Gå til innhold

NAV OS v32 - last den ned her!

unknown_inc
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger vel faktisk ikke ta ut trekket nei.

Er to små hull i rammen på navi enheten. Bøy til en kleshenger i en slags U form og stapp inn i begge hullene (lag gjerne 2 U'er så du kan ta begge sider samtidig, er enklest). Når du har klemt inn Uene løsner selve låsemekanismen men spilleren sitter nok godt enda.

BAre å lirke litt så kommer den til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ute og sett på den, men jeg skjønner ikke helt hvordan du mener. Mener du å bruke kroken til kleshenger og dytte inn i de små hullene på selve dvd-enheten? Merket med grønt på bildet.

Ser det er to skruer på hver side ved siden av dvd-spilleren (litt gjemt bak trekket) i selve rammen rundt spilleren. Det er ikke de som må løsnes da? Merket med rødt på bildet.

fmtul6i5fk6hvvzvun1m.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en E61 (2004) kan også oppgraderes med denne?? Så en oversikt en plass med bilder av MK1, 2, 3 og 4. Syntes ikke noen av dem lignet på DVD drevet i min bil.

Er det mulig å se hvilken versjon navigasjonsoftwaren i bilen har?

Det vet jeg ikke, men gå til http://www.bmwportal.net/navos.html og se nedover siden, det står endel ting der angående hvilket unit den støtter osv.

-Frank-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser riktig ut med de grønne der ja.. Se for deg noe slikt som dette (bare 2mm tykt stål i steden for generiske røde pixler):

10881205610-bimmers.no-Vis-Temaet-NAV-OS-v32-last-den-ned-her-Mozilla-Firefox.png

Verktøyet som følger med Blaupunkt bilstereoer passer 100% til dette bruket og er hakket enklere å bruke da det også har "mothakene". Du kan jo forsøke å stikke innom en butikk som forhandler Blaupunkt og se om du treffer en behjelpelig ansatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser riktig ut med de grønne der ja.. Se for deg noe slikt som dette (bare 2mm tykt stål i steden for generiske røde pixler):

10881205610-bimmers.no-Vis-Temaet-NAV-OS-v32-last-den-ned-her-Mozilla-Firefox.png

Verktøyet som følger med Blaupunkt bilstereoer passer 100% til dette bruket og er hakket enklere å bruke da det også har "mothakene". Du kan jo forsøke å stikke innom en butikk som forhandler Blaupunkt og se om du treffer en behjelpelig ansatt :)

Fantastisk illustrasjon! :lol: Hehehe...

-Frank-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg har da, MKIV eller MKIII?

"3D Perspective Mode. The latest version of the BMW MKIV firmware allows for 3D map viewing via a hidden menu item. To turn on perspective mode, from the main menu of your navigation screen select "settings", then press and hold the MENU button for 8 seconds. Using the left scroll button scroll down to Perspective and turn on"

Hvis det er din navi det er bilde av på neste side, så har du MKI eller MKII.

Hvis det er en mann som guider deg, så er den MKI og hvis det er damestemme så er det MKII.

http://www.x5world.com/articles/all-bmw ... m-faq.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Brenn ut softwaren på en CD, sett på tenninga på bilen og sett inn CD i navi spillern. Skjer det ikke noe på skjermen så skru av tenning med CD i spillern, sett så på tenninga igjen og vent noen min.

Skal komme opp på skjermen at den blir oppgradert.

OBS OBS, har du GAMMEL software type før v22 må du også ha en KEY CD som åpner spiller i etterkant igjen. BMW hadde en sær løsning tidligere med at de "låste" navi spiller etter oppgradering av OS.

KEY CD løser dette uten problemer, men man kan få litt "sjokk" om man ikke er klar over det. Står plutselig INSERT KEY CD på skjermen eller noe sånt he he.

Om noen trenger hjelp til å oppgradere OS + kart send pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må ha MKIV navi-modul for å få perspektivview?

Korrekt, MK1-3 støtter ikke dette.

Det som er sært er at du må inn i SET menyen og holde inne MODE? noen sekunder for å få en skjult meny. Der setter du på Perspective view.

Så må du sette det på under visning i navien også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...