Gå til innhold

Finnes det en nyere BMW modell som ikke ruster ihjel?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fra medio 04 ble rustgarantien utvidet til 12 år på e46.(husker ikke fra hvilke mnd)

Sendte mail til BMW Norge og spurte, fikk svar at min 04 var inkludert i 12 års garanti.

Rustgarantien er 12 år, men selve rustproblemet ble dessverre aldri løst i forbindelse med E46... det er mye bryderi å levere inn bilen for utskifting av platedeler også selvom BMW betaler... :roll:

Skrevet
Problemet mhp. på rust er en ujevn kvalitet på M3 grunningen BMW brukte på hhv. E39 og E46...

Korrekt - og derfor blir et litt nitidig vedlikehold fra eiers side ennå lurere: Det øker sjansene til å legge merke til begynnende rustangrep på et tidlig stadium.:) Noe som forøvrig også gir eieren anledning til å tilby bilen på bruktmarkedet før altfor mange av problembilsymptomene gir seg til kjenne... :?

Skrevet

Har en E46 99modell som jeg kjøpte for en veke siden. Den hadde en liten rustflekk nede på ene bakdøren, pluss under grillen på panseret.

Har pusset ned og hatt på galvaniseringsspray for å forhindre videre utvikling og hatt på svart spray. Ble ikke så pent på døren, men får lakkere den profesjonelt etterhvert som økonomien tillater dette.

I underkant av panseret er det ingen som ser uansett, så det får være slik en stund til :)

Skrevet

Min 1999 E46 coupé var en rustbalje... UNderkant av panser i front... Under begge dørene.. v.forskjerm (boblet igjennom)... bagasjeluka...

Mye rust til å være 1999 modell som har gått 120.000 synes jeg :S

Men alt er nå fikset og håper det ikke kommer tilbake igjen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...