drturbo Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Finnes noen av disse i Norge? denne lekkerbisken ble etter mitt skjønn bare levert i Portugal og Italia, og en slik passer rett inn i garasjen min.. Tommy
Gjest Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8 ... ight=320is
Fredrik Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 drturbo skrev: Finnes noen av disse i Norge? denne lekkerbisken ble etter mitt skjønn bare levert i Portugal og Italia, og en slik passer rett inn i garasjen min..Tommy Jeg har ikke et forhold til Opel Ascona B, men det ble ikke bygget alt for mange E30 320iS biler (2540 stk. med to dører og 1205 stk. med fire dører)... så hvis du skal ha en slik i god stand må du få ut den berømte fingeren. Det ble bygget 17970 stk. E30 M3 og 786 stk. E30 M3 Cabrio... så der er det nok litt flere å velge mellom.
hagenisse Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Ang. Ascona B, så står det faktisk en modell av en ascona b rallybil på hylla her. Bortsett fra pris og en at bilen ikke stikker seg så mye ut (men er det ikke det man vil hvis man vil ha sjelden bil?) ser jeg ikke noe poeng med 320is fremfor M3.
Yngvejos Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Det er en på www.diskusjon.no som har en sånn. Det ligger bilder av den på worklogs/showcase. Jeg prøvde å holde følge med en sånn på ringen. Den flyttet seg bra. Jeg tok innpå på slettene, men den dro godt ifra i svingene. Sjåføren var den typen som hadde bur og kjørehansker.
Fredrik Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Yngvejos skrev: Jeg prøvde å holde følge med en sånn på ringen. Den flyttet seg bra. Jeg tok innpå på slettene, men den dro godt ifra i svingene. Sjåføren var den typen som hadde bur og kjørehansker. Er du sikker på at det ikke var en E30 318is... originalt har en E30 320is tross alt 22 flere hestekrefter enn en E30 325i. Eller var det kanskje en annen modell du kjørte på Ringen ?...
SSM Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Nå har Yngve en Hartge 2.7 motor i sin 325 på over 200hk så....
Espen M33 Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Fredrik skrev: Yngvejos skrev: Jeg prøvde å holde følge med en sånn på ringen. Den flyttet seg bra. Jeg tok innpå på slettene, men den dro godt ifra i svingene. Sjåføren var den typen som hadde bur og kjørehansker. Er du sikker på at det ikke var en E30 318is... originalt har en E30 320is tross alt 22 flere hestekrefter enn en E30 325i. Eller var det kanskje en annen modell du kjørte på Ringen ?... En original E30 M3 drar knapt fra en 325i på langstrekket, så at en lett preppet 325i drar fra en originalmotorisert 320iS tror jeg lett.
Yngvejos Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Fredrik skrev: Yngvejos skrev: Jeg prøvde å holde følge med en sånn på ringen. Den flyttet seg bra. Jeg tok innpå på slettene, men den dro godt ifra i svingene. Sjåføren var den typen som hadde bur og kjørehansker. Er du sikker på at det ikke var en E30 318is... originalt har en E30 320is tross alt 22 flere hestekrefter enn en E30 325i. Eller var det kanskje en annen modell du kjørte på Ringen ?... Den hadde mtech2 og 320is emblem. Og som nevnt, har jeg en 2.7 liter i bilen.
SSM Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 OT: Hvor stor fart fikk du på ringen? Var det fett?
Yngvejos Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Siden man kjørte inn og ut av banen på langstrekka, og det ble 130 sone etter 1/4 av langstrekka, brukte jeg å dra den til 200 og renne rolig fra 130 skiltet mot mål. Hadde et sted mellom 170 og 200 i "klatreetappen også" Men der var jeg mer opptatt av å svinge enn å se på speedometeret. Det er det kuleste jeg noen gang har vært med på. På autobahn fikk jeg 250 på speedo. (225 på gps). Det ble masse missvisning over 200. 200 blank var 192 på gps.
Espen M33 Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Ikke noe tvil om at M20B27 funker bra. Har aldri greid mer enn 230 speedometer-km/t på autobahn med original S14B23.
Yngvejos Skrevet August 14, 2008 Skrevet August 14, 2008 Espen M33 skrev: Ikke noe tvil om at M20B27 funker bra. Har aldri greid mer enn 230 speedometer-km/t på autobahn med original S14B23. Den funka over all forventning. Fikk desverre aldri lang nok strekning til å dra den til sperra pga trafikk. Den sperrer på 7000 rpm. Det som imponerte meg mest med den, var at den greide turen ned til ringen, 12 runder rundt og hjem igjen (3500km) uten å bruke olje. Jeg begynner å misstenke selgeren for å ha fortalt sannheten når han sa at den var nyoverhalt med stempelringer etc. Blokka har jo ruslet over 300 000.
JulianS Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 Espen M33 skrev: Ikke noe tvil om at M20B27 funker bra. Har aldri greid mer enn 230 speedometer-km/t på autobahn med original S14B23. 320iS'n til ole jørgen drar helt opp til turtallsperra å bråstopper der:) 250km/t hvis det ikke var bur i den 320iS'n på ringen og den var svart så kan det jo ha vært ole jørgen, trur du skal slite med å henge på han;)
Yngvejos Skrevet August 19, 2008 Skrevet August 19, 2008 JulianS skrev: Espen M33 skrev: Ikke noe tvil om at M20B27 funker bra. Har aldri greid mer enn 230 speedometer-km/t på autobahn med original S14B23. 320iS'n til ole jørgen drar helt opp til turtallsperra å bråstopper der:) 250km/t hvis det ikke var bur i den 320iS'n på ringen og den var svart så kan det jo ha vært ole jørgen, trur du skal slite med å henge på han;) Bilen var ikke norsk, den hadde bur og bøttestoler. Kjørte alltid ut på banen sammen med en 318is. Jeg sleit godt med å henge på han i svingene. Og jeg misstenker at han ikke satset like hardt som jeg gjorde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå