Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lysdiodene som viser om CD-plata står inne/ute virker iallefall.

Jeg regner med det er en mk3 du har, å da er det svært viktig at enheten har gått i dvale før spenningen fra den fjernes.

Det er en kjent sak at disse dør på seg dersom spenningen fjernes mens navien arbeider.

Likeså må ofte bilen få gå i dvale etter en ny enhet er montert for å oppfatte denne. Dvs ta nøkkel ut av tenningslås, evt. låse bilen og la den stå urørt i 2(?)min.

Det er en mk3 ja!

Dvale?

Er den, dvs enheten, i dvale når cd-plata er tatt ut?

Skrevet

@morteym:

Brente du plata i mode2 ?

@lefty293:

Dersom den tar og spytter ut plater virker det som den ikke er helt død hvertfall, men noe gjør at bilen ikke "ser" den....

Dvale er at bilen "slåes helt av". Selv om du tar nøkkelen ut av tenningen, låser og går fra bilen, vil det fortsatt være kommunikasjon på en del av bilens databus'er og en del moduler/styreenheter vil ikke være avslått enda. Etter en gitt tid, maks 16min uten forstyrrelse (dvs åpning av dører etc) skal de fleste modulene ha gått i dvale og således ikke trekke noe strøm.

(På min e46 lyser dioden i navien ett par minutter etter at nøkkel er tatt ut og bil låst)

Ved ettermontering av utstyr må ofte bilen innom dvale etter re-koding for at utstyret skal "oppfattes" av bilen.

Vi kan sammenligne dette med installasjon av hardware i en pc.

Den må ofte også restartes før det kan taes i bruk, pc'n kan vi slå av og på selv - mens bilen må få gå i dvale..

Håper dette var sånn noenlunde forståelig... :wink:

Skrevet

Den spytter ikke ut cd-plata.

Dette er utstyr som har vært på bilen mens jeg har hatt den(2,5 år),og som har funka helt til jeg nå fikk batteriet totalt nedtappet..

Skrevet

Jeg tror jeg brente cd på rett måte, men det var nok for ny programvare. Jeg trodde jeg hadde mkiv, så gikk litt fort fram. Så mulig jeg må prøve igjen med en annen programvare.

Skrevet

Dette har skjedd to ganger i min bil, første gangen tok jeg ut dvd'en til navi, ventet litt, så satt den inn igjen. Da har det funka. Andre gangen var det nok å starte bilen på nytt etter en halvtime. Da var den også igang igjen.

Begge gangene mener jeg at jeg kjørte over ei hump/snøhøl, kanskje det bare er så banalt at dette detter ut hvis plata hakker til nok?

Ikke at det hjelper dere om dere har prøvd å ta den inn og ut igjen.

Skrevet
Dette har skjedd to ganger i min bil, første gangen tok jeg ut dvd'en til navi, ventet litt, så satt den inn igjen. Da har det funka. Andre gangen var det nok å starte bilen på nytt etter en halvtime. Da var den også igang igjen.

Begge gangene mener jeg at jeg kjørte over ei hump/snøhøl, kanskje det bare er så banalt at dette detter ut hvis plata hakker til nok?

Ikke at det hjelper dere om dere har prøvd å ta den inn og ut igjen.

Fikk du denne skjermen da?

73i65k8mg1ts5y9jeowa.jpg

Skrevet
Den spytter ikke ut cd-plata.

Dette er utstyr som har vært på bilen mens jeg har hatt den(2,5 år),og som har funka helt til jeg nå fikk batteriet totalt nedtappet..

Tenkte på ved bruk av eject-knappen, ikke av seg selv... :)

Tok en titt i wds ang navi:

Installation:

Proceed as described below to install the navigation computer:

Ignition lock in position 0

Connect navigation computer to vehicle wiring harness

Insert navigation computer in retaining fixture

Ignition lock still set to 0 position

Close all doors and flaps on the vehicle.

Wait approx. 2 minutes (I/K-bus reset)

The vehicle must not be moved or be subject to vibration during this waiting period.

Så for navi holder det med "ro" i ca 2 min etter installasjon.

Skrevet
Jeg tror jeg brente cd på rett måte, men det var nok for ny programvare. Jeg trodde jeg hadde mkiv, så gikk litt fort fram. Så mulig jeg må prøve igjen med en annen programvare.

Hvis du har MkIII enhenten MÅ du brenne navioppdateringen i mode2/form1, helst med ImgBurn programmet...!

Brenner du det i mode1 (som er det vanlige) klarer ikke MkIII uniten å boote opp og cd'en sitter seg fast.

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...