Gå til innhold

Bmw kvalitetsbiler?


pannekake
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått mer en nok av bmw. har en e34 535i. og kan ikke si at det har vært annet enn problemer med bilen. for hver ting som fikses så er det noe annet som ryker. Og om første tanken er at den er svinekjørt og årsaken ligger der, så stemmer. Bilen har ikke vært i nærheten av rødt på turtallskiva engang.

Liste over ting på min. begynnte så greit, termostat gikk istykker, ikke noe stort det, byttet denne luftet systemet og god stemning, 5 mil etter bytte av dette, toppakningen vinker farvel til verden. av med topp og in til sliping og planing. Setter dette sammen igjen. fyrer opp og alt er god stemning ihvertfall i ett par dager. Begynner og komme hvining fra motoren, opp med panser og konkludere med at da har vannpumpa tatt kvelden. Ut med den og inn med ny. Begynner å koste på seg den her nå. Så gikk bilen i en hel uke uten å klage, før ett nytt sammenbrudd. Denne gang bensinpumpa som hadde tatt kvelden, godt jeg har en god del kjenninger som kunne taue meg av E6 etc hver gang bilen kolapser. Etter ny bensinpumpe gikk den greit o noen dager før oljetrykk sensoren vinket farvel sammen med nivå sensoren til kjøleveske, og le grande finale kom idag da det begynnte med noe skikkelig ramling inne i motoren, av med ventil kåpa og jaggu der ligger det en knukket ventil arm.

Er klar over at jeg har fått en humørsyk bil med pms, men det er ikke bare jeg som sliter med at bilen bryter sammen både titt og ofte har jeg funnet ut i senere tid.

har eid mazda saab chevrolet og renault, og etter min mening går disse bmw en høy gang når det kommer til pålitlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde jeg vært deg hadde jeg nå bådde bytta vannpumpa samtidig som thermostaten når du gjorde det.. hvor langt er bilen din godt forresten?

Samme med at når jeg hadde av toppen til sliping og planing, så kunne du jo evt tatt en full overhaling, dette kommer jo igjen ann på hvor langt bilen din er godt..

og chevrolet og reanult er jo drit biler begge 2, hvor mye bedre er det ikke å kjøre en E34 535 kontra alle di andre bilene du har hatt? Å litt snacks må man bare regne med:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten oppgi hvor langt bilen er gått..

E34 har en høy byggkvalitet. Uten å vite noe om historien til hverken bil eller motor, er det vanskelig å si hvorfor så mye gikk galt.

3.5 literen er en svært holdbar motor, som skal gå fint langt over 300000km. At man må skifte vannpumpe og termostat i mellomtida er bare generelt vedlikehold. Det kan jo tenkes at de som hadde bilen før deg ikke har gjort noe som helst vedlikehold før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280 på telleren. og byttet ventilpakninger og slikt når toppen var av. og bytte vanpumpe nr jeg er igang med termostaten ville jeg nok ikke gjort på noen biler egentlig, lever under mottoet if it aint broke dont fiks it, hvilket vannpumpa ikke var akkurat da. Forøvrig var chevyen helt knall, var en suburban, så klønete når man skulle parkere i sentrum, men utover det, så er det den mest behagelige bilen jeg har eid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

280 på telleren. og byttet ventilpakninger og slikt når toppen var av. og bytte vanpumpe nr jeg er igang med termostaten ville jeg nok ikke gjort på noen biler egentlig, lever under mottoet if it aint broke dont fiks it, hvilket vannpumpa ikke var akkurat da. Forøvrig var chevyen helt knall, var en suburban, så klønete når man skulle parkere i sentrum, men utover det, så er det den mest behagelige bilen jeg har eid

Hallo... 280000 Km og minimum 16 år gammel... det er klart at dette vil medføre enkelte slitasjeproblemer på bilen. Hvilke andre bilmodeller gjør dette bedre enn BMW E34 og Mercedes-Benz W124 ?... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Kvalitets biler? JA!

Skjønner deg godt når du har problem på problem på problem.. o.s.v.

Min første BMW hadde jeg også lyst til å kaste til H....., skiftet alt på denne bilen, skiftet vannpumpe, så radiator, så termostat, alt virket, kom 200 meter fra verksted så kom airbaglampa på, å det var på nytt feilsøk, skiftet så bakstykke til tenninglås, alt i orden, så gikk toppen til H.., fikset den, så gikk 2 vindusheiser, byttet disse, å tenkte nå må det være nok, men neida, så gikk viskosekoblingen å toppen tok kveld på nytt, ny motor ble handlet inn, å så fikk jeg bilen å alt var vel, men så gikk veivakslingsføleren, bilen gikk som et dass, byttet den, 1 mnd etterpå så gikk kamakslingsføleren og innsugstempføleren......så skulle jeg på butikken, å handtaket på førerdøren knakk rett av, sto med det i handa... da skulle du hørt Nord Norsk bannskap... hadde lyst å kjøre bilen ned skråningen her hjemme, men så var det jo noe med denne BMWèn da, den hadde jo kjøreegenskaper som ingen bil jeg hadde hatt før, å jeg syns den var pen å se på o.s.v., så jeg ga den en sjanse til.

Å det var det verdt, da fikk jeg en bil som var i tipptopp stand å siden har bilen lystret å koset seg.

Har hatt flere BMW og jeg klarer ikke å se at dette er noen dårlig kvalitets bil, dette er en fantastisk bil, men mye komfor, sikkerhet å masse kjøreglede.

Noen er uheldige, å sånn er det med mange bilmerker, Mandagsbiler har vi vel alle hørt om.

Håper du fortsatt vil kjøre BMW, det tror jeg ikke du vil angre på! :)

Min bil hadde mer en 9 liv, takket være meg selv :)

Alt dette skjedde fra 120000km til 130000km :)

UFLAKS? :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, saab 9000, chevrolet suburban mazda b2000 og 323 alle har gått mer stabilt. Er ikke slikt at jeg forventer at alt skal være knirketfritt på en så gammel bil. men opp imot alt annet jeg har eid med samme kilometerstand og mer, så er dette det mest upålitelige jeg har vært borti. At det går en vannpumpe eller en termostat i ny og ne er en ting, det er forventet. men totalt sammenras av alt slikt som skjer her er på ett helt annet nivå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du har kommet over et eksemplar som aldri er veldigkeholdt før så betyr ikke det at BMW lager drit biler. De lager de beste bilene (selvføgelig).

Kan sje vilket som helst merke, kan godt kjøp meg en en gammel audi selv og oppleve det samme som du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmice, pr nå så tror jeg nok at jeg ser etter andre bilmerker, alltid greit å teste men alt dette ga meg avsmak på dette merket, foreløpig er saab høydaren, bortsett fra at de ikke ser ut i måneskinn. Men søken fortsetter, enkelte finner jo merket sittt slik som du har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW Kvalitets biler? JA!

Skjønner deg godt når du har problem på problem på problem.. o.s.v.

Min første BMW hadde jeg også lyst til å kaste til H....., skiftet alt på denne bilen, skiftet vannpumpe, så radiator, så termostat, alt virket, kom 200 meter fra verksted så kom airbaglampa på, å det var på nytt feilsøk, skiftet så bakstykke til tenninglås, alt i orden, så gikk toppen til H.., fikset den, så gikk 2 vindusheiser, byttet disse, å tenkte nå må det være nok, men neida, så gikk viskosekoblingen å toppen tok kveld på nytt, ny motor ble handlet inn, å så fikk jeg bilen å alt var vel, men så gikk veivakslingsføleren, bilen gikk som et dass, byttet den, 1 mnd etterpå så gikk kamakslingsføleren og innsugstempføleren......så skulle jeg på butikken, å handtaket på førerdøren knakk rett av, sto med det i handa... da skulle du hørt Nord Norsk bannskap... hadde lyst å kjøre bilen ned skråningen her hjemme, men så var det jo noe med denne BMWèn da, den hadde jo kjøreegenskaper som ingen bil jeg hadde hatt før, å jeg syns den var pen å se på o.s.v., så jeg ga den en sjanse til.

Å det var det verdt, da fikk jeg en bil som var i tipptopp stand å siden har bilen lystret å koset seg.

Har hatt flere BMW og jeg klarer ikke å se at dette er noen dårlig kvalitets bil, dette er en fantastisk bil, men mye komfor, sikkerhet å masse kjøreglede.

Noen er uheldige, å sånn er det med mange bilmerker, Mandagsbiler har vi vel alle hørt om.

Håper du fortsatt vil kjøre BMW, det tror jeg ikke du vil angre på! :)

Min bil hadde mer en 9 liv, takket være meg selv :)

Alt dette skjedde fra 120000km til 130000km :)

UFLAKS? :):)

Hvilken BMW hadde du da? Jeg hadde en 316 som var litt tullete, men jeg kjører fortsatt BMW og det angrer jeg ikke på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tmice, pr nå så tror jeg nok at jeg ser etter andre bilmerker, alltid greit å teste men alt dette ga meg avsmak på dette merket, foreløpig er saab høydaren, bortsett fra at de ikke ser ut i måneskinn. Men søken fortsetter, enkelte finner jo merket sittt slik som du har :)

Joda det er jo greit å prøve noe annet, men husk at det finnes GARANTERT "en" slik historie du har, også om SAAB :)

Lykke til uansett hva du satser på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en 10-15 år gammel Opel ! Da vil BMWen fremstå som reine evighetmaskinen. Nei, seriøst. Du har hatt litt uflaks og akkurat når det gjelder kjølesystemer har BMW litt å lære. Har vært bytta radiator, slanger koblinger, termostat og vannpumpe på min det siste halve året. Håper det holder en stund nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...