Deep Dish Skrevet September 18, 2008 Share Skrevet September 18, 2008 fylte 2,8 -3,0 i dag, ble mye bedre Se der ja..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oslo Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 Har standard 225 dekk på min E46, (husket plutselig ikke høyde og felg diameter, men det er "standard") og ja, kjører også med dekktrykket som er anbefalt på falsen av døren, det er vel 2.1 og 2.3 tror jeg, og den sporer en del ja. Men, er der ikke noen ulemper med å øke dekktrykket? Slites det da ikke mer på midten? Der er så mye prat om korrekt dekktrykk disse dager, men vanskeligt å vite hva "korrekt" egentlig er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 Dette har noe med profilen å gjøre.. Dess mindre profil, dess mer trykk bør man ha.. Tror dette har noe med at man må kompensere for de stive veggene i dekket? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 2,1-2,3 er ALT for lite! Bør ha 2,5-3 bar i 225-40-18 dekk(hvis det er det du har). Sliter mitt på hvis du kjører med veldig mye trykk, men 2,8 skulle være rimelig safe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oslo Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 Ja, skal sjekke, men tror vel det er 225/55-16 jeg har... skal ha nye sommerdekk til våren og tenkte jeg ville gå for 205/55-16 istedet, men jeg vet ikke helt..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E46Johnny Skrevet September 30, 2008 Share Skrevet September 30, 2008 205/55-16 er en grei dimensjon på E46 Har hatt det på min bil 3 sesonger og ingen sporing bilen er meget harmonisk med den dimensjonen. Dekka var michelin pilot eksalto. Dekktrykket pleide jeg å ha mellom min og maks anbefalt. Mister litt instyrings respons i svinger med 205 dekka. Men det er den dimensjonen som bla auto motor & sport anbefalte som et godt kompromiss på E46. Hadde michlin pilot primacy på bilen i dim 215/55-16 som sto på bilen når jeg kjøpte den. di spora endel når di var slitt. Kjører 225/40-18 Michelin pilot sport PS2 nå og det funker bedre enn forventet, kun moderat sporing på dårlig vei, men noe redusert komfort på dårlig asfalt og noe mer dekk støy. Kjempe gode dekk på høyfart motorvei. Kjører med ca 40psi som er ca 2,7-2,8 bar. ble anbefalt dette trykke av forhandleren jeg kjøpte dekka av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Har ikke E46 17" som standard ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 17? Kødder du? Er vel 15 tommer stål som sitter om standard. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 Har kjøpt 2 E46er foreløpig, begge kommet på original BMW felg 16" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KenVH Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 min sporer en del også, har m5 replica felger og mistenker at innpresset er litt feil, og at det sporer pga det. ifølge stro-boka er inpresset riktig, men så var det disse berømte toleransene da.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maurtin Skrevet Oktober 1, 2008 Share Skrevet Oktober 1, 2008 da tror jeg at jeg og skal dryle inn opp mot 3bar! Sveinern2: litt fra tema; har jeg sett bilen din parkert på parkeringen til høyskolen i ålesund? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet Oktober 2, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2008 da tror jeg at jeg og skal dryle inn opp mot 3bar! Sveinern2: litt fra tema; har jeg sett bilen din parkert på parkeringen til høyskolen i ålesund? Har prøvd i de siste og kjøre med 3bar framme og bake, de funka dårlig, i større hastigheter vart bilen rett og slett livsfarlig. Helt jævlig styrerespons Så har funnet ut at på mine dekk er nok 2,8 -3,0 er perfekt valg Maurtin; Meget mulig, står parkert litt rundt om kring i ålesund men mest nede ved kaia, bak coop ved hellebroa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pbk Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 17? Kødder du? Er vel 15 tommer stål som sitter om standard. 15" på prefacelift og 16" på facelift, så vidt jeg har fått med meg. Min 2000-modell har i hvert fall 15" standardfelger, men har aldri sett 15" på faceliftmodeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 15" på prefacelift og 16" på facelift, så vidt jeg har fått med meg. Min 2000-modell har i hvert fall 15" standardfelger, men har aldri sett 15" på faceliftmodeller. Facelift kom standard med 16" og M-tech standard med 17". 16" er minste diameter som går på min facelift pga. bremsene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Oktober 2, 2008 Share Skrevet Oktober 2, 2008 Har prøvd i de siste og kjøre med 3bar framme og bake, de funka dårlig, i større hastigheter vart bilen rett og slett livsfarlig. Helt jævlig styrerespons Så har funnet ut at på mine dekk er nok 2,8 -3,0 er perfekt valg mener du at du har 2.8 foran, og 3.0 bak nå? eller at du har i mellom der? hehe... jeg kjører 3.0 i 235/40-17 på 17x7.5" m-conture felger, og kjørte i 210-215 inn mot oslo forrige helg, og har aldri kjørt mer stabil bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå