MariusW Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Hei! Kjøpte meg en 318i E46 for en måned sia nede i stavanger. Jeg bor helt oppe i Tromsø og måtte kjøre 200 herlige mil hjem. Da jeg kom hit fant jeg ut at det var mye feil på den. Hadde den på NAF test og til slutt på et BMW verskted hvor jeg fikk vite at det kom på ca 55 000 kr å fixe alt. Etter å ha snakket med bilforhandler tilba han meg en annen bil for 2000 ekstra inkl omreg. om jeg gikk ned på å kjøre begge veiene igjen. Samme bilen bare noen andre forskjeller som feks: - Gådd 50 000 mindre - Sølvfarge istede for grønn - Lyktespylere - Originalt xenon m/ automatisk høydejustering - midtarmlene (!) - Kjørecomputer - CD spiller (hadde bare radio/kassett i andre bilen) - Setevarmere Jeg føler selv at bilen er verdt det så jeg kommer nok til å slå til Skal selvfølgelig gjøre ting med bilen som feks: - Senking - Soting av ruter - M-tech styling - Felger Trenger deres mening på: - Fjerne treinteriør? - Svarte nyrer? - Andre ting? Bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Øhm... Er du sikker på at du vil få enda en bil fra han, når du kjøpte en bil med feil til 55 000,-? (må ta BMW-prisen litt med en klype salt, btw) vil også ikke hurtigruta hjelpe på at det vil gå raskere/enklere? Ihvertfall den ene veien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Tror jeg ville gått med på det heller, men naf-test den andre bilen FØR du kjører hjem da - det lureste må vel være å få forhandleren til å gjøre det, som en del av avtalen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Han virker såpass seriøs! Skal til hans forsvar si at han mente at jeg burde ta NAF testen før jeg kjøpte bilen. Men jeg måtte ha bil fort da min gamle var solgt så jeg fløy ned å henta den og sa jeg kom til å ta den i tromsø. Da ble feilene avdekka. Blandt annet toppakningen måtte skiftes, derav såpass dyrt. Men denne bilen er det tatt tilstandsrapport på. Har selv snakket med mekanikeren som gjorde det og han ble positivt overasket og sa at motoren var tørr og fin, fine bremser som fort går 30 000 til og ingen slakk i foringer. Det med hurtigrute: Den går kun til bergen + at den brukeR EVIG lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Det er kortere fra bergen til stavanger, enn fra tromsø til stavanger Du av alle burde jo vite det Menne.. hva ligger prisen på disse på? Du har ikke nevnt noe om årsmodell eller km.stand, men... 95 000,-? Jeg hadde nok ikke betalt mye mer ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Vell. Om 50 000 mindre er reelt så er det snakk om en bil som er gått 120 000. Har ikke eksakt kilometerstand. jeg ga 97 000 for den jeg har nå. '99 modell =) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Det ser ut som den nye bilen er verdt pengene, men det er jo kjedelig å måtte legge inn mer penger bare fordi han har solgt deg en dårlig bil. Kan man spørre om hvilken forhandler det er snakk om? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Nei jeg velger å ikke nevne det foreløpig i tilfelle noen mener dette er negativt når jeg selv mener at jeg har fått god service (Med forutsetning at han ikke visste om feilene) Skal ikke gi noen negativ omtale som jeg ikke mener fortjener det EDIT: skal sies at den forrige bilen var et impulskjøp (som nevnt over) og jeg ble lettere skuffet når jeg så at den ikke hadde ting som: Setevarmere (??? kr å ettermontere) Xenonlys (1000 kr å ettermontere) CD spiller (brukt ca 2000 kr å ettermontere **ORIGINAL**) Midtarmlene (2000 å ettermontere) kjørecomputer (ca 1500? + programmeringshjelp) Så det ville kostet meg en del å få dette men nå får jeg alt originalt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morbus Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Mulig det bare er meg som ikke skjønte helt hva du egentlig ville frem til med denne tråden. Det virker jo som at du allerede har bestemt deg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Hvis du kjøper bilen og skal selge felgene som nå står på den kjøper jeg disse til en fornuftig pris. Hvorvidt det er 15" eller 16" felger spiller ingen rolle så lenge felgene ikke er skadet eller har andre alvorlige skavanker. Hvis dette er interessant kan f.eks sende meg en PM... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 Er enig i resonnementet ditt. Den sølvfargede er mer verdt, og alt originalt utstyr er bedre enn uoriginalt, både for pris, betjening og driftssikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 26, 2008 Forfatter Share Skrevet August 26, 2008 Mulig det bare er meg som ikke skjønte helt hva du egentlig ville frem til med denne tråden.Det virker jo som at du allerede har bestemt deg? Hehe du har kanskje rett! Men om noen hadde STORE motsigelser så hadde jeg tenkt meg om. Men det er på en måte en "her er ny bil, hva burde jeg gjøre med den"-tråd kombinert med "Burde jeg kjøpe bilen?"-tråd Hvis du skjønner! Hvis du kjøper bilen og skal selge felgene som nå står på den kjøper jeg disse til en fornuftig pris. Hvorvidt det er 15" eller 16" felger spiller ingen rolle så lenge felgene ikke er skadet eller har andre alvorlige skavanker. Hvis dette er interessant kan f.eks sende meg en PM... Jeg skal få sjekket hvordan stand de er i når jeg henter bilen til helga så sender jeg deg PM. Blir nok slengt på 18" ganske fort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet August 26, 2008 Share Skrevet August 26, 2008 En av de greieste forhandlerne jeg har hørt om. PS: gå for 19" med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå