Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

///Mysild har hvertfall begynt å få teken..

Mistenker at det er litt redigering på bildene i ettertid da, men det gjør meg ingenting ;)

Jeg har absolutt ikke kommet meg i gang enda.. Her er det snø og ingen fine biler å se hvertfall på 1 måned enda..

Derimot har jeg hatt plenty av tid på å spesialisere meg mot action bilder, noe jeg håper jeg får bruk for på Rudskogen når det kommer til panning, innstillinger osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

///Mysild har hvertfall begynt å få teken..

takk takk :-)

Mistenker at det er litt redigering på bildene i ettertid da, men det gjør meg ingenting ;)

nja, ikke mye faktisk... HDR bildene har jeg bare brukt autocolor, autocontrast og autotone... ;-) bruker somregel bare de 3, så ser jeg hvilke som blir best og evt tar vekk 1 eller 2 :-)

og de som ikke var det, tok jeg i RAW og fjernet mye av det blålige lyset som ødela bildet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du? PS?

ja... og photomatix til hdr... ;-)

har sett litt tutorials på nettet, og velger de innstillingene som blir mest brukt... og endrer evt 10% opp og ned i forhold til det de "proffene" bruker...

Har photomatix men aldri funnet noe auto greier? Står det i menyen oppe der det kanskje?

Uansett, har du link til en bra hdr side med innstillinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva bruker du? PS?

ja... og photomatix til hdr... ;-)

har sett litt tutorials på nettet, og velger de innstillingene som blir mest brukt... og endrer evt 10% opp og ned i forhold til det de "proffene" bruker...

Har photomatix men aldri funnet noe auto greier? Står det i menyen oppe der det kanskje?

Uansett, har du link til en bra hdr side med innstillinger?

nei, auto innstillinger på ps ;-) hehe... hdr innstillingene jeg bruker er vel rundt 90 på 1, så rundt 70 og så fre mitten til høyre på neste og luminosity bruker jeg litt etter åssen jeg vil.. men fra 6 til 2 på plusssiden...

jeg har bare brukt youtube for å se på jeg... ligger masse filmer der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy..

Jeg driver på å stiller på alt nedenfor der jeg..

Skjønner ikke BÆRET!

Hva bruker du av innstillinger på de 3 bildene? På min pleier den å ta blender = f/22, (stiler inn den selv) og midt på dagen brukte den da 120 (normalt) 80 (lyst) og 160 (mørkt)....

Så den steppa +- 1/40 sekund..

Med forden, har du noe info der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy..

Jeg driver på å stiller på alt nedenfor der jeg..

Skjønner ikke BÆRET!

Hva bruker du av innstillinger på de 3 bildene? På min pleier den å ta blender = f/22, (stiler inn den selv) og midt på dagen brukte den da 120 (normalt) 80 (lyst) og 160 (mørkt)....

Så den steppa +- 1/40 sekund..

Med forden, har du noe info der?

hehe... de nedenfor (mørke og lyse og gamme, er fine rundt 0.7 på hvit og 0.1-0.2 og gamme rundt 1... den stiller du litt selv...

ang forden, så bruker jeg bare "HDR" programmet på kamerat... da velger jeg jeg bare på exposure fra -2 - 0 - +2 så tar den 3 bilder uten at jeg gjør noe som helst ^^ hehe... hadde vel f8 eller f10 på de bildene om jeg ikke husker feil... så hadde jeg rundt de innstillingene nevn ovenfor ang photomatix (men husk, du kan ikke bruke raw filer som hdr, fordi de har ikke fått satt fargespekteret enda... da må du evt redigere de først, og så lage hdr, så det greieste er bare å bruke den vanlige maks i bildestørrelse ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy..

Jeg driver på å stiller på alt nedenfor der jeg..

Skjønner ikke BÆRET!

Hva bruker du av innstillinger på de 3 bildene? På min pleier den å ta blender = f/22, (stiler inn den selv) og midt på dagen brukte den da 120 (normalt) 80 (lyst) og 160 (mørkt)....

Så den steppa +- 1/40 sekund..

Med forden, har du noe info der?

hehe... de nedenfor (mørke og lyse og gamme, er fine rundt 0.7 på hvit og 0.1-0.2 og gamme rundt 1... den stiller du litt selv...

ang forden, så bruker jeg bare "HDR" programmet på kamerat... da velger jeg jeg bare på exposure fra -2 - 0 - +2 så tar den 3 bilder uten at jeg gjør noe som helst ^^ hehe... hadde vel f8 eller f10 på de bildene om jeg ikke husker feil... så hadde jeg rundt de innstillingene nevn ovenfor ang photomatix (men husk, du kan ikke bruke raw filer som hdr, fordi de har ikke fått satt fargespekteret enda... da må du evt redigere de først, og så lage hdr, så det greieste er bare å bruke den vanlige maks i bildestørrelse ;-))

Hva sa du nå?

Trodde du SKULLE bruke raw jeg!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan bruke raw, men da må man først behandle hvert bilde, for så å lage hdr etterpå... med mindre du behandler raw bildene, så blir de lilla i photomatix pro 3 i hdr... :-s tenkte det bare som en headsup! ^^

jeg gikk jo på den smellen, så jeg måtte behandle alle bildene, og så lage hdr etterpå... noe som var veldig sløsing, ettersom resultatet (syntes jeg) ble nøyaktig det samme... (man får jo en jpg-fil og en raw fil, så jeg prøvde med begge)

simon: LEKKERT interiør (nok engang) :-)

men var litt mørk og skulle kanksej hatt litt mer fokus på rattet og forgrunnen hadde vært kult om lysbryteren også hadde vært i detalj syntes jeg da :-)

skulle kanksje hatt hdr her ja :-P sånn at du hatt fått med det skittne teppet, og alle detaljer på veggen bak :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...