Gå til innhold

97' E36 328i Coupe Samoa *Masse nye bilder i førsteposten!*

Share

Anbefalte innlegg

Endelig kan jeg bevilge meg tid til å skrive om min drømmebil.

Det er en 97' mod som er produsert 06.09.1996. Bilen er solgt ny i Norge og ble førstegangsregistrert nærmere november måned.

Noe fakta:

E36

328i

Coupe

Delskinn (Stoff/lær/antrasitt)

Samoablau metallic (295)

Utstyr:

Digital Klima

Mellomstor OBC (11 knappers)

Antispinn/skrens

el. soltak

el. vindu x2

el. oppvarmbar speil

ekstrautrustning (kode):

S240A Leather steering wheel

S243A Airbag for front passanger

S314A Heated windscreen washer nozzles

S320A Model designation, Deletion

S401A Sliding/vent roof, electric

S415A Sunblind for rear window

S428A Warning Triangle

S481A Sport seats F Driver/Front passanger

S494A Seat heating F Driver/Front passanger

S498A Headrests in rear, mechanic, adjustable

S502A Headlight washer system

S410A Headlight beam-throw contr. F Low beam

S534A Automatic Air Conditioning

S556A Exterior temperature display

S 687A Radio preparation

L830A Northland Version

S836 Europe/Dealer directory

S888A Danish/owners handbook/service booklet

S925A Shipping protection package

S928A Tyre Control

Så var det planer med bilen.

I første omgang, skal jeg holde en diskre M-tech linje på bilen.

Dvs speil, og fangere osv. Senk /60/40 kommer etterhvert og eisenmann effektanlegg står på listen. Det eneste jeg vil gjøre annerledes innvendig, er et midtarmlene i skinn samt nye matter.

Ellers så må jeg få strammet opp håndbrekket og fikse en litt bulket forskjerm H. side.

Som dere sikkert ser på bilde nr 1 og 2, så har jeg fjernet det svarte sealing greiene som var nederst på sideskjørtene. ble mye mye finere... dekslene til jekkehullene vil bli lakkert snart.

Ellers må jeg takke bestekompis Henrik (HappyHenke) For fantastiske bilder...

NB: Bilder av bilen under "oppveksten" vil blir lagt inn i dette første innlegget. Mye mer oversiktlig og enklere å følge.

Lagt inn 23.09.08:

67jhtvezinhkwmqrvm7k.jpg

20080831_0251copy.jpg

28zcph08yk2alibfwfx0.jpg

20080830_0196copy.jpg

20080830_0198copy.jpg

20080831_0255copy.jpg

Handler inn noen bilder fra Happyhenke sin trås om min og hans bil i en Photoshoot:

Lagt inn 16.10.08

IMG_2894web.jpg

En linselus har kommet med i bildet :D

IMG_2940web.jpg

IMG_2662web.jpg

IMG_2650web.jpg

IMG_2681web.jpg

Lagt inn 11.11.08.

Nå har bilen fått på seg nesten all M-techen pluss litt senk. blir et stort ansiktløft på bilen. Kjører med svarte nyrer da jeg synes at kontrastene skaper et aggressivt preg over bilen.

Til de som lurer så er det "-Marius-" sin bil til venstre og "HappyHenke" sin bil til høyre. Jeg tør å påstå at bilen min nærmer seg fullført til å få tittelen entusiastbil. Originaldeler og castrol oljer. Er noe stortkrevende, men dette gjenspeiler seg i bilen. Her er ingenting gjort uten nærmere ettertanke.

IMG_3724web.jpg

IMG_3729web.jpg

IMG_3785web.jpg

IMG_3777web.jpg

19.03.2009:

Siste update her er vel at de nå sitter noen mørkere blinkers fremme... noe jeg synes passer bedre mtp de sorte nyrene og kontrastene generelt.

Begynner å bli et bra stk bil hvor styling står i respekt sammen med motorkraft.

IMG_4115.jpg

IMG_4119.jpg

IMG_4129.jpg

IMG_4137.jpg

Nærmer seg mange pene bilder av bilen med sommerhjul. Anser da bilen min som ferdig og vil da se ut slik jeg forestilte meg da jeg gikk i gang...

21.03.2009

DA... kom bildene... sommerhjulene på og humøret på topp :D

IMG_4254.jpg

IMG_4272.jpg

IMG_4275-1.jpg

IMG_4249.jpg

IMG_4211.jpg

IMG_4220.jpg

Mange bilder har blitt tatt på bare de første sommerukene nå... Legger derfor bare ut en mengde med bilder som har blitt tatt... :D :D

IMG_4600.jpg

IMG_4645.jpg

IMG_4642.jpg

IMG_4564.jpg

IMG_4551.jpg

IMG_4580.jpg

3e1o1woap7mytm31pqw8.jpg

q28af6yjbkbsab38sd42.jpg

>

2jnl49io1tx1y9upeqwi.jpg

1qx4lo8fwq7tsl0jdtpx.jpg

n2r8ycud1kgtiplphzod.jpg

3eemsh3n0wmo30u8wgtg.jpg

n1jvfhfs8xlse9aq6va1.jpg

vx2nl0pmkfkhdfh3rdj6.jpg

tvgh6ebvtenvjr1gk9vm.jpg

a89uuuoe9vs8w0wh9d8y.jpg

lz5e1q6rdtxfnlojhcxl.jpg

ncj1crq3kqzf1b19efwp.jpg

8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Joda, noen må jo holde liv i den samoablåe fargen når Frodo skal selge... Er potensiale i massevis i denne bilen. går som en klokke og har så og si ingen problemer med den.... 2 eiere før meg hvorav siste eier er en dame i 40 årene som har hatt den de siste 8 årene... ellers har bilen stått i varmet garasje under vinterstider... ikke mange av disse perlene idag... litt steinsprut her og der, men ikke aller verst for en 11 år gammel bil som aldri har blitt lakkert opp igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom tråden ja...

Pen bil, blir nok bra med de planene du har :)

Ble bra de bildene med nytt objektiv, ble mye klarere i f.eks mørke enn før.. :)

Bedre seint enn aldri... blir nok fin med diverse oppgraderinger... føler bare jeg har begynt i helt feil ende... kjøpte først M sidelister med motorsport emblem, men disse passet ikke bilen og var av veldig dårlig kvalitet. man risikerte å knekke listene mellom dør og forskjermen... dette var ikke grunnet problemer med dør og skjerm, men at listene bevegde seg fremover.

Lim var uaktuelt ihvertfall.

Deretter skulle jeg kjøpe meg et mattesett hos GS, men disse passet ikke bilen.

Så skulle jeg handle meg effektanlegg, men kom over et anlegg som var litt for heftig for mitt bruk. Ønsker meg noe diskre, så dro vel litt hardt i da jeg kjøpte meg effektanlegget fra Umnitza. Dette effektanlegget ligger for salg på sidene.

Neste oppgradering vil vise seg... står mellom en del forskjellige ting.

Inspeksjon 2 skal også gjennomføres etterhvert.

Det er bare å følge med sidene 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det uorginale sidelister? Hørtes litt merkelig ut..hehe..

Ang matter. Er det stoffmatter du skal ha? Jeg ville kjøpt orginale bmw matter isåfall. Er mye bedre kvalitet, selv om de er litt dyrere. De "m3 mattene" hos gs var iallefall ganske kjipe. Var ikke gummi under dem, så alt vann og fukt trekker rett igjennom. Samt at kantene såg lite holdbare ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang matter. Er det stoffmatter du skal ha? Jeg ville kjøpt orginale bmw matter isåfall. Er mye bedre kvalitet, selv om de er litt dyrere. De "m3 mattene" hos gs var iallefall ganske kjipe. Var ikke gummi under dem, så alt vann og fukt trekker rett igjennom. Samt at kantene såg lite holdbare ut :P

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Sidelistene var uoriginale... kjøpte de av en "hartgeya" her på forumet. var ikke fornøyd med de. Nei, blir nok originalt... regner med at jeg skal bakom listene for å få polert bilen skikkelig, så da kan det ikke være noen pålimte lister i veien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke sagt det bedre selv!

Sidelistene var uoriginale... kjøpte de av en "hartgeya" her på forumet. var ikke fornøyd med de. Nei, blir nok originalt... regner med at jeg skal bakom listene for å få polert bilen skikkelig, så da kan det ikke være noen pålimte lister i veien...

Nei, greit med ordentlige lister.. Har ikke sett noe annonse her ang slike lister.. Jeg har truffet han noen ganger, kjøpte acs bakrutesenker og en list til bakluken av han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...