BRIO Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Er det noen som vet om Conti har gjort noe med slitestyrken på sine dekk i det siste? Mine Spoort contact er utslitt ete 2 sesonger og mindre en 30.000km. Hvordan er det å handle dekk fra dekkonline? Gamle dekk? Er det greit å få dekkverksteder til å lege om til dekk kjøpt derfra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Tror at dekkverksteder legger på dekk for deg uansett hvor du kjøper dem fra, men om de liker at du kjøper dekk fra internett istede for dem er nok heller hva jeg ville tenkt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw-power85 Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Det skal sies at conti sc 3 ikke holder stort lenger enn 20- 25000 km avhenger litt på din kjørestil.. Det skal oxo sies at det fins noen dekksjapper som nekter og legge på dekk som er kjøpt på internett på grunn av eventuell erstatning hvis noe skulle gå galt under montering. Conti sine sport contact vil jeg si er det beste high performance dekket på markedet, men oxo en av di dyreste og.. Dekkonline skal være veldi bra har jeg hørt fra andres erfaringer Om dekket er gammelt kommer jo helt ann på forholdene der dekkene står til oppbevaring varme,fuktig,kulde osv.. Men hvis du får et gammelt dekk er det klart at dette skal det være mulig å bytte ut med et nyere fra di du kjøper det hos.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Kjøpte selv nye Continentaldekk fra dekkonline.com - dekkene var ca et halvt år gamle, men tror det er helt umulig å si noe om hvor "gamle" dekk du kan vente å få. Synes forresten at mine Continentaldekk slites noe raskere enn forventet... Har ikke hørt mye om at folk har problemer med å få lokale dekkverksteder til å legge dekk nettkjøpte på felg - men ville kanskje ikke dukket opp den dagen i året de hadde flest dekkskift. Ellers er det greit å huske at dekkonline.com sender med Tollpost, og privatdistribusjon kan ta noen dager ekstra enkelte steder. Har du en avtale om at et verksted skal skifte for deg, kan du vurdere å få dekkene levert direkte dit - evt. du kan følge med på pakkesporingen og hente dekkene på Tollpostterminalen selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Norsk asfalt er ekstremt grov og i kombinasjon med en litt aktiv kjørestil holder ikke alminnelige dekk mer enn ca. 30-40000 Km i Norge. Tilsvarende dekk holder 60-70000 Km i f.eks Danmark og det tiltross for at hastighetene er høyere og at mange kjører med de samme dekkene hele året (det er ikke alle som skifter til vinterdekk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mauro Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Husker da jeg skulle handle fra dekkonline, så sendte de aldri dekkene, så jeg ringte å ville ha pengene tilbake, men det var ikke så lett... Tror det gikk 3 måneder før jeg så noe til pengene mine igjen. Aldri mer skal jeg handle av noe så useriøst firma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet August 4, 2008 Forfatter Share Skrevet August 4, 2008 Takk for advarsel Mauro! Ser at Dekkonline bare lister sportcontact og sp2. Regner med at det da er snakk om eldre dekk, eller produseres disse enda??? Vurderer også Nokian som er et bra dekk, og som skal være bedre i forhold til slitasje. Ser ut til at det bare er noen få hundrelapper å spare hos Dekkonline på disse dekkene i forhold til lokalforhandler, så da kan jeg også spare meg for ubekvemmelighetene med å bestille via nett og besørge omleging Mye dårlig asfalt i gamlelandet, ja. Med 6000km bare i sommer, er det ikke rart dekkene nærmer seg blanke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffan C Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Handlet for første gang fra dekk online i April. Ikke ett lite problem med den handelen, meget god oppfølging om forsendelsen og levering på døra. Kommer helt klart til å bruke de fremover . Husker ikke eksakt produksjonsdato, men de var ikke mange mnd gamle. Her er noen bilder rett etter levering . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kilronan Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Personlig har jeg ubetinget positive erfaringer med Dekkonline. Rykende ferske dekk til priser som viser rumpa til lokale/fysiske dekkforhandlere. Under "vanlige spørsmål" gjør de det jo også klart at de kun selger ferske dekk. Så kan en selvsagt diskutere hvor lenge et dekk er ferskt. Dekkonline sier at de svært sjelden selger dekk som er mer enn to år gamle. Når det gjelder omlegging så tror jeg neppe dette blir noe problem. Kan godt være at du må ut med en drøy hundrelapp pr. hjul, men det skulle vel egentlig bare mangle - det er jo faktisk en jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Jeg kjøpte conti sp3 fra dekkonline.com og kjøper der igjen. Mine dekk var 3mnd gamle da jeg fikk dem, men forventer ikke at de varer mere enn 25 000km med litt aktiv kjøring på svingete vei. Men synes kanskje at de sporer litt. Blir Dunlop neste gang, å ja: fra dekkonline.com PS! måtte betale 500kr for omlegging når jeg kom med felgene med gamledekka på henger. Sparte likevel ca 2000kr mot å handle lokalt på disse dekka. Mere moderate dekk handler jeg og betaler gledelig 4-500 overpris for hos min lokale forhandler.(resten av bilparken) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Jeg regner en sesong på dekk jeg... dvs rundt 10-12k... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BRIO Skrevet August 4, 2008 Forfatter Share Skrevet August 4, 2008 Ser de har avtale med ett dekkverksted i Bergen. De skal ha 250 pr. dekk + 30 kr for alufelg og pluss kr 10 for retur av det gamle dekket. Med slike priser forsvinner en del av fordelene med å handle hos dekkonline. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ryan Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 anbefaler hvertfall ikke goodyear..de vare seriøst ikke lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tmice Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Ja dekkonline gir greie leveringer o.s.v Men prøv å få en reklamasjon på et dekk, da skal dere oppleve en ny verden, 2 ganger i min karriere har det skjedd, å ene gangen gikk det 4 uker før det ble avgjort at jeg skulle få nytt å andre gangen 6 uker.... hurray.... Siden jeg nå driver på selv, med egen import av dekk, så er ikke de heller så billige lengre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E30 ex Skrevet August 4, 2008 Share Skrevet August 4, 2008 Ser de har avtale med ett dekkverksted i Bergen. De skal ha 250 pr. dekk + 30 kr for alufelg og pluss kr 10 for retur av det gamle dekket. Med slike priser forsvinner en del av fordelene med å handle hos dekkonline. Da bør du sjekke flere, jeg får opp; og betalte 100 pr dekk pluss nevnte 30 for alu. Ikke samme by da men det burde ikke bety noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå