Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Meget pen E91, jeg er ikke fan av svart på svart jeg da, spesielt er jeg usikker mht nyrene, det er selve indentiteten til BMW, og den føler jeg ikke trenger å gjemmes i altfor stor grad.

Så her hadde jeg elegant kjørt I6 nyrer, men smaken er som baken, og godt er det!

Hva med noen interiør bilder?

Eller hva med M front?

Her er min gamle E90.

2dx60pr8sq681rpxfvjx.jpg

• Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Tar gjerne i mot flere tips fra folk om diverse oppgraderinger osv som kan gjøres :)

Ser at eksostuten din er ganske tam og kjedelig. 2007 modellen fikk jo et kromrør som er skrudd fast utenpå det røret du har. Jeg har det liggende etter at jeg byttet til Hartge eksos. :wink:

Ja, det har jeg faktisk fått med meg.

Har vurdert det, uten at jeg har klart å bestemme meg helt.

Hvor mye skulle du hatt for den? (PM kanskje?) :)

Skrevet

Husk at 320 har innebygd varme element som ligger i forbindelse med kjølevannet. starter dersom tempen går ned.. funker meget bra i følge BMW. Dem sa på brages at når dem tiner biler om vinteren, er diesel bilene som blev fortes varm..

Er det stygt å spørre hva du måtte gi for felgene med dekk? (PM kanskje?)

Skrevet
Meget pen E91, jeg er ikke fan av svart på svart jeg da, spesielt er jeg usikker mht nyrene, det er selve indentiteten til BMW, og den føler jeg ikke trenger å gjemmes i altfor stor grad.

Så her hadde jeg elegant kjørt I6 nyrer, men smaken er som baken, og godt er det!

Hva med noen interiør bilder?

Eller hva med M front?

Likte den E90'en! Uten tvil fin.

Men jeg føler at sorte nyrer faktisk tar seg bra ut på bilen min.

Etter min mening, så ser de enda bedre ut i virkeligheten enn det jeg har klart å få fram på bildene.

Skrevet
Husk at 320 har innebygd varme element som ligger i forbindelse med kjølevannet. starter dersom tempen går ned.. funker meget bra i følge BMW. Dem sa på brages at når dem tiner biler om vinteren, er diesel bilene som blev fortes varm..

Det var jo godt å høre!

Men tenkte det ville være enda hyggeligere å komme til en varm bil :)

Noen som har ettermontert noe slikt på E90/E91? Evt andre BMW-modeller?

Skrevet

Har hatt webasto på flere biler før (parkeringsvarme) Jeg har hatt mer problem med en glede. bruker man det for lite er det galt, for mye så er det galt :-) når jeg fikk høre at bmw hadde element i bilene blev jeg meget glad. Tror ikke jeg ville tenkt tanken på webasto mht. pris.

Defa sitt er jo kablet.

Mitt råd til deg er bruk pengene på noe annet. Forstod det slik at du trengte skiboks. :-)

Skrevet

Takk for svar! - skal stikke oppom Bryn og få et tilbud. (Har letet etter 162 ellipsoideker en stund...)

Bilen min er 100% original, men jeg ønsker èn oppgradering - krom nyrer - og undrer; hvor kjøpte du nyrene dine? (evt. hvor kan de enklest/sikrest kjøpes?)

Har sett noen nettbutikker fører dem, men er det kvalitetsforskjeller man bør tenke over?

Er det mye styr å montere dem? Vil jo isåfall bare være å bytte selve spilene for min del...

Skrevet

Det er veldig enkelt å bytte nyrene.

Bare å dra av de gamle og klemme på plass de nye.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg hørt med GS Bildeler, Etterstad.

Tror de har i krom..

Jeg kjøpte mine sorte hos racing24.de.

Skrevet

Jeg fikk med samme felger som du originalt hadde med Bridgestone runflat dekk fra Tronrud/Bilia.

Disse har jeg vært godt fornøyd med, men har hørt at runflat kan være litt mer ukomfortabelt i større dimmensjoner...

Hva slags dekk valgte du på dine 18" ? - Er du fornøyd?

Vet noen om dekk som egner seg godt på BMW E91?

Jeg er generelt skeptisk til merker jeg ikke har hørt om før, og budsjettdekk fra østen - men ønsker heller ikke betale mer enn nødvendig for god kvalitet.

Har i så måte vurdert Dunlop sportmaxx + 9090/9000, Goodyear Eagle F1 3gsd eller Bridgestone Potenza - men er redd noen av disse er vel "sportslige" - da jeg ønsker å beholde en viss komfort og ikke bruker bilen til ekstremsport :D

Skrevet

Tool, jeg er meget fornøyd med mine Vredestein Ultrac Sessanta dekk på min e90. Jeg har 19", men går utifra at de er bra i 18" også. Mine er veldig gode på våt veg og har ingen plagsom sporing.

Skrevet

Har du forskjellig dimmensjon på dekkene foran og bak?

Dvs:

8 * 18" med 225/40 foran

8,5 * 18" med 255/35 bak

Får man det uten å kjøpe ellipsoid originalt fra BMW?

Skrevet

Du må nok ha det fra BMW da. I hvert fall som jeg vet om.

Fungerer utmerket med 225/40-18 som jeg har.

Har hatt samme dimensjon på andre biler tidligere også.

Jeg har i hvert fall ingenting å utsette på det.

Finere å ha på 10, 15, evt 20 mm spacere bak i tillegg.

(Uansett om man har 255 org bak så blir det litt ekstra plass der..)

Skrevet

Da var ny endestuss til eksosen på plass. (Stor takk til E.H.D!)

Det ble i alle fall litt bedre enn før.

Bilde før og etter:

su46aciakv7ks10dd77v.jpg

nnx0jxp5muzutpf0tfwj.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...