Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes noen av disse i Norge? denne lekkerbisken ble etter mitt skjønn bare levert i Portugal og Italia, og en slik passer rett inn i garasjen min..

Tommy

Skrevet
  drturbo skrev:
Finnes noen av disse i Norge? denne lekkerbisken ble etter mitt skjønn bare levert i Portugal og Italia, og en slik passer rett inn i garasjen min..

Tommy

Jeg har ikke et forhold til Opel Ascona B, men det ble ikke bygget alt for mange E30 320iS biler (2540 stk. med to dører og 1205 stk. med fire dører)... så hvis du skal ha en slik i god stand må du få ut den berømte fingeren. Det ble bygget 17970 stk. E30 M3 og 786 stk. E30 M3 Cabrio... så der er det nok litt flere å velge mellom.

Skrevet

Ang. Ascona B, så står det faktisk en modell av en ascona b rallybil på hylla her.

Bortsett fra pris og en at bilen ikke stikker seg så mye ut (men er det ikke det man vil hvis man vil ha sjelden bil?) ser jeg ikke noe poeng med 320is fremfor M3.

Skrevet

Det er en på www.diskusjon.no som har en sånn. Det ligger bilder av den på worklogs/showcase.

Jeg prøvde å holde følge med en sånn på ringen. Den flyttet seg bra. :)

Jeg tok innpå på slettene, men den dro godt ifra i svingene. Sjåføren var den typen som hadde bur og kjørehansker. :P

Skrevet
  Yngvejos skrev:

Jeg tok innpå på slettene, men den dro godt ifra i svingene. Sjåføren var den typen som hadde bur og kjørehansker. :P

Er du sikker på at det ikke var en E30 318is... originalt har en E30 320is tross alt 22 flere hestekrefter enn en E30 325i. Eller var det kanskje en annen modell du kjørte på Ringen ?... :?

Skrevet
  Fredrik skrev:
  Yngvejos skrev:

Er du sikker på at det ikke var en E30 318is... originalt har en E30 320is tross alt 22 flere hestekrefter enn en E30 325i. Eller var det kanskje en annen modell du kjørte på Ringen ?... :?

En original E30 M3 drar knapt fra en 325i på langstrekket, så at en lett preppet 325i drar fra en originalmotorisert 320iS tror jeg lett.

Skrevet
  Fredrik skrev:
  Yngvejos skrev:

Den hadde mtech2 og 320is emblem. Og som nevnt, har jeg en 2.7 liter i bilen.

Skrevet

Siden man kjørte inn og ut av banen på langstrekka, og det ble 130 sone etter 1/4 av langstrekka, brukte jeg å dra den til 200 og renne rolig fra 130 skiltet mot mål.

Hadde et sted mellom 170 og 200 i "klatreetappen også" Men der var jeg mer opptatt av å svinge enn å se på speedometeret.

Det er det kuleste jeg noen gang har vært med på. :)

På autobahn fikk jeg 250 på speedo. (225 på gps). Det ble masse missvisning over 200. 200 blank var 192 på gps.

f5c19911.jpg

Skrevet
  Espen M33 skrev:
Ikke noe tvil om at M20B27 funker bra. Har aldri greid mer enn 230 speedometer-km/t på autobahn med original S14B23.

Den funka over all forventning. Fikk desverre aldri lang nok strekning til å dra den til sperra pga trafikk. Den sperrer på 7000 rpm.

Det som imponerte meg mest med den, var at den greide turen ned til ringen, 12 runder rundt og hjem igjen (3500km) uten å bruke olje. :o

Jeg begynner å misstenke selgeren for å ha fortalt sannheten når han sa at den var nyoverhalt med stempelringer etc.

Blokka har jo ruslet over 300 000.

Skrevet
  Espen M33 skrev:
Ikke noe tvil om at M20B27 funker bra. Har aldri greid mer enn 230 speedometer-km/t på autobahn med original S14B23.

320iS'n til ole jørgen drar helt opp til turtallsperra å bråstopper der:) 250km/t

hvis det ikke var bur i den 320iS'n på ringen og den var svart så kan det jo ha vært ole jørgen, trur du skal slite med å henge på han;)

Skrevet
  JulianS skrev:
  Espen M33 skrev:

320iS'n til ole jørgen drar helt opp til turtallsperra å bråstopper der:) 250km/t

hvis det ikke var bur i den 320iS'n på ringen og den var svart så kan det jo ha vært ole jørgen, trur du skal slite med å henge på han;)

Bilen var ikke norsk, den hadde bur og bøttestoler. Kjørte alltid ut på banen sammen med en 318is.

Jeg sleit godt med å henge på han i svingene. Og jeg misstenker at han ikke satset like hardt som jeg gjorde. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...