Gå til innhold

AMG´s svar på E63 M6

Share

Anbefalte innlegg

Mercedes-Benz SL 65 AMG Black Series må være noe av det mest brutale som er konstruert på den "billige" siden av Buggatti Veyron. 670 HK ved 5400 rpm og 1000 Nm mellom 2200 og 4200 rpm er rimelig rått. 0-100 Km/t går da også løs på kun 3,9 sekunder, men kanskje enda mer imponerende er 0-200 Km/t på kun 11 sekunder... topphastigheten er elektronisk begrenset til 320 Km/t. Designet er avgjort i cowboy-klassen, men allikevel betydelig mer interessant enn M6.

http://fpn.dk/motor/bil/article1391251.ece

x9rmocr380imws5l9je0.jpg

ny9z9iwrtpn1kt8nc4m1.jpg

9rx71cxvk3gu5kdvjkfl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Top gear har testet denne:

http://youtube.com/watch?v=XGsAYPzRwiU

helt spinnvill sak...

Menne er det en konkurent til bmw m3? denne er vel hakket mer ekstrem hva motor angår ihvertfall. er visst ikke noen stiv og sportslig coupe ifølge jeremy clarkson

Bilen Top Gear testet er en Mercedes-Benz CLK 63 AMG Black Series og den har "kun" 481 hestekrefter og 630 Newtonmeter. 189 HK og 370 Nm gjør en stor forskjell i denne sammenhengen vil jeg tro. Jeg vil også mene at CLK modellen konkurrerer mot E92... som Top Gear sammenligner den med. E63 får imidlertid se seg slått ned i støvlene av SL 65 AMG Black Series. En annen stor forskjell er at CLK modellen har en V8 motor der SL modellen har en V12 motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare synd den er så stygg. Spesielt før den har kjørt forbi.

Tja... jeg vet ikke om jeg synes at den er stygg... litt harry kanskje og veldig mye cowboy, men ikke direkte stygg. Når vi først er inne på denne klassen av biler... spesielt Aston Martin har etter min mening en tradisjon for å bygge mindre pene biler og jeg har heller aldri vært spesielt imponert over BMW E63 når det gjelder design.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne var jo RÅ da... :)

Imponerende bil!! Ikke særlig diskret, men det er nok ikke meningen heller.. Syntes selve navnet er litt til å få frysninger av.. :twisted:

00490.jpg

E63 har ikke noe design jeg er særlig imponert over og jeg snur meg ikke to ganger hvis det kjører en forbi.

Bakenden ser rar ut med bagasjeluken som stikker ut slik og fronten i profil(fra siden) ser utrolig dum ut.. Mange kanter og linjer og den forsvinner liksom inn under bilen.. Men rett forfra og muligens rett bakfra så kanskje :roll:

Edit... E63 i M6 utgave er jo litt heldigere med utseende enn vanlig e63, men fortsatt er det noe jeg ikke ikke helt liker med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg ut som en vanlig SL som hadde fått seg et "aftermarked widebodykit". utgangspunktet så er det kanskje det også. litt 190 EVO røtter inn i bildet i mine øyner hvertfall.. sammenligne den med en M6 blir litt feil føler jeg, alt for mye "evo-dtm-gtr-racing".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, særlig. -) Design er selvsagt subjektivt men å dra frem AM som et eksempel til ikke å etterfølge er å dra det litt langt.

Aston Martin er jo teknisk mer eller mindre en Ford i dag selvom 85% av merket ble solgt til Prodrive (finansiert av to investeringsselskaper fra Kuwait) i 2007. Tidligere tiders Aston Martin modeller var jo noe spesielt, men jeg har egentlig liten sans for bilmerker som ikke er teknisk unike for merket... det er det som gjør Porsche (dog ikke Cayenne), BMW og Mercedes-Benz til noe spesielt. Kjøper man en BMW er det en 100% BMW man får og det gir streetcred i min bok. Bare tenk på hvor nervøse BMW er for at Rolls-Royce skal bli oppfattet som badgeengineering... eller hvordan mange gir Volkswagen pepper fordi Phaeton i realiteten er en stor Folkevogn og ikke et premiummerke... som prisen ellers skulle tilsi. Dette er selvfølgelig av mindre betydning når det gjelder selve designet på Aston Martin´s modeller, men jeg klarer ikke helt å løsrive meg fra tanken når jeg vurderer deres modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...