Gå til innhold

Hvordan Fotografere Bilen Proft?


tmice
 Share

Anbefalte innlegg

både ja, og nei...

man begynner somregel med å bruke auto funksjoner, så starter man med litt blurring muligens og slikt... er egentlig bare å prøve seg fram i ps, kjøp det og prøv ;-) (skal ikke oppfordre til å laste ^^)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 844
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Det er ikke noen vits å bruke den mest avanserte formen for PS for de aller fleste. Bruker selv PS Elements, som er en forenklet utgave. Har så å si alle de samme mulighetene som man har med vanlig PS, og så er det billig og enda enklere å bruke

Angående kjøp av SLR er det bare å kjøpe det billigst du finner av Canon, så kjøper du en litt bedre linse enn den som følger med i kitet. Beste bruken av pengene etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt ot.

men er det noen som har et bra og billig speilreflekskamera å anbefale?

under 5000, jo billigere jo bedre.

Ser nå at flere butikker selger 450D for 4995 kr med 18-55mm IS kit linsen. Jeg ville anbefalt dette hvis du skal ha kamera under 5000 kr. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det kommer til kamera, prøvde jeg anders87 sitt D60 her i helga.. Må si at den største forskjellen man finner er tilgjengeligheten for direkte innstillinger uten å måtte gå inn i menyen. Jeg har langt flere innstillinger fra knappene på kameraet. Kameraet hans føltes også mindre, (det er det også), og det var enkelte funksjoner jeg ikke fant som jeg anser som viktig. Feks å binde AEL/AFL knappen til AF ved sportsfoto..

Ellers må jeg si at det fungerer bra, men selve kvaliteten føles jo billigere, noe prisen på kameraet også tilsier. Hvertfall litt småting jeg snappet opp når det kommer til D60 vs D80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe spesielt du er ute etter, Mysild?

altså, på en måte... når jeg lager HDR bilder, får jeg mange muligheter gjennom photomatix til å styrke lys, endre farger og slikt... men finner liksom ikke slike funksjonene i CS4 :-s

feks som dette:

i69667lgrlgv2gpynu3x.jpg

jeg vet at solnedganger har mye å si, men uansett... sjekk farger etc... det er slikt jeg føler jeg vil lære... og også noe alla redigeringen til www.mariusaasheim.com (bare ikke fullt så mye, men litt av fargespillet og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trykk på meny, pil en til høyre, og AEB, sett den på -2,0,+2 ;-) så tar kameraet 3 bilder av seg selv...

ang linse, hvorfor erstatte den linsa med en lik?

men jeg har nå en sigma 24-70mm f2.8 og den er jeg storførnøyd med :-) hovedsaklig pga f tallet er såpass lavt, kan få til noen tøffe bilder da ;-)

men ellers kan du vel egenltig kjøpe deg ei vidvinkellinse 10-22 og ei fra 70-3/400 så har du hele registeret ;-) men ei mer lyssterklinse (som min) er noe du kan få brukt for hvis du skal ta "samme" typen bilder som du gjør, bare du kan få mer uskarp bakgrunn og slikt... men det kommer somsagt an på hva du skal ta bilder av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...