Gå til innhold

Bmw kvalitetsbiler?


pannekake
 Share

Anbefalte innlegg

Du tok ikke poenget mitt. Ta en 15 år gammel BMW kontra en 15 år gammel Toyota, Opel, Ford whatever... Si meg så hvilken som gir deg best kjøreglede og har best egenskaper.

At du ikke skjønner at en 318 kan gi kjøreglede, er jo din egen feil :)

En 318 gir kjøreglede etter 20k i tuning muligens.

Min 15 år gamle Miata gir mere kjøreglede enn en 15 år gammel 316/318 samt et hav av bedre motoriserte biler, selv min egen E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var driftsikkerheten jeg var mest ute etter og komentere på bmw, men når det kommer til kjøreglede, så har folk forskjellig oppfatning. noen er serdeles opptatt av a ta svinger slik at man kjenner g kreftene dra en sidelengs i settet mens man svinger, kontra andre som meg som da er ute etter komfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det BMW som gjelder. Har ingen negative opplevelser så langt. Tingen er å kjøpe godt vedlikeholdte biler så langt det lar seg gjøre. At en 320/520 ikke gir kjøreglede er noe forbanna sprøyt. Har hatt førstnevnte og innehar sistnevnte nå, og de er fenomenale biler på hver sin måte. Har også prøvd flere andre merker og ingen er i nærheten (unntatt Mercedes) den kvalitetsfølesen BMW gir. Så kun BMW for meg i fremtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva legger dere egentlig i kjøreglede? Er mange her med vanlige brødbiler som snakker mye om det.

Har likt BMW siden jeg var 5, men det er vel ikke til å stikke under en stol at E32/E34/E36/E39 ikke er like driftsikre som f.eks tilsvarende Mercedes, Toyota og Mazda. Dog har jo det resultert i at deletilgangen er stor, og det er positivt.

Men hvem vil ha en toiåta? Den er laget av plast. De er stygge, og kjøpes ofte av folk som bare vil fra a til b. Man kjøper en BMW fordi man er kvalitetsbevisst.

Det finnes ingen toyota eller mazda som tilsvarer noen slags BMW.

Toyota er og mazda er forferdelige biler. De bråker, det knirker og man får vondt i rumpa.. Og jeg ser egentlig ikke så mange slike biler på veiene som er så gamle. De skrotes egentlig ganske fort. Bare audi, bmw og mb som klarer å se bra ut etter så mange år..

Når jeg sitter på noe annet enn bmw, mb eller audi sitter jeg bare å ser på hvor dumme de som designet disse bilene må ha vært. Feks er det noen bilprodusenter som klarer å sette påfyllingslokket på venstresida av bilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen toyota eller mazda som tilsvarer noen slags BMW.

Toyota er og mazda er forferdelige biler. De bråker, det knirker og man får vondt i rumpa..

Når jeg sitter på noe annet enn bmw, mb eller audi sitter jeg bare å ser på hvor dumme de som designet disse bilene må ha vært. Feks er det noen bilprodusenter som klarer å sette påfyllingslokket på venstresida av bilen!

Nå kostet de halve prisen og går lengere/billigere, så skal man definere kvalitet ser man jo hvem som er best. Kjøreopplevelse vil dog variere litt.

Selv har jeg aldri skjønt hvorfor man har tanklokket på passasjersiden, er mer lettvint på førersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ingen toyota eller mazda som tilsvarer noen slags BMW.

Toyota er og mazda er forferdelige biler. De bråker, det knirker og man får vondt i rumpa..

Når jeg sitter på noe annet enn bmw, mb eller audi sitter jeg bare å ser på hvor dumme de som designet disse bilene må ha vært. Feks er det noen bilprodusenter som klarer å sette påfyllingslokket på venstresida av bilen!

Nå kostet de halve prisen og går lengere/billigere, så skal man definere kvalitet ser man jo hvem som er best. Kjøreopplevelse vil dog variere litt.

Selv har jeg aldri skjønt hvorfor man har tanklokket på passasjersiden, er mer lettvint på førersiden.

Men de blir jo solgt for 5,- og en ispinne.

De går sjeldent noe billigere, komforten er forferdelig og tanklokket skal være på den sida som ikke er klint opp mot pumpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de blir jo solgt for 5,- og en ispinne.

De går sjeldent noe billigere, komforten er forferdelig og tanklokket skal være på den sida som ikke er klint opp mot pumpa..

Er ikke vits i å bli usakelig da. Prisnivået på en 1990 520 og Carina ll er relativt likt...Og Carinaen bruker 0.65 istedenfor 1.1, og komforten på større japser er helt ok...BMW-folk burde komme seg litt ned på jorda her :wink:

Mtp tanklokk blir det vel hipp som happ rent fysisk. Er sjåføren som bestemmer avstanden til pumpa vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men de blir jo solgt for 5,- og en ispinne.

De går sjeldent noe billigere, komforten er forferdelig og tanklokket skal være på den sida som ikke er klint opp mot pumpa..

Er ikke vits i å bli usakelig da. Prisnivået på en 1990 520 og Carina ll er relativt likt...Og Carinaen bruker 0.65 istedenfor 1.1, og komforten på større japser er helt ok...BMW-folk burde komme seg litt ned på jorda her :wink:

Mtp tanklokk blir det vel hipp som happ rent fysisk. Er sjåføren som bestemmer avstanden til pumpa vet du...

Hvis du parkerer 2 meter fra pumpa ja.

Nei, det er vel opp til hver enkelt. Men man kommer ikke bort i fra at en tysker ofte er produsert som en premiumbil. Mens en japanske/whatever produsert bil er laget for at folk har råd til den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VI har 2 stk bmw her 520 og 318 aldrig problemer . 520 har gåt 260 km og fått mye bank o problemer . bytter olje hver 8000 km og passer på den som en baby . starter altid , og er den drøm og kjøre den er nå 20 år gammel =) fikk ny bil fra jobben frima bil vw transpoter . 520 er 100 gange bedre og kjøre i utroligt men sandt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Toyota Avensis, og du som mener at den er kjedelig bør reise å prøve en. 177hk og 400 nm sparker godt unna. Og jeg kjøpte ikke den pga lite penger i kassa. Den kostet nærmere 450 tusen ny.

Men som sagt, Toyota kan ikke sammenlignes med BMW på en del ting jeg syns er viktig med en bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sier det enkelt jeg, alt som trekker på framhjulene er søppel når det kommer til kjøreglede, gikk nettopp ifra en audi a4 2003 mod til en 320 cab 2002 mod, det er saker det.

svigerfaren min prøvde min bil i går og er nå ute etter og bytte inn sin 2 år gamle mb 320 R med en 530xd stasjonsvogn.

så det burde vell si litt når en bmw til 270000kr klarer og overbevisse en mann som har hatt mb i ti år til og bytte merke på en kjøretur på 1mil :D

det er akkurat dette som er bmw følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Toyota Avensis, og du som mener at den er kjedelig bør reise å prøve en. 177hk og 400 nm sparker godt unna. Og jeg kjøpte ikke den pga lite penger i kassa. Den kostet nærmere 450 tusen ny.

Men som sagt, Toyota kan ikke sammenlignes med BMW på en del ting jeg syns er viktig med en bil.

en på jobben gjorde også dette, min mening om det er hvorfor bruke like mye penger på en toyota når du kan få en av disse

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link

177hk oh 400nm er gøy det, men mye bedre når det dytter ikke drar, norsk veistandard sørger får at en nedgiring med påfølgene raskt gasspådrag lett kan føre til litt ubehagelige situasjoner.

japansk = plastikk og rust, en av bilene vi har på jobben er to år, her begynt og ruste alt, dette uten at lakken er sprukket opp.

som dere kanskje har skjønt så er jeg ingen japse fan :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, saab 9000, chevrolet suburban mazda b2000 og 323 alle har gått mer stabilt. Er ikke slikt at jeg forventer at alt skal være knirketfritt på en så gammel bil. men opp imot alt annet jeg har eid med samme kilometerstand og mer, så er dette det mest upålitelige jeg har vært borti. At det går en vannpumpe eller en termostat i ny og ne er en ting, det er forventet. men totalt sammenras av alt slikt som skjer her er på ett helt annet nivå

Hverken Saab 9000 (i all hovedsak en Fiat Croma), Chevrolet Suburban (i all hovedsak en billig pickup/liten lastebil) eller de nevnte Mazda modellene er spesielt avanserte konstruksjoner. E34 er bygget for og lever som regel et relativt hardt liv... spesielt hvis den har en stor motor. I tillegg har E34 de siste 10 årene vært en alminnelig ungdomsbil og når unge stereonisser først begynner å skru på bilens elektriske annlegg... samt andre komponenter for å spare serviceregningene... tar det ikke lang tid før problemene melder seg. Jeg kjøper ikke en bruktbil med mindre jeg er 110% sikker på at den ikke har vært brukt som ungdomsbil... no offence... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...