Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
14960

Michelin Pilot Sport PS2 2653518 97Y XL

BMW 5 Serie Standard (E34) Årsmodell 1988-1995

Kr. 2 812

Kr. 5 624.00

14969

Michelin Pilot Sport PS2 2354018 95Y XL

BMW 5 Serie Standard (E34) Årsmodell 1988-1995

Kr. 2 250

Fraktkostnad:

Kr. 240.00

Beløp eks. mva:

Kr. 8 292.00

Beløp (NOK) inkl. mva:

Kr. 10 364.00

Michelin Pilot SPORT PS2 265/35 ZR18 97Y EL med felgbeskyttelseslist, RRBL 2346,50 NOK 2 4693,00 NOK

Michelin Pilot SPORT PS2 235/40 ZR18 95Y EL med felgbeskyttelseslist, RRBL 1871,40 NOK 2 3742,80 NOK

Summen 8435,80 NOK

Inklusiv mva og transport innen Norge

Skrevet
Jeg jobber selv på Dekkcenteret i Ålesund som er den største dekksjappa i området.

Tror mange av dere glemmer hva det koster og skulle holde seg oppdatert innen det siste av maskiner, lønne ansatte, holde egnede lokaler osv. Sier seg selv at da må prisen bli endel høyere en på ei nettsjappe som bare har en brøkdel av utgiftene.

Det gjelder alle butikker, så dekk butikker er ikke så spesielle...

Skrevet

Hmm, noen som har erfaring med 215/45 17" på vinteren? Han på vianor sa at det ikke var så smart og at jeg heller burde kjøpe felger med 195/65 elns. Noen tips osv?

Skrevet

Wolfeh: Søk eller lag et nytt tema. Men det kommer jo an på hva slags bil det er, og hva slags føre du kjører på. I dyp slaps foreksempel, så må du kanskje kjøre mye saktere med brede dekk sammenlignet med smale dekk fordi bilen flyter oppå. Spesielt når dekkene blir mer slitte.

Skrevet
Jeg jobber selv på Dekkcenteret i Ålesund som er den største dekksjappa i området.

Tror mange av dere glemmer hva det koster og skulle holde seg oppdatert innen det siste av maskiner, lønne ansatte, holde egnede lokaler osv. Sier seg selv at da må prisen bli endel høyere en på ei nettsjappe som bare har en brøkdel av utgiftene.

Dere er ialfall ganske stiv på pris, fikk tilbud på dekk fra dere, og det dekket som dere påstod var "et kjempedekk til lav pris" hadde vist fått stryk karakter i samtlige disipliner i alle tester det hadde vert med på.

Og når jeg får mytos dekk til noen hundrelapper mer en annen plass, så sier det seg selv :)

Skrevet

Dere er ialfall ganske stiv på pris, fikk tilbud på dekk fra dere, og det dekket som dere påstod var "et kjempedekk til lav pris" hadde vist fått stryk karakter i samtlige disipliner i alle tester det hadde vert med på.

Og når jeg får mytos dekk til noen hundrelapper mer en annen plass, så sier det seg selv :)

Nå må du utdype litt her? Snakker du om Dayton nå?

I såfall så er det et kjempedekk i _forhold_ til pris. Har nesten utelukkende fått gode tilbakemeldinger på disse dekkene.

Og Mytos dekk? Hva er det? Er vel ikke akkurat et "premium" dekk det heller...

Skrevet

Joda... jeg kjøper som kjent nye vinterdekk med to års intervaller... og denne gangen falt valget på den nye modellen ContiWinterContact TS830 fra Continental. Dette er et såkalt kontinentalt vinterdekk, men i en forbedret utgave som også kan brukes i det sydlige Norge. Prisen for 4 stk. dekk i 195/65-15 dimensjonen inkl. omlegging og balansering var knapt 2700 norske kroner hos en lokal dekkbutikk her i Danmark... 8)

http://www.conti-online.com/generator/w ... 30_de.html

Skrevet

Synes at dekk er relativt billig hos de fleste forhandlere rundtomkring. Helt enig med det EvenS sier her. Forhandlerene gir et tilbud til oss som forbrukere som er meget enkelt: du kjører bilen til dekksjappa og får de til å fikse alt. Vips du har nye dekk på bilen, og du har en butikk å forholde deg til.

Netthandel er helt annerledes, der presses prisene mye mer pga de har lave utgifter til lager lønn osv.

Dere kjøper ikke bare ett dekk hos en dekkforhandler, dere kjøper service, tilgjenglighet osv osv! det gjelder forsåvidt andre bransjer også!

Skrevet

Synes at dekk er relativt billig hos de fleste forhandlere rundtomkring. Helt enig med det EvenS sier her. Forhandlerene gir et tilbud til oss som forbrukere som er meget enkelt: du kjører bilen til dekksjappa og får de til å fikse alt. Vips du har nye dekk på bilen, og du har en butikk å forholde deg til.

Netthandel er helt annerledes, der presses prisene mye mer pga de har lave utgifter til lager lønn osv.

Dere kjøper ikke bare ett dekk hos en dekkforhandler, dere kjøper service, tilgjenglighet osv osv! det gjelder forsåvidt andre bransjer også!

???????

Er det ikke det du betaler for når du leverer dekk inn til omlegging da? 1000kr feks.. Du kjøper en service og de leverer. tilgjengligheten blir jo den samme.

Og lager blir jo det samme om en driver netthandel eller usalg over disk vel. ? og skal ikke de som driver med netthandel få lønn da ? tror du de tjener mindre en en som legger om dekk?

Det jeg ikke fortsår er at når du kommer med 4 dekk så betaler du 1000kr for omlegging , men skal du kjøpe 4 dekk gjennom verksted så betaler du i utgangspunktet 2-4000kr for samme servicen.

Skrevet

Man betaler får å holde seg til ett sted, service og man kan føle seg mere trygg på å handle over disk om noe skal være feil eller noe! jeg har veldig god erfaring med å handle på dekksjappe =) Johns dekk og felg i porsgrunn! gode priser å =)

Skrevet

Dekkonline.no sender jo bare dekk direkte fra tyskland (eller andre steder) tror jeg. De selger over et stort geografisk område. Lavere priser, større volum.

Jeg hørte rundt på pris på toyo-dekk, og det var omkring like dyrt for to bakdekk som for fire dekk på nettet.

Skrevet

ja , men poenget mitt er at feks Dekkonline må jo kjøpe dekkene sine en plass , rekner ikke med de får de gratis.

Og så leverer de til meg eller deg i Norge ferdig med Mva og frakt pluss x% i fortjeneste flere tusen kr billigere en dekkpusheren på hjørnet. Enten driver noen med uvanlig mange mellomledd som skal ha sitt, alt for stort avanse på dekksalg eller bare ræva avtaler på varekjøp.

..

Når jeg skal kjøpe nye dekk så tar jeg meg en ringerunde eller sender mail til noen butikker rundt om her på spesifikke dekk . Dvs jeg vil ikke ha anbefallinger eller tilbud på andre dekk av tilsvarende type. jeg har bestemt meg for type dekk og vil bare vite om de kan levere og pris. Prisen sjekker jeg opp mot nettbutikker , og er ikke forskjellen så veldig stor så kjøper jeg gjennom butikken. Men når det nærmer seg 3 - 4000kr så synest jeg det begynner å bli i meste laget.

Skrevet
ja , men poenget mitt er at feks Dekkonline må jo kjøpe dekkene sine en plass , rekner ikke med de får de gratis.

Og så leverer de til meg eller deg i Norge ferdig med Mva og frakt pluss x% i fortjeneste flere tusen kr billigere en dekkpusheren på hjørnet. Enten driver noen med uvanlig mange mellomledd som skal ha sitt, alt for stort avanse på dekksalg eller bare ræva avtaler på varekjøp.

Det er nok mange som skal ha sitt ja, jeg direkte importerer dekk selv fra Europa, og jeg har ofte dekk som jeg kan selge for 500 kr under det dekkonline skal ha, å jeg er skjeldent dyrere en 150 kroner mer en dekkonline, så JA, mange skal nok ha litt på "veien"! :)

Skrevet

Jeg fikk en følelse (vet ikke om det stemmer) av at dekkonline ble styrt fra tyskland. Dårlig norsk på sidene, og ordrebekreftelse og kundeservice via mail gikk den veien mener jeg. Man bestiller på nettet, og dekkene blir sendt direkte fra et sentralt lager fra utlandet.

- Ja, man hører jo alltid noen som kan skaffe enda billigere enn de billigste, men de er lissom ikke å oppdrive når man vil handle :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...