Gå til innhold

noen som vet hvorfor folk enten liker bmw eller hater bmw?

Anbefalte innlegg

Skrevet
de som har litt bilvett inni skallen VET at en BMW er bedre en f.eks en AUDI, å at MERCEDES ER bedre en en AUDI.....

Jeg har tydeligvis ikke noe bilvett inni skallen, for jeg vet det ikke. :roll:

Da er vi to... for jeg vet det heller ikke... :roll:

Tre, ser det ut som - og jeg som trodde jeg hadde noe bilvett inni skallen. :roll:

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
de som har litt bilvett inni skallen VET at en BMW er bedre en f.eks en AUDI, å at MERCEDES ER bedre en en AUDI.....

Jeg har tydeligvis ikke noe bilvett inni skallen, for jeg vet det ikke. :roll:

Da er vi to... for jeg vet det heller ikke... :roll:

Tre, ser det ut som - og jeg som trodde jeg hadde noe bilvett inni skallen. :roll:

Sier 4 vi. tro hva vi skal med alle de testene etter? :roll:

Skrevet

hmmm.... når jeremy clarksonfaktisk inrømmer at e92 m3 er bedre en den nye merca, så må vel det sende ut signaler... 8)

men noen av grunnene til at folk ikke liker bmwer er vel det velkjente "kebabtralle" uttrykket og slikt... de forbinder bmw med bryllkrem, krom og gull...

men hver sin smak... har kjørt sierra doch, og cossie 4x4 og det er kjempebiler, men virker ikke som om kjørekomforten og responsen på bilene er like gode som bmw...

Skrevet

Hva Jeremy Clarkson mener har vel lite å si? Han er morsom han altså, men top gear er ikke noe annet enn et underholdningsprogram og man tar ikke konklusjoner derfra så veldig seriøst.

Hva legger du i respons Mysild?

Skrevet

De fleste bilmerker har vel sine "imageproblemer", og BMW er intet unntak.

Folk flest (uten BMW) forbinder BMW med B-gjengen, kebab og rånere.

Andre igjen ser på Mercedes som taxibiler..

Pappa har sverget til Volvo hele sitt liv, men da han fikk prøve 328'n så jeg at han koste seg :)

Men slike bilder folk har i hodet sitt av BMW, er det vanskelig å bli kvitt.

Er vel derfor jeg helst liker originale biler, og ikke en som er opphora med masse rieger-juggel, lexuslykter, kromfelger og digre effektanlegg.

Jeg kan se på mils avstand hva slags eier en BMW har.

Skrevet

haha ^^ visste det kom... nei han har vel ikke det...

til å være like gamle biler ca samme km, og like mye slitedeler byttet og ca samme felger og dekk, så virker bilene mer "riggalause" (sørlandsuttrykk?) altså at de virker mer slarkete... "dårligere" kvalitet liksom...

men dette fikk jeg erfare både på cossien og dochen...

Skrevet

hmmmm... spennende at du sier dette... når/hvis vi treffes en gang, får du se ann meg, og finne min bmw ;-)

Skrevet

Du juger! På mils avstand ser du ikke bilen min engang. :twisted:

Joda, hvis jeg slakker litt på gassen så dukker du opp i speilet tilslutt, hehe! ;)

Skrevet
Da vi etter kort tid møtte en annen BMW på veien spurte han om vi BMW-eiere hilste på hverandre.

Må innrømme at jeg hilser på andre med e34, og blir hilst på av mange. Gjør ikke det samme med e30/e36 med rar modding, loff-potte og vinge, da dette ofte er en annen aldersgruppe som ikke har samme forkjærlighet og følelse for BMW. (Rein gjetting, da jeg kun har eid e34, som jeg da tør påstå ikke er en direkte "ungdomsbil" i samme kategori som e30/e36)

Samme gjelder forøverig e39, da dette fortsatt er en bil eid av den eldre garde.

Men ja, hilser stadig på førere av biler man kan se er eid av en BMW entusiast. Hva som definerer en entusiast kan jeg ikke forklare, man bare vet det :lol:

Skrevet

Jeg klarte også omsider her i fjor å rett og slett overbevise min far som kjørt MB i flere tiår. Etter at jeg bestemte meg for å kjøpe e34 var han litt skeptisk. Han levde da i samme boble som mange; dyr i drift, dyre deler etc.

Men etter å ha prøvd den litt fikk han sansen, og slo på stortromma når han måtte ha nytt fremkomstmiddel. Gikk for en e39 528iat. Og han har sagt det til meg i etterkant, at han kommer til å ha BMW så lenge han har lappen.

Mannen ble 10 år yngre når kan satte foten på kickdownen til 528n, og han kjører fanken meg gris og 8)

Skrevet

BMW er ikke spes dyr i drift, men etter 150000km er det jo litt slitedeler som må byttes, slik som på alle andre biler :)

Snakket med naboen i går, eldre kar, om løst og fast. Plutselig klappet han sin dølle Corolla på taket og sa at det var en veldig god og driftssikker bil og at jeg burde kjøpe meg en slik. Jeg svarte at jeg er fornøyd med min bil også, og at jeg hadde kjørt 6000km i sommer. Han spurte da forundret om det var uten problemer, noe jag kunne svare ja på. En slik Corolla tror jeg ikke at jeg hadde orket å kjøre 6000 i året en gang, og det tror jeg ikke han heller gjør :)

Videre sa jeg at jeg hadde slitt ut to dekk i sommer og var på jakt etter nye. Da lurte han på om jeg hadde vurdert regumierte dekk. Snakk om å være bevisst på kjørekomfort og kjøreglede :D

Skrevet

Hehehe... hvis du hadde sett meg i "sivil" uten BMW´en tror jeg at du hadde blitt overrasket over at jeg i det hele tatt kjører BMW. Sånne lett nerdete akademikertyper som meg kjører ikke BMW, men Porsche... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...