Gå til innhold

Skivene tar anig bremseklossen? e36.

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Skrevet
nå kan jeg litt bergensk da "lenge leve dagfinn lyngbø"

Du har skjønt det :D

mhm :-D krabbene er jo en slager da :-P

men ja marius, sorry, så ikke at han herre dieselvegard hadde svart på sprørmålet!! da stiller det seg i litt annet lys!

men uansett, DU kunne tatt opp saken på en litt annen måte... men uanz, trådstarter har fått masse svar, og får spørre mer hvis han lurer på noe...

Skrevet
Kult!

Skriv som folk og bli forstått. Kan ikke vase gjennom livet og skrive som en mongoloid.

Ja, jeg er for gammel til politisk korrekthet.

Skulle gjerne hatt deg i butikken min og ledd godt av deg når du febrilsk prøver å forklare hva du er ute etter :roll:

"Snakk som folk, og bli forstått! Kan ikke vase igjennom livet og snakke som en mongoloid!"

Skrevet
Kan ikke vase gjennom livet og skrive som en mongoloid.

Ikke det? Halve landet gjør det jo allerede..

Litt lyder er forøvrig normalt, men masse motstand er ikke. Det bør forandre seg til det omvendte hvis du holder inne pedalen.

Skrevet
Kult!

Skriv som folk og bli forstått. Kan ikke vase gjennom livet og skrive som en mongoloid.

Ja, det var jo en voksen uttalelse :? Så hvis jeg f. eks. kan finne på å skrive anig i stedet for borti er jeg mongoloid? :lol:

Skrevet
Kult!

Skulle gjerne hatt deg i butikken min og ledd godt av deg når du febrilsk prøver å forklare hva du er ute etter :roll:

"Snakk som folk, og bli forstått! Kan ikke vase igjennom livet og snakke som en mongoloid!"

Jeg elsker Nord-norsk dialekt.. Etter 2 år i Bodø i tjeneste for forsvaret var jeg frelst.. Råeste er når hun ene sersjanten skrek inn på kjøkkenet "kan ikke æ få ei pøse te suppa her ute?!".. Hvorav svaret mitt var: "Hva faen skal du med en pose til suppa di?"

"Pøse" i Bodø = Øse til suppa

"Pøse" i Hallingdal = Plastpose

Skrevet
Kult!

Selger du ani og anig kanskje?

Skrevet
Kult!

Selger du ani og anig kanskje?

Blandt annet! :lol:

Skrevet

En god latter forlenger livet.. Er vell ikke snakk om å forstå eller ikke forstå..

En regel er en regel.. Og ifølge bimmers bør man holde seg til bokmåld

Selge ani forbinner meg om noe annent uten å forklare noe mere om det :P;)

Skrevet

Ehm.. :?

Hva med faktisk å hjelpe trådstarter, fremfor å diskutere dette?

Skal dere absolutt diskutere, start en ny tråd.

Men når skaden først har skjedd:

Å henge seg opp i noen få ord med skrivefeil eller dialekt syns jeg blir ganske drøyt. Flertallet forstår hva som blir skrevet uten større vansker, og blir det for vanskelig så spør man pent hva ordet betyr eller om setningen kan omformuleres.. Man går ikke løs på noen på grunn av et par ord med skrivefeil eller dialekt. Jeg skulle likt å sett dere som er så negative til litt feilskrivning eller dialekt stå ansikt til ansikt med personene og be dem på samme måte som her på forumet om å snakke bokmål, eller forklare dem hvor jævlig uforståelig dialekt de har.

Skrevet
En god latter forlenger livet.. Er vell ikke snakk om å forstå eller ikke forstå..

En regel er en regel.. Og ifølge bimmers bør man holde seg til bokmåld

Selge ani forbinner meg om noe annent uten å forklare noe mere om det :P;)

Skikkelig Nynorsk skal vel heller ikke være mulig å forby:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...