Gå til innhold

Noen som har erfaring med QMI ?

ConCon
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg vet heller ikke om andre steder enn Torshov... Du får legge ut resultat når du er ferdig med behandlingen da S.Hafsmo :) Hvilke symptomer har motoren din da?

Jeg må selv vente litt med å prøve ut dette, for har akkurat byttet olje, gidder ikke tømme den ut etter kun 2000 km... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jepp.

Motorbehandling på ett stk m50b20. Men ingen forskjell på oppstartsrasling eller forbruk.

Penger rett i dass.

På en stk 4.0L cheroke, med faktisk målbart lavere bensinforbruk etterpå, men ingen penere gange.

På ett stykk vitara v6 uten noen merkbare fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har forøvrig ombestemt meg ang. bruk av dette.

fadern hadde og prøvd dette på en GrandVitara uten noen merkbar forskjell. samt en girkasse, heller ingen merkbar forskjell..

så jeg satset på at den blir mere lydløs etter bytte til dyrere olje.

kaklingen kom etter at jeg en gang etterfylte med Shell's olje. (med det i bakhode at oljen skal byttes nå uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste ulempen jeg la merke til etter en stund var at det la seg et lag med majones aktig guffe i oljepåfyllingslokket. Fryktet at toppakningen hadde ryki, men var bare rester etter QMI rensen.

Det var nok ikke rester etter QMI'en... Jeg byttet olje på min E46 330 da jeg kjøpte den, brukte Shell Helix Ultra og fikk også denne guffen i oljepåfyllingslokket.

Byttet tilbake til Castrol, tørket av oljelokket og har aldri sett noe til guffen siden...!

...som det står på oljelokket "BMW recomends Castrol" eller noe i den duren... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 years later...

Har prøvd Qmi produkter og har kjørt igjennom qmi mototrvask, (1500) omdreininger) i 15min! Tok turborens fra qmi samtidig da det jo legger seg avleiringer på turboskovlene! Funket bra for min del, og luktet svidd og røyk noe under behandling. Etter rensing så brukte jeg fullsyntetisk kvalitets olje, og fylte på en halvliter qmi motorbehandling sammen med ny olje! Viktig at filtre skiftes etter behandlingen! Kjører en Alfa Romeo 156 2,4JTD 5sylindret diesel, og skifter olje/filter rundt 750mil....Mye bra produkter hos Rettedal Bilkontroll, ikke bare oljeprodukter men også en god del datablad som viser kvalitet og virkning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...