Gå til innhold

Nybygd E39 520 ferdig 18. sept 08 fra automote

gaasen
 Share

Anbefalte innlegg

518 ble vel kun levert i E34(og eldre)..

Selv ville jeg mye heller hatt en 520 som såg ut som den i tråden, enn en 530/540+ som såg slik ut..

00756.jpg

Når det er kundene som velger bil som skal styles/bygges, så har det vel fint lite å si hva en gjeng på bimmers har å si angående motorstørrelsen..

En 520 av samme år ville sett lik ut.

Men JA, jeg ville hatt en 540 som så slik ut, i stedet for en slapp 520 med store hjul. Felger, mtech og senk og du har en bralooking bil.. Ikke en bad looking bil.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

316-mafiaen har talt...

Hva var det for et utsagn da?

Det hadde holdt lenge med å si at du ikke likte denne bilen, noe som er helt fint, da alle ikke kan like samme type biler..

Så istedet for å kommentere motor, hva DU syntes om kjøreegenskaper til en bil fra et bilde etc er helt likegyldig i en tråd som handler om å vise fram et bygg fra automote..

Finnes andre tråder hvor man kan diskutere bagasjeplass, automatgir, dieselforbruk, bytte av orginal deler og andre spennende emner..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har omtrent ikke kommet med annet enn konstruktiv kritikk. Jeg kan oppsummere siden det tydeligvis er vanskelig å lese. For store felger med for små dekk, for mye senk og for lav front. Men det er litt pent. Også alt for lite motor da. Med den tror jeg at mange følte at jeg tråkket dem på tærne.

De veiene jeg kjører på, ja for jeg kjører faktisk mye bil i stedet for å kun posere på stripa, hadde den fronten vart helt til jeg kom til innkjørselen hjemme. Bunnplata hadde vært renslipt inn til stålet i løpet av litt tid. Har kjørt 30000 km med betraktelig snillere dekkdim 235/40-18 på E39, som allerede begynte å ødelegge kjøreegenskaper. Kan ikke engang DRØMME om hvor jævlig det må være å kjøre på noe slikt. Ett dekk er forøvrig ikke konstruert for å fungere optimalt med slik "strekk" enkelte her hyller.

Som sagt form satt langt forran funksjon og da blir det feil for meg. Det finnes en gylden middelvei for alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor begynner folk her inne å tute?

Når man legger ut bilder kan man ikke forvente at alle liker det.

Personlig syns jeg det er PATETISK å style en bil som en M5, når man har den minste motoren som er mulig å få i dette karosseriet (E39)

Og den går hysterisk dårlig i tilegg!

Dem om det, men ikke begynne å sutre når folk ikke liker det som blir lagt ut her, fryser du gidder ikke jeg pisse på deg for å holde varmen, skjønner?

:roll::?

Er jo ikke veldig mainstream dette "bygget", og da må man forvente å høre det, så enkelt er det!

:roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316-mafiaen har talt...

Hva var det for et utsagn da?

Du underbygger jo bare poenget mitt! :wink:

Liten motor og mye styling...

Nå skal jeg ut på landeveien med full last og sluke 40 mil. Med min originale og komfortable glider med alle kjøreegenskaper intakte bekymrer jeg meg ikke for at frontspoileren knekker eller at en ryggvirvel kollapser. God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe....ja har kanskje blitt til mye krangling i denne tråden. Tror vel det var motorstørrelsen som gjorde utslaget for min del iallefall :P

Selv ville jeg nok ikke hatt denne bilen, syntes det er for lav profil på dekkene samt at fronten ikke var pen med de avstandsstykkene til leppen. Gjellene syntes jeg ikke var så fæle, men bakfangeren vil jeg byttet til M5 bakfanger med 4x eksos.. Selv om det "bare" er en 520..

Nok klaging og krangling fra min side :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syntes det var et stilig bygg jeg. ;) er glad ikke alle har samme smak. hadde vært kjipt om alle kjørte rundt i E34 540i, if you see my point.

ang. kjørekomfor kan jeg ikke uttale meg noe særlig da jeg aldri har prøvet noe lignende, dog kunne jeg godt tenkt meg til å gjort det.

motormessig ville jeg nok gått for noe røsligere, men det er jo og noe som kan ordnes i ettertid. og er egentlig en prioritering jeg har vanskelig å forklare for folk som ikke forstår poenget med stor maskin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kanskje sånn en gang at lommeboka bestemmer da.

Og da må en enten prioritere mindre motor + mere styling eller mere motor mot mindre styling.

Skal bilen se bra ut eller skal den gå bra?

For å si det sånn så kommer man seg stort sett fra A til B med hva det skulle være men vil man gjøre det med stil eller som en hattkaill med bingoblokka i hanskerommet og statoil koppen på dashbordet??

Og så er det noe som heter, "If you can`t drive it, style it" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RÅ! :D

edit: Leit at det skal bli så mye "krangling" om ALLE bilene til Automote.. De har stil, og jeg håper ikke de kommer til å forandre på noe pga. orginalpolitiet her. Folk har forskjellig smak, sånn er det.

Ja, det der er veldig dumt!! Blir alltid krangling når det kommer en automote tråd her... Og det blir jo kjedelig om de plutselig slutter å legge ut tråder med bygga sine her!! Etter min mening kommer det omtrent bare råe bygg ut derifra hvert år og jeg syntes det er kjempe gøy å få se lit nøyere på disse gjennom en tråd her, se på løsninger, forskjellige kombinasjoner og alt.. Og man kan få svar fra automote gjengen på forskjellige ting man lurer på..

Så skjønner ikke hvorfor man kan ta alle diskusjoner om at mye senk er feil og ødelegger ditt og datt og store felger er feil gir dårlig kjøre komfort. og, styling er feil å ha på biler og alt det andre steder istede for alltid i disse trådene. Er jo samme leksa i hver eneste automote tråd her inne..

Greit nok å si at man ikke liker den eller hva du ikke liker, men å bare slenge dritt og klage over absolut alt hele tiden er ikke nødvendig gang på gang.. Må jo som sakt være lov å ha forskjellig smak..

Skal de som liker styling, store felger, senk og sånt begynne å slenge dritt i hver eneste orginal tråd? Da blir bare feil..

Er ikke sur, sinna eller noe!! Men syntes det bare er så kjedelig at dette skjer i hver eneste av automote trådene...

Syntes den i hvertfall var parktfull, og syntes egentlig det om alle de andre bilene som har rullet ut hos dere.. Klart at en liten endring her og der kunne jeg tenkt meg om det var min.. Men er ikke mye feil i de bilene...

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt meg mere enig i vetu03 sin uttalelse.. "automote-trådene" havner alltid slik som dette nesten. Greit at noen liker å noen ikke liker, men er faktisk mulig å si det på en litt annen måte.. For når det kommer "krasse" uttalelser kan det også lett missforståes.. Men for all del, egne meninger er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. herlig tråd dette. Automote kan jo sakene sine det er det ingen tvil om, men er ikke vits i å hakke på at de bygger biler uten motor osv osv..

Reaksjoner på badlook på E39 må trådstarter forvente at vil dukke opp. Personlig syns jeg det er grusomt, litt penere på E46, men har problem med å svelge det generelt.

Noen liker mye motor, noen foretrekker ekstrem styling - og det er bra det er slik for da får vi variasjon. De fleste som kommer med spydige uttalelser er som regel misunnlige eller lider av forskjellige komplekser. Det er det bare å spare seg for mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk misforstår mine svar hele tiden.

Jeg driter i om flok liker utseende på bilen, men jeg synes det er bra att de legger ut meninger og forslag til endringer osv.

Det som provoserer meg er att hver Helv.... gang det blir lagt ut en ny tråd må det komme helt komsike innlegg hvor folk begynne å rakke ned på automote fordi kunden har valgt bil med liten motor og en annen på forumet som presterer å påstå att det ser uprofft ut. Uproft og stygt er to foskjellige ting. greit å kalle dette stygt, men å kalle det uprofft blir jo bare for dumt. Uansett hvor dårlig ett bygg er, er det jo utførelse av arbeid som bestemmer dette. Så slike utsagn STINKER det sjalusi av. Både eier og automote ville nok gjerne levert denne bilen som M5 eller værre, men produktene som kommer ut av garasjen til automote er jo 80% biler som allerede har eiere eller har blitt kjøpt i samråd med kunder. Er jo ingen tvil om at de fleste bilene havner til unge folk som liker biler som skiller seg ut.

Og sivert kjørte denne 5-ern fra trøndelag til gardemoen uten noe som helst problem, bildene er jo faktisk tatt på gardemoen etter en tur på 40 mil og all plastikk/hjul er jo inntakt..

Har personlig hatt utallige biler som er såkalt "ubrukbar", men jeg har kommet meg fra a-b bestandig og masse oppmerksomhet og skryt for mine bygg og selvfølgelig noe negativt. Men jeg elsker det den dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...