DieselVegard Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Da jeg skulle starte bilen i går kom det bare et lass med klikkelyder. Akkurat som et gåent startrelè. Målte strømmen til 11,2V noe som er litt lavt. Prøvde da med startkabler, men ingen forskjell. Hvorfor det??? Kan det være noe annet galt?
S.Nilsen Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Kansje Relet på startmotoren,eller selve startmotoren.ladespenningen skal jo måle 14,8 el no sånt vis det er iorden..
Haug530D Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Kansje Relet på startmotoren,eller selve startmotoren.Batteriet skal jo måle 14,8 el no sånt vis det er iorden.. Ett batteri på 12V har aldri 14,8V, det du tenker på er ladespenningen.
hauken Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 disse klikkelydene kommer også dersom de er for lite spenning på batteriet,prøvde du startkabler fra en bil med nok ampere?
540is Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Startkabler på en så stor motor er ikke å anbefale. Ladd batteriet med en skikkelig ladder. Virker ikke det, sett i ett nytt som er toppladdet
S.Nilsen Skrevet September 8, 2008 Skrevet September 8, 2008 Kansje Relet på startmotoren,eller selve startmotoren.Batteriet skal jo måle 14,8 el no sånt vis det er iorden.. Ett batteri på 12V har aldri 14,8V, det du tenker på er ladespenningen. Stemmer det var det jeg tenkte på ordla meg litt dårlig
DieselVegard Skrevet September 9, 2008 Forfatter Skrevet September 9, 2008 Startkabler på en så stor motor er ikke å anbefale. Ladd batteriet med en skikkelig ladder. Virker ikke det, sett i ett nytt som er toppladdet Det var dette jeg ble tipset om også. Har stått på lading i dag. Får se om den starter når jeg kommer hjem fra jobb. Om ikke blir det vel nytt batteri...
wabby Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Sliter med samma ulla på min E30... 520ia vel og merke. Men jeg lar den gå på startkablene ca 10 min før jeg prøver... da kommer den. Dette er noen dritbiler når det kommer til starthjelp.
Oles Skrevet September 9, 2008 Skrevet September 9, 2008 Hei! Ulurt å bruke startkabler på bmw,hvis du ikke vil ha pixelfeil osv.
DieselVegard Skrevet September 10, 2008 Forfatter Skrevet September 10, 2008 Fikk startet bilen i går. 12,4V etter jeg tok av laderen, 13,9 når den går. Det betyr hvertfall at dynamoen er i live. Batteriet er et originalt BMW-batteri, så det kan jo faktisk være 9 år gammelt. Ikke rart om det er litt dårlig da. Vi får se, gjør den dette igjen er det rett å kjøpe nytt batteri
Andreas1 Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Kan like gjerne kjøpe nytt batteri. Hadde det samme på min gamle 525tdsa og batteriet tok seg aldri helt opp igjen, og siden BMW sekser-diesel drar en del strøm under starting må du ha godt batteri. Det er kjempekjedelig hvis/når dette skjer et sted uten hjelp eller lademuligheter. Skjedde på min første gang om sommeren etter å ha tappet batteriet en gang, og etter det ble det bare hyppigere og hyppigere. Kunne nesten fått klippekort hos NAF... Byttet batteri og problemet var borte permanent.
Ballder Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Startkabler på en så stor motor er ikke å anbefale. Ladd batteriet med en skikkelig ladder. Virker ikke det, sett i ett nytt som er toppladdet ??? Fikk startet bilen i går. 12,4V etter jeg tok av laderen, 13,9 når den går. Det betyr hvertfall at dynamoen er i live. Batteriet er et originalt BMW-batteri, så det kan jo faktisk være 9 år gammelt. Ikke rart om det er litt dårlig da. Vi får se, gjør den dette igjen er det rett å kjøpe nytt batteri 12,7 V i hvilespenning på et batteri er perfekt. Alt under dette på et batteri som er i bruk og får ladingen det skal ha, peker mot deffekt batteri.
E46Johnny Skrevet September 10, 2008 Skrevet September 10, 2008 Tips kjøp det største bateriet du får plass til, det gir mer amper timer og høyere start strøm. Bytta batteri på min E46 pga samme problem satte da inn et på 72Ah og 680amp start strøm som var det største som passa i bilen. orginal batteriet var på 55Ah og 300amp start strøm. nå hopper motoren igang.
Mr_///M Skrevet September 12, 2008 Skrevet September 12, 2008 Tips kjøp det største bateriet du får plass til, det gir mer amper timer og høyere start strøm. Bytta batteri på min E46 pga samme problem satte da inn et på 72Ah og 680amp start strøm som var det største som passa i bilen. orginal batteriet var på 55Ah og 300amp start strøm. nå hopper motoren igang.
tovik Skrevet September 13, 2008 Skrevet September 13, 2008 hadde dette problemet på min 528i, det var det originale batteriet som sto i (8 år gammelt). Kjøpte nytt batteri til bilen, selv om det under batteritest ikke viste at batteriet var defekt. Har ikke hatt dette problemet siden så bytt batteri
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå