Fairlane36 Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/melding.aspx?Id=471693
Lars89 Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Kjip sak det der med rusta, men lite å gjøre med det egentlig. Kan ikke forlange at en 8-10 år gammel bil er rustfri bare fordi audi og volvo er det. Nå er E39 ekstrem men...
ingard Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Man skal forvente at en bil på 8 år er mer eller mindre rustfri. Særlig i premiumklassen. Håper e9x er bedre.
Fairlane36 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Enig med siste taler. Man kan kanskje ikke forlange det, men absolutt forvente det...
S.Nilsen Skrevet August 27, 2008 Skrevet August 27, 2008 Bakluke rust er ett egentlig kjent problem for bmw kjennere.. Er nok ikke bare E39,E36 for eks og forsåvidt E34..
Fairlane36 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Hadde det vært begrenset til bakluka så hadde det ikke vært så mye å skrike om, men på E39 kommer det tilsynelatende snikende over alt. Dører, panser, rundt tanklokk etc.
Fairlane36 Skrevet August 27, 2008 Forfatter Skrevet August 27, 2008 Ble eiere av (norsksolgte) E39 noengang kalt inn til rustkontroll?
Richie85 Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Kan også legge til at E46 har problemer som de andre modellene. Panser spesielt!
pedro Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 Nei ble ikke det såvidt jeg minnes Men hva med automat gearkassene/ sentrallås/ pixelfeil/ elektriske problemer å annet negativt disse bilene etterhvert har blitt kjent for av ymse slag? Kan med hånda på hjertet si at det har vært noen ergrelser, men at merketrofasthet har vært viktig for meg. Etter tre vintre med Mitsubizi og Suzuki og mye fram og til bake ang rust og andre irriterende gjenngangerfeil har merketroen blitt skikkelig rokket. BMW Norge og for mitt vedkommende E. Stenshagens tafatthet og benekting og ikke minst arroganse har gitt meg noen skår i gleden over å være BMW eier. Men en ting må vi huske her når vi omtaler e39 som biler i det øvre segmentet. Det er de kun i norge og Danmark hvor avgiftene er usedvanlig høye. En 520 er i resten av europa bare en vanlig bruksbil og ikke noe luksuskjøretøy. Forøvrig kan jeg tilføye at min kamerats S500 AMG fra 2001 til drøye 2.4 mill rustet utrolig mye mer en min langt rimeligere 530dat fra 99. Å jeg tror nok at en litt minde bilinteressert person ikke hadde brydd seg like mye om rusten som jeg gjør som anser 530en som et smykke av en bil. En kompis(elektriker) som lånte den i noen uker i jobb kommenterte bilen som grei, men for lav da han leverte bilen tilbake. Ferdig med det. Han kjører 2007 Grand Vitara som jeg anser som et treskværk Så vi har nok litt ulike utgangspunkt vi entusiastene opp mot andre bileiere. Men saken er jo også at dette rustproblemet representerer en stor verdiforingelse vi ikke ønsker oss uansett om vi er entusiaster eller bare vanlige bileiere. Kan legge til at en nabo med nyere E36 med lav KM nå har ETT ALVORLIG RUSPROBLEM med flekker over HELE BILEN(97) Der har ikke konstant vasking og gnikking hjulpet noe og 25tusen i hellakk er vel ikke en E36 verdt i dag med mindre det er en coupe? P
esben86 Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 hvis man har E39 1999 mod og nyere er karosseriet på utsatte plasser galvanisert. har selv en 1999 530dat og er ikke en rustflekk på den
Der Barockengel Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 Men en ting må vi huske her når vi omtaler e39 som biler i det øvre segmentet. Det er de kun i norge og Danmark hvor avgiftene er usedvanlig høye. En 520 er i resten av europa bare en vanlig bruksbil og ikke noe luksuskjøretøy. Det er nok omvendt - de høye engangsavgiftene i Norge demper til en viss grad premiumtillegget som betales for BMW og et par andre produsenter.
Andreas1 Skrevet September 14, 2008 Skrevet September 14, 2008 hvis man har E39 1999 mod og nyere er karosseriet på utsatte plasser galvanisert. har selv en 1999 530dat og er ikke en rustflekk på den Vet du hvilke deler dette gjelder? Må vel nødvendigvis være hele flater/deler...?
pedro Skrevet September 15, 2008 Skrevet September 15, 2008 ESBEN86 Det er et kjent faktum at E39 ruster Du må være ansatt i BMWsystemet for å påstå noe annet At din bil og mine to naboers ikke har "en flekk" er bare supert for deg/dere. Vi tar vel for svarte ikke dette opp som topic for å sverte et bilmerke vi holder høyt? Fikk nye dører panser bakluke m lakk på min 530 10 mnd i 2004 Nå er det store rustangrep over alt i falsekanter + at rusten i tankpåfyllingen er kommet tilbake En kompis hugde en 540 for tre år siden og den var rustfri Får dørene hans nå Bakluke og panset kjøper jeg vel nytt. Rusten opprer i falsen først og sprer seg som oftester utover. Har sett 50/60 talls luker og panser bli hivd med tildels små rustangrep, men også større angrepne flater. Dette representerer et stort problem for oss av økonomisk karakter og måten forhandlere og IKKE MINST BMW Norge møter oss på er derfor vesentlig Vil dere krangle på mine utsagn GREIT men topic er rust og hvordan man forholder seg til forhandleren angående reklamasjon. Der barockengel; Jo da du har rett i det men Danskepriser er fortsatt lavere Se annonsene fra Toyota i Alborg bla på tekst tv. Uansett var poenget mitt at norske biler er dyre og at snittalderen er høyere enn i noen andre land vi kan samenligne oss med. Innspill om rust (og rustfritt panser / bakluke sort II) mottas med takk. Pedro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå