Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

syns det er litt rart at folk blir sure på snuten fordi at de blir tatt. man kan bare skylde seg selv dessverre. ikke det at jeg hadde vært noe bedre selv, hadde blitt like frustrert selv også

Skrevet

Selvfølgelig (!!) har man lov å bli frustert når man ser fartsgrensene i dette land ikke henger på greip og desto mer bøtesatsene! Det er mildt sagt urovekkende iforhold til andre bøtesatser på andre forseelser isamfunnet.

Enkelte ganger blir jeg så oppgitt over andres ignoranse/tolleranse for hvordan dette landet er styrt og håndhevet.

Skrevet
En kollega som mista lappen i 80 sona også... Hadde 140. Så gikk han til rettsak, trenger vel ikke si hvordan det endte. :)!

Jo si? Han tapte vell håper jeg? :P

Yeah! 20 lapper på advokat også! :lol:

Skrevet
Det er mildt sagt urovekkende iforhold til andre bøtesatser på andre forseelser isamfunnet.

Enkelte ganger blir jeg så oppgitt over andres ignoranse/tolleranse for hvordan dette landet er styrt og håndhevet.

Hørte jeg ordet "melkeku"?

Bøtesatsene er nok ytterligere et eksempel på en eldgammel oppfatning hos norske politikere om at bilkjøring egentlig er unødvendig luksus... :roll:

Skrevet
Det er mildt sagt urovekkende iforhold til andre bøtesatser på andre forseelser isamfunnet.

Hørte jeg ordet "melkeku"?

Bøtesatsene er nok ytterligere et eksempel på en eldgammel oppfatning hos norske politikere om at bilkjøring egentlig er unødvendig luksus... :roll:

Melkeku er en understatement. Du er flink til å finne beherskede og bra ord Der B. Jeg hadde brukt et par gloser som definitivt hadde garantert en PM fra en moderator ASAP, så jeg forholder meg rolig, for de ordene jeg har liggende klare over tastaturet er ikkeno for allmennheten, når jeg tenker meg om...

Eller kanskje de er nettopp det? :-k Tar ikke sjansen iallefall..

Nikkedukker var det ordet mitt forrige innlegg manglet. Det er det nordmenn er.

Skrevet

det der suger lars.. men det er jo norges mest overvåkte strekking nå :S

faen ass.. er skikkelig govei og gasse på når man kommer motsatt vei oppover bakken :D var enda bedre føre fotoboksen kom og det bare var og holde¨n over bakketoppen og nedover på andre sia

Skrevet

Å faen Lars, det var kjipern.

Nå i løpet av høsten har det stått i lokal avisene det skal komme 30 (??!?) Ja, tretti nye sivilbiler på "østlandet/grenland".

I det man setter seg i bilen og kjører i 90/100km/t på denne strekning føler man rett og slett man ikke gjør noe ulovlig eller noe som er farlig i trafikken. Er vel derfor man blir litt frustert når man må betale ~6500 for å få lov å passere.

Sånn ser nå jeg på det.

Skrevet

Sure penger. Venter på bot selv. Er det forresten noen som vet hva straffa er for 200-250 i en 80-100 sone. Er det snakk om uker eller måneder i fengsel?

Skrevet

Sure penger ja, men flaks at du fikk beholde lappen da, altså at du ikke kjørte fortere! ;)

Var selv på nære nippet på vei til Trysil i vinter, 4-felt E6/18? mot Gardermoen, 80-sone og jeg holdt vel 120 og bremset grunnet innsnevring til 2-felt, men siden jeg kun ble tatt med inboard-videomåling, så fikk han ikke god nok måling. Husker ikke snittfarten, men han sa at hvis de hadde hatt laser/radar så hadde lappet røket på flekken:P

Skrevet
Sure penger. Venter på bot selv. Er det forresten noen som vet hva straffa er for 200-250 i en 80-100 sone. Er det snakk om uker eller måneder i fengsel?

What.?? :shock: Er du tatt i over 200.??? I så fall er det nok snakk om mnd. i fengsel..!!

Skrevet

Men disse reglene begynner å bli litt tørre spør dere meg, altså.. hvor lenge har det hvert samme fartsgrenser her i landet? i 30 år? tror bilene har fått ganske mye bedre kjøreegenskaper siden den gang, så i mitt tilfelle synes jeg dette landet kan skru opp farten akkurat slik som andre land gjør, ble selv tatt ifjord, hadde 132 i 100 sona.. fikk 7800 i bot, hadde vell egentlig 170 men dem sa dem hadde dårlig måling, var helt alene på motorveien, flaks kaller jeg det. men uansett, synes detta landet kan følge noe ved det "positve" andre land gjør også, bare setter på nye og nye regler mot biler..

Skrevet

Dem sa dem hadde dårlig måling?? Fikk du se den faktiske målingen? Politiet prøver seg ofte med sånt når de ikke har en måling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...