Diesel power Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Slike våtvokser er greie å bruke mellom poleringer for å friske opp glansen litt. Men å basere lakkbeskyttelsen ene og alene på en slik voks kan bli litt lite, hvertfall på vinteren. Æ blei sterkt frarådet å bruke slike "billigprodukter" over min polering. Æ va inn med bilen i Juni for proff behandling, og fikk klar beskjed om å ikke kødde til med noe annet på toppen her. Han bruker proffprodukter fra Meguiars. Jeg skal tilbake først i januar neste år for etterbehandling(1500,-). Kan det virkelig være så ille å hente fram litt ekstra glans med f.eks Meguiars toppshine innimellom da, eller er det riktig som han sier? Når æ har stått for polering på bilene selv så har æ faktisk valgt Autoglym framfor Meguiars, ene og alene fordi at Autoglym er en drøm å jobbe med kontra Meguiars, ihvertfall med tanke på skjolder. Er også svært fornøyd med lakkrensen til Autoglym. Tok svigers rosa og hvitflekkete bil for en stund siden. Kjempeprodukt å jobbe med! Den viste seg faktisk å være meget pen i lakken som rød og blank Det jeg derimot har hørt/erfart om Autoglym er at den for det første ikke er særlig holdbar, her holder det ikke med 2ganger i året. Den skal vistnok også være langt fra særlig sunn for oss. Skal vist være noe av det verre produktet i hyllene. Engangshansker er derfor påkrevd ihvertfall med dette produktet, men det skader heller ikke å bruke dette på de andre for den saks skyld Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Blant forbrukerprodukter synes jeg Autoglym er vesentlig tyngre å jobbe med enn Meguiars. Prøvde Meguiars 3-stegs program for første gang i mai og foreløpig virker det utrolig holdbart. Vannet perler seg fremdeles like fint når det regner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Blant forbrukerprodukter synes jeg Autoglym er vesentlig tyngre å jobbe med enn Meguiars. Prøvde Meguiars 3-stegs program for første gang i mai og foreløpig virker det utrolig holdbart. Vannet perler seg fremdeles like fint når det regner. Forbrukerproduktene til AG er helt ubrukelige å jobbe med. Alle mine flasker har stått urørt etter at jeg prøvde andre merker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 å? treff 28 september da? Ikke umulig det da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Mye rart i denne posten Først av alt kan det overhodet ikke skade med litt våtvoks etter vask dersom du følger "bruksanvisningen." Bruk en god mikrofiber til å tørke denne av med. Jeg kan varmt anbefale Duragloss Aquawax, men har hørt en del bra om Meguiars Ultimate QD også - og jeg kan love at det ikke er disse produktene den "proffe" bilpleieren mente. Eller - han kan ikke ha ment disse produktene, for de er gull mot lakken. I forhold til Autoglym - Meguiars forbrukerserier kan jeg si at jeg synes selv at Meguiars var litt lettere å jobbe med (NXT wax 2.0) enn super resin polishen til AG. Grunnen er rett og slett støvingen til SRP samt mer søl på lister o.l. Dersom SRP skal legges på bilen bør den følges med en hardere voks på toppen - Ultra deep shine eller den andre jeg ikke husker navnet helt på.. Begynner å bli en stund siden jeg brukte disse voksene nå. - Men som mange her har skrevet (bl.a. BalleKnalle), bilen må ha et godt grunnlag før en legger våtvoks på toppen. Grunnen er at skikkelig voks kan holde i månedsvis mens våtvoks toppen holder et par vask. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Var og bestilte time for arbeidsbilen idag, og spurte da om behandling jeg kunne foreta selv på BMW`en. Han sa nå at jeg godt kunne bruke flytende voks og anbefalte da QiuckWax fra Meguiars faktisk. Spray på og tørk av etter vask. Når det gjelder Meguiars kontra AG så må jeg tydeligvis ha fått noe gammelt ræl, for jeg opplevde MEGET STOR forskjell på disse to. Ble jo aldri ferdig med Meguiars sine produkt. Skjoldete også. AG sine produkt var meget enkle å jobbe med kontra den, syntes jeg da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Når det gjelder Meguiars kontra AG så må jeg tydeligvis ha fått noe gammelt ræl, for jeg opplevde MEGET STOR forskjell på disse to. Ble jo aldri ferdig med Meguiars sine produkt. Skjoldete også. AG sine produkt var meget enkle å jobbe med kontra den, syntes jeg da Samme erfaring som jeg sitter igjen med... men på saaben til fattern så klarte jeg fint å bruke en slik maguiers voks sak... rart det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 hva koster egentlig slikt hos de som faktisk kan dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet August 27, 2008 Share Skrevet August 27, 2008 hva koster egentlig slikt hos de som faktisk kan dette? Spørs hva du ønsker, de har flere produkter. På min BMW kostet det 5000,- for komplett "overhaling" og voks som han ga garranti på. Da ble også skinnet i bilen kraftig "oppgradert" Etterbehandling må da skje innen 1 år og koster 1500,- hver gang. Tror han tar rundt 7000,- for samme behandling men teflon istedet for voksen. Da koster etterbehandlingen 2000,- tror jeg Arbeidsbilen skal inn nå for kun voksbehandling og kjapp vask innvendig. Det ble 2000,- + mons Må nevnes at han brukte nesten 3 dager på BMW`n, så æ synes ikke det e så forferdelig til pris egentlig. Jeg fant også noen skjolder på taket, og da var det veldig kjekt å bare trille inn igjen for å få det fikset, gratis selvsagt Han viste meg forøvrig ett stort problem som vistes best på lys moderne lakk. Arbeidsbilen har ikke blitt behandlet siden jeg kjøpte den for 9-10mnd siden, kun ofte vasket og med varmvoks. Han spurte om jeg hadde problemer med bitesmå rustpærler på siden av bilen, bak hjulene, siden bilen ikke hadde vært behandlet på så lang tid, og da med trolig heller rimelige produkter. Jeg hadde ikke lagt merke til noe sånt, men han kunne fort vise meg hvor bilen hadde vært for dårlig behandlet, og riktig nok, det var masse av en slags bitte-bittesmå rustpærler bak drivhjulene. Han sa at ekspertene nå trodde at dette helt sikkert kom fra rester av moderne pigghjul, selv om jeg selv ikke kjører pigg. Det ligger igjen på asfalten. Denne rusten angriper også galvaniseringen om den får stå for lenge og virke, så ikke noe særlig bra greier Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Når det gjelder Meguiars kontra AG så må jeg tydeligvis ha fått noe gammelt ræl, for jeg opplevde MEGET STOR forskjell på disse to. Ble jo aldri ferdig med Meguiars sine produkt. Skjoldete også. AG sine produkt var meget enkle å jobbe med kontra den, syntes jeg da Samme erfaring som jeg sitter igjen med... men på saaben til fattern så klarte jeg fint å bruke en slik maguiers voks sak... rart det der... Dersom dere følger bruksanvisningen skal det ikke være vanskelig å få til et godt resultat med Megs sine produkter i det hele tatt. Kan ikke si så mye om deep crystal- serien deres, men det at det er lett å jobbe med produktene er noe av det som kjennetegner Meguiars produkter. AG SRP er forøvrig også relativt enkelt å jobbe med. Et godt tips er å bruke LITE produkt når dere jobber med disse merkene. Mange av problemene kommer gjerne som en følge av at man har brukt for mye produkt på bilene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hulders Skrevet August 30, 2008 Share Skrevet August 30, 2008 Dersom dere ønsker noen eksempler på hvordan biler kan bli etter en grundig "bilpleierunde" kan jeg anbefale detailersclub.no. En link til en av bilene jeg har tatt - vet det er en Opel, men her inne finnes det også mange andre biler som er blitt "transformert." http://www.detailersclub.no/forum/index.php?showtopic=1023&st=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå