Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke at det skal være sååååå mange faktorer å ta hensyn til ved kjøp av nytt objektiv.. Det er klart, hadde vært en HEL del enklere om jeg faktisk bare hadde hatt PRØVD noen abjektiver om sommern først, men her skal det altså gjøres på den tungvinne måten.. Prøve å få tak i ett objektiv basert på andres erfaring mtp lukkertid, blenderåpning osv..

Får bare håpe at alle innleggene mine kan gi tanker til andre nybegynnere ang. det å "ville ha det råeste" mot hva du egentlig trenger, samt hva man egentlig skal legge vekt på ifm med kjøp av nytt objektiv til bilfotografering..

Beklager all usikkerheten altså, men jeg er ikke en person som bare stoler blindt på salgspersonell.. Ønsker litt mer info direkte fra de som faktisk bruker det mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spørsmålet blir jo litt hvor mye penger du kan bruke og hva du kan få for de pengene evt. Man trenger jo ikke å kjøpe proffutstyr første dagen. :)

Om du kjøper en linse som har F5.6 som største blender med litt zoom, så er det absolutt mulig å ta fine bilder med den. Det er bare å ta litt mer hensyn til hvilket utstyr man har og utnytte det best mulig. I mitt eksempel så ville det vært naturlig å gått opp på ISO til man fikk en levelig lukkertid.

Jeg er merkehore og holder meg til Canon linser og har gode erfaringer med det. Sigma og Tamron og slikt styrer jeg elegant unna. Hva jeg hadde gjort om jeg hadde et Nikon kamera aner jeg ikke... sikkert satset på Nikon linser..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhmm mhmm.. I see... :-k

Tror også Nikkor objektivene har større bruktverdi enn sigma og tamron, så jeg har faktisk bestemt meg..

I kveld reiser jeg å kjøper meg denne:

nikon_70_300mm_f4_5_5_6_g_if_ed_af_s_vr_869252652_0.jpg

Nikon 70-300mm F4.5-5.6 G IF-ED AF-S VR

Nå orker jeg ikke tenke mer på det, gleder meg til å få prøvd det i helga, og så får vi bare se om det er bra nok..

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se.. Bare å kjøpe seg det om jeg må det, men da skal jeg heller slå til på ett brukt nikon 70-200 f2.8 enkelt og greit.. Får bare spare seg 8000 til det i tilfelle.. Jobbe litt mer overtid.. 30 timer så er jeg der..

Dette passer forsåvidt også veldig bra med tanke på stolene jeg skal ha.. Blir nok chrono sound med innebygde høytalere nå like rundt månedskifte april mai med tanke på 2 mnd bestillingstid.. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo faktisk en ganske stor sak det der på 300mm.

En ting som er kult på Canon sine 70-200mm linser (og sikkert også Nikkor sin 70-200 f2.8.) er at de har samme lengde på 70mm som på 200mm. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...