Robin L Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 hei. jeg har et sykt irriterende problem med bmwen!! tingen er at hele bilen rister ved akselrasjon. når man drar ut 2.giret, rister hele bilen sykt, og man hører høye klunke-lyder fra under giret en plass. girer jeg til 3 og drar videre, dirrer det like ille. dette resulterer til at jeg ikke tør å gi på i heletatt omtrent. det føles også som at bilen går litt dårligere når dette skjer, men ikke sikker på om det er innbildning eller hva det er... dette kommer også om jeg kjører i f.eks 3-4-giret i litt over 2000 rpm, og gir flat pedal, da dirrer det endel, og det høres ikke bra ut! blir til at jeg daukjører bilen hele tiden omtrent:/ dette gjelder en 1997 modell bmw e39 touring, 525tds, gått 165 000. jeg tudde dette først var clutchen som sluret, men pappa trudde det kunne være en gummi-foring mellom giret og mellomakslingen. dette høres veldig dyrt ut. jeg er så lei av denne bilen nå, jeg er maks uheldig når det gjelder ALT, alt som kan gå istykker, gjør det:( trenger seriøs hjelp her. har litt dårlig råd til å sette den på verksted også. Tusen takk for hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Hei Faren din er nok på sporet av noe. Har en kamerat som har opplevd de samme symptomene. Bilen han har er riktignok en Opel Omega 2,5 tds, men det er nettopp denne samme BMW motoren som Opel leverer i Omega'n. Skal høre med han hva han gjorde med bilen sin. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///stian Skrevet August 18, 2008 Share Skrevet August 18, 2008 Er nok hardy koplingen som er gåen Nr2 på bilde her. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /22791.gif Den koster 977.- hos gs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 18, 2008 Forfatter Share Skrevet August 18, 2008 nå ble jeg litt glad igjen (om det er den hardy-koblingen da:) ) er dette noe jeg greier å skifte selv eller? hadde egentlig sett for meg at det røk 10-15000 jeg nå, så sånne nyheter er jo flott Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet August 25, 2008 Forfatter Share Skrevet August 25, 2008 heisann. jeg var under bilen å så i helga. var nok den hardy-foringa som var gåen ja. den var helt sprukket i to, og hele greia vrei seg når man slura i 1. giret så jeg bestilte ny slik foring, og gs sendte den i dag. er dette noe jeg klarer å skifte selv eller? hvis ikke har jeg en onkel som har endel peiling på å skru bil, men vil ikke plage han unødig... er det bare å skru av skiva, dra ned akslingen, sette på ny skive, eller er akslingen tredd inni girkassa på noen måte?! Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet August 25, 2008 Share Skrevet August 25, 2008 Kan du skru så klarer du dette fint selv, gjorde det på min E34, regner med det er ganske likt på E39, det du må gjøre er å skru ned eksos anlegget, bakre del, deretter må du skru av varmeskjoldet som sitter over eksos anlegget, når du har fått dette ned må du skru løs den opplagringen som er der (Akslingen er delt) dette må du gjøre for å kunne dra akslingen ut av girkassen, deretter skrur du løs akslingen fra Girkassen, kan være lurt å ha bakhjulene oppe fra bakken da du må vri på akslingen for å komme til boltene. NB! bare husk å merke hvordan akslingen er i forhold til girkassen, husker ikke om det var merket, men mener dette er balansert i forhold til hverandre. Er ikke noe vanskelig jobb, bare litt knotete kanskje. Når du først har det nede, bør du skifte den gummilagringen som er nr 9 på bildet, dette er hvor du løsner og trekker akslingen ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 13, 2008 Forfatter Share Skrevet September 13, 2008 hei igjen. har nå fått skiftet hardy-foringa, og bilen ble helt topp! ingen klonkelyder,slakke eller vibrasjoner var og ganske kurrant å skifte denne selv. ble litt knot med bolter som satt som støpt, og kun skralle å hjelpe seg med, men det gikk. Takk for hjelpa! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ketil74 Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Det er nok hardykoblingen din som er gåen,opplevde det samme med en e36 325i jeg hadde en gang.skift denne så blir den så god som ny.Det koster ikke all verden for en ny hos Gs og kan du gjøre jobben selv så slipper du billig unna:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Lasse- Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 Det er nok hardykoblingen din som er gåen,opplevde det samme med en e36 325i jeg hadde en gang.skift denne så blir den så god som ny.Det koster ikke all verden for en ny hos Gs og kan du gjøre jobben selv så slipper du billig unna:) Å lese tråden før du svarer kan vel kanskje være lurt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bushnell Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 jeg har noe av det samme selv, rister sjukt mellom 2500 og 3500 rpm på 2 giret, men rister også på de andre girene når jeg kommer opp i litt fart, og det rister kun når jeg gir på, hører sånn skikkelig dundre lyd av vibrasjoner. Men merker ingenting så lenge jeg ikke gir på. Kun når jeg gir på eller bremser litt hardt på gir. Har også vært så vidt borti klunkelyder hvis jeg spinner. tror dere det er hardykoblinga mi som har gått? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet September 14, 2008 Forfatter Share Skrevet September 14, 2008 hørs ut som du har noe av det lignende som jeg hadde ja! til meg og var det kun ved hard akselerasjon, gassa jeg rolig, kom det ikke. var og et helvette og kjøre med, siden det ble slakke i det, så hver gang man slapp gassen, så lugga hele bilen, og det smallt når man gassa på igjen. føltes som man gira med å slippe clutchen rett ut... det er fort gjort å sjekke om det er hardy-foringa som er gåen da. jeg kjørte bilen over ei grav bare, så fikk jeg en kompis til å sitte å slure i 1.giret, så slura han i revers (holdte inn bremsene,og slura på girene, slik at bilen sto rolig), da så jeg at hele greia vred seg under der.... pappa sa at en han kjenner, hadde en mb 240diesel, som hardyforinga røk på, der løsna mellomakslingen, og den slo omtrent istykker bilen:/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john E39 2002 Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 jeg hadde dette problemet på en e39 touring,,det hvar de 2 store foringene på bak aks,,det ristet no inn i ,,,, også vært borte i en e34 med samme problem,,håper det er hardy plata.pga de er ett hell,,,og bytte,lykke til.mvh e39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
john E39 2002 Skrevet September 14, 2008 Share Skrevet September 14, 2008 men det er jo ingen ny historie atte BMW er veeeeeeeldig kresne på stag å foringer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå