Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hmm.. Har aldri regnet på det egentlig..

Kjøpte bilen i november 2007.. Hvis jeg tenker for over det jeg har brukt. hmm

7500,- Karroseriarbeid

7500,- Vinterfelger m/dekk

13.400,- Sommerfelger m/dekk

3000,- Nye lykter rundt hele

4700,- Eksos

14.000isj Nytt coiloversett (kommer neste mnd)

4500,- service + litt annet dill

3000,- i årsavgift

1000,- armlene

= ca 58.600,-

+ ca 22.500,- forsikring

+ mye i bensin

= ca 81.100,-

Så totalt inkl bil siden november 2007 (uten bensin) = ca 213.100,- Har sikkert glemt noe også.

oi, fydda.. Det var mye gitt :|

Skrevet

`02 E46 316 kjøpt i slutten av april 2006 for ca 185 000 kr .

Service i desember samme år 8200 kr inkl bytte av lenkarmer.

Eu kontroll i år 600 kr

Diverse smådilldall: 4000 kr ca.

Men må bytte hjullager, sommerdekk, vinterdekk, bremser rundt baut, støtdempere og oljeskift etterhvert .

Skrevet
kjøpte bilen 7 mars 07 og etter kjøpet av bilen har jeg brukt ca 40 000.- på den.

du kjøpte vel bilen mars i år?

Skrevet

Teller ikke kroner og øre på hobby og ting som en gøy. Men noe har nok e46`en min blitt kostet på i rent penge utlegg om jeg tenker bitte litt etter. :roll:

Om jeg bestemmer meg for å prøve å selge til vinteren så er det mulig jeg tør og plusse sammen tallene mine :lol:

Skrevet

Jeg tror ikke jeg vil regne over.. :)

I år har det også gått mye penger i forbindelse med banetreff. Et av treffene kostet jo 1500,- for kjøringen, og det gikk med 2,5 tank med bensin.. I tillegg kommer mat, og slitasje på bilen (dekk, bremser).

Men all moro koster, og dette er virkelig gøy. :)

Skrevet

Tror jeg har brukt over 40 000kr på bilen siden jeg kjøpte den Juni 2007. Da er det skiftet en del slitedeler, samt styling, lakkering, nye hjul, verkstedbesøk osv. Har også solgt en smådeler så kan sikkert trekke fra litt også. Bensin og forsikring regner jeg ikke med.

Skrevet

Ikke godt å si for mitt vedkommende, men det er da også bare fruen som har lyst å se de tallene.

Var DRITTLEI bil her i sommer å ville kvitte meg med alt for å kjøpe Toyota, men så ramla jeg på bilfylla igjen :beer: En lite strøken artic silbermetalic E36 Coupe ble handla inn å godkjennt etter total renovering av understell. Fire dager med febrilsk skruing å ringing til Geir Ove å turer til Joar. TRENGER jeg strengt tatt nye nyrer å kjørekomputer til EU :?: JA- Hjulbuer å venstre framskjærm skal byttes å nytt interiør står på ønskelisten. Så skal vel motor UT og nytt drivværk inn. Neppe 316! Så skal E34en min skal få ny kanal, 4 dører, takluke og komplett front og hellakkes :shock: Men jammen er det dyrt å fly modællfly å HAR Æ HAURT:!:

Skrevet

Kjøpte stasjonsvogne for nærmere 380000 i april.

kostet på ca 30000 kr siden.

Felger,lyspærer,bremseklosser,skiver,senkefjærer og øyelokk.

å ikke minst kjørt på den 13000 km.

Nok med tanke på at jeg er annen hver mnd på sjøen.

men så absolut verdt det.

men nå er det desverre stopp for en stund, brukt over 2000000 kr på to uker :P hehe. (kjøpt hus)

Skrevet
kjøpte bilen 7 mars 07 og etter kjøpet av bilen har jeg brukt ca 40 000.- på den.

du kjøpte vel bilen mars i år?

ja d gjore jeg vettu. blir fort mye 7 tall når man har 7er vettu:P 7 mars 08 kjøpte jeg den selvfølgelig;)

Skrevet

Tja.. kjører til daglig en E30 318i som jeg kjøpte for 23 000kr tilbake i 04. To motorras, alle deler i hele understellet nye. Tipper vi har runda 80-90k med alle løsdeler, inkl kjøpsummen. Og da har jeg skrudd alt selv, så det er kun delepriser.

Også har jeg snart svidd av 100 lapper på 10 mnd på en annen bil jeg har, som enda ikke er på skilter.

Ille å tenke på at jeg kunne solgt alt og kjøpt meg en fin E36 M3 3,2L, E46 330i eller en E39 M5.. :shock:

Men man kan ikke tenke sånn.. hobby er hobby.

Har stipulert med et framtidig forbruk på ca 250 000kr neste 5-6 år før jeg får bilen helt som jeg vil ha den, under tittelen "Drømmebil". Harde bud!

Men så går stort sett 65-70% av inntekt til bil. Noen bruker 1500kr på en kveld i sprit, jeg legger dem i bildeler. Det fine er at jeg kan selge bildelene da jeg er lei dem OG drikke meg full. Det funker dårlig å selge tomme spritflasker.. liten fortjeneste ;) Så slik sett er det ikke så hakkande galt.

Skrevet

Kjøpte en 87 mod 320i for 9000kr i januar 2007. Fikset rust osv.. og bydge den om utseendemessig til en m3 warsteiner med kostnad på 80000kr. Var ferdig september 2007.

Motoren var ødelagt og den måtte selvfølgelig byttes- satte i en 87mod 325i. Den ble overhalt og påmontert turbo. Stemplene er neddreid for lavere kompresjon. Kjøpte delebil for å bytte understell.. det hele kom på den nette sum av 60000kr.

Det gjenstår enda en del småting til motor og interiør.. (trenger m3 baksete:)-noen som har? )

Skal jeg regne med mitt årlige bensinforbruk på ca 60000kr så blir totalsummen høy. Har også en e36 som jeg bruker en del da.. Og itillegg kommer jo forsikringer og vanlig service.

FØR:

tzelxmzn6uof9g2zjbws.jpg

ETTER:

w8jr5r88yzy3fhn89eve.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...