Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte bilen for 15k, har vell brukt ca. 40k på oppgraderinger nå... Dette er uten forsikring, årsavg. og div..

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bil: 50 000

Deler jeg har hatt lyst til å kjøpe: ca 20000

Deler jeg har vært nødt til å kjøpe: ca 20000

Forsikring pr. år: ca 9000 med delkasko :?

Bensin: Ca 25000 pr år

Skrevet

Bil 80.000 inkl reg (ca 260.00km)

Nå ca 40.000km seinere

1000.- i brukt dynamo

1000.- i vifteregulator motstand (eller hva pokker det var)

500-600 i olje og filter

3500isj i nye FL lykter og hvite blink

###

Kommende:

Service 4000.-

Brukt servo pumpe ~2200.-

EU 600isj

En haug for- og bakstillings slitedeler =X.XXX og ikke XX.XXX håper jeg

###

Uansett, billigste bilen jeg har eid!

Skrevet

Det er ikke mange kronene utover slitedeler i løpet av fem år og 170000 Km... et originalt BMW avtagbart/skjult hengerfeste, koppholder, skvettlapper, bagasjeromsmatte, originale BMW solskjermer til bakvinduene, en oppsetning originale BMW 16" felger, en oppsetning brukte trelister til interiøret og hendelen til kjørecomputeren.

Skrevet

KJøpte M3n for 150k og har kostet på den 200k siden oktober 2006. synes det er en del for en kar som nå er 21 år og er student. hehe

og da har jeg ikke tatt med driftkostnadene, som foreks er 20k i forsikring i året. hehe

Skrevet

Mye drøye utlegg her ja..

Men det er vel litt av sjarmen ;)

Brukt ca 50k på min jeg.. Det er da lakkering m/ nye fangere, nytt understell og litt annet småtteri..

Pluss 9k på BMW da startsperra måtte byttes pga av no tull..

Er å av den typen som bruker opp en del penger på by`n.. Så kombineres godt med utlegg på Bimmer`n. :)

Skrevet

Når jeg leser over her, så ser en jo godt at pokalene går til folk som har kostet på betydelige summer over svært kort tid..

Både jeg, anders og stramvaier har jo rundet 300 000 på under 3 år..

Skrevet

Jeg kan skaffe deg pokaler betydelig billigere enn 300000,- hvis det er ditt mål.

Det er jo egentlig FULLSTENDIG GALSKAP å koste på en vanlig bil så mye penger! Den eneste jeg forstår litt er Stramvaier som faktisk har en bil med potensiale for å få igjen noe av utleggene. Men så er det ikke alt som kan måles i penger heller tydeligvis... :)

Skrevet

Tror ikke Breibau, Anders etc har tenkt så mye på hva dem for igjen når dem har bygd biler..

Dem har fått gromme biler å det koster..

Hadde vært morro å visst hva dem evt skal ha ved salg :)

Ang pokaler så for man jo å det gratis på fotball turnering OL som liten :lol:

Om det er like stas, kan jo diskuteres.. Hehe

Skrevet

kan jo bare kjøpe en pokal.. Kan forsåvidt bare stille opp på treff inni huttiheita for å få pokal "billig" liksom..

Tror vel helst det, at det går under kategorien "hobby".. Er endel som bruker 100 000vis av kroner på hobby også... Jeg er ikke en person som bygger en slik bil annenhvert år, så at uengangsutlegget blir stort får så være.. Om man driver med frimerker blir det også dyrt i leeeeeeengden..;)

Når det kommer til å få igjen noe for bilen, så selger jeg den vel for 190 000,- og alle med normal skolt skjønner at DET er langt over pris.. Men affeksjonsverdi er stikkordet og jeg MÅ ikke selge, men som alle vet så er alt for salg, for den rette sum, og i dette tilfellet er det en sum som kan forsvare de påkostnader jeg har gjort.. JEG gidder ikke selge bil for at en annen en skal tjene penger på alt arbeidet jeg har gjort og alle småting som er bytta.. Den er ikke verdt det, men det sier seg jo selv at å selge denne billig vil være ett enormt kupp for kjøper, og enormt tap for selger..

Stramvaier er ikke i nærheten av å få igjen det han koster bilen han heller.. Selv om det er ett klenodium begynner det p bli VELDIG mange som kjøper disse og pusser de opp. De kommer med andre ord ikke til å være noe spesielle som veteraner.. Stramvaier sin er spesiell fordid en er så sinsykt strøken, men jeg tror ikke det vil være argument nok for å kjøpe hans bil som veteran, flere tusen kroner over andre.. Spørs litt hva du vil da. Ferdig oppussa eller gjøre jobben sjøl.. Når det kommer til Breitbauen, så blir det ikke merkbart flere av de i Norge. Heller stikk motsatt. Når min bil når veteran status og vel så det, så tror jeg hvertfall ikke den blir noe billigere enn 100 000 igjen.. Dersom den er strøken ;) Spørs jo litt hvor mange som vil ha en slik en da, men for min del har jeg mye mer lyst til å kjøpe en Chevrolet Corvette Royal experimental Mako Shark II enn en vanlig corvette.

1965_Chevrolet_CorvetteMakoSharkIIXP8302.jpg

Skrevet
brukte 115000 på bilen de to ukene jeg var hjemme fra jobb nå :)

Frem til starten av sommeren som var hadde jeg vel brukt 120 - 130 000, kjøpte den for 8000 :D

Det syns også.. Hva i h*** greidde du å bruke så mye penger på på to uker?

Skrevet
brukte 115000 på bilen de to ukene jeg var hjemme fra jobb nå :)

Frem til starten av sommeren som var hadde jeg vel brukt 120 - 130 000, kjøpte den for 8000 :D

Det syns også.. Hva i h*** greidde du å bruke så mye penger på på to uker?

:) vinterens planer :: ))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...