roysin Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 nå har den ene xenon pæra mi sluttet å funke, den har vært litt treg i det siste , har måtte skrue av og på lyset noen ganger, regner med att det er ballasten som er gåen , prøvde og bytte over pære fra andre siden , men det funka ikke . sitter ikke noen sikring eler noe annet som kan ryke på den som gjør att den ikke funker ! er orginal xenon på e46 hvis jeg skal bytte ? er dette den som må byttes ? https://www.koed.no/functions/billede.a ... .jpg&map=1
B m w 5 2 5 i Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Det er tenneren som er gåen vil jeg tro
OLEZZ Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har vært borti det selv, men det var type ebay kit. Tenningen måtte av og på, og de blinket noen ganger. Til slutt tok ballasten kvelden.
Nygaard Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 mine slår seg av når jeg starter, må da av og på med lysa så kommer di. Har ett "jalla" kit nå, men var likt på Hella kittet jeg hadde tidligere..
Haug530D Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Sånn er det på mine ettermonterte Hella lykter også (orginale) har vært slik siden jeg kjøpte de nye av Koed, hva er det som gjør det da?
aloebiz.net Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Sånn er det på mine ettermonterte Hella lykter også (orginale) har vært slik siden jeg kjøpte de nye av Koed, hva er det som gjør det da? Da ville jeg straks tatt kontakt med Koed og fått de til å sende meg nye!!!!
awt Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Jeg har det samme problemet på min. Det er somregel tenneren eller en eller annen moduldings som er gåen, ganske vanlig feil visstnok. Man bør uansett bytte begge hvis man skal bytte noe har jeg hørt. Jeg hørte litt på et verksted ang. dette, og skulle man benytte seg av originaldeler kom beløpet opp i 10000(!) pr lykt. Er noe rimeligere på KOED/GS, men er snakk om noen lapper der også. Det er visstnok heller ikke mulig å kjøpe billige kit på eBay for å ta tennere derfra, noe jeg kunne tenkt meg. Går kanskje for noen med gode elektronikkunskaper, hadde vært morsomt å funnet utav. Min foreløpige løsning er å benytte meg av fjernlys så mye som mulig, da det somregel tar 5-10 minutt før lysene streiker. Benytter jeg meg av fjernlys i mellomtiden virker det som om alt "resettes". Om dagtid bruker jeg parkeringslys og tåkelys, så da er det ikke noe problem.
Haug530D Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Sånn er det på mine ettermonterte Hella lykter også (orginale) har vært slik siden jeg kjøpte de nye av Koed, hva er det som gjør det da? Da ville jeg straks tatt kontakt med Koed og fått de til å sende meg nye!!!! Det er jo en stund siden jeg kjøpte de da.
aloebiz.net Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Sånn er det på mine ettermonterte Hella lykter også (orginale) har vært slik siden jeg kjøpte de nye av Koed, hva er det som gjør det da? Da ville jeg straks tatt kontakt med Koed og fått de til å sende meg nye!!!! Det er jo en stund siden jeg kjøpte de da. De fungerte ikke når du kjøpte de nye? Hvorfor har du ikke tatt kontakt med Koed med en gang og fått nye da?
Haug530D Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Sånn er det på mine ettermonterte Hella lykter også (orginale) har vært slik siden jeg kjøpte de nye av Koed, hva er det som gjør det da? Da ville jeg straks tatt kontakt med Koed og fått de til å sende meg nye!!!! Det er jo en stund siden jeg kjøpte de da. De fungerte ikke når du kjøpte de nye? Hvorfor har du ikke tatt kontakt med Koed med en gang og fått nye da? har tatt kontakt med de nå, jeg kjøpte de i November i fjor, så jeg har noen uker garanti igjen, jeg måtte få en diagnose på bilen å se om det kunne være noe feil med lysmodulen, kan det være det kanskje? Har vært Prefacelift Halogen lykter på bilen før, nå har jeg Xenon Facelift lykter.
dark alex Skrevet Oktober 9, 2008 Skrevet Oktober 9, 2008 er nok tenneren din som er røket ja. vet om en som hadde samme prob.
roysin Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2008 merkelig saker, i dag funker lysene igjen !! hehe
bmwbill Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei Har en 318i 2000 mod og samme symtom på høyre Xenon lampe. Må slå av og på lysbryter, da lyser Xenon lampa en stund. Stunden ble kortere og kortere. Holdt det for deg å bytte denne tenneren ? https://www.koed.no/functions/billede.a ... .jpg&map=1 Ser at jeg kan kjøpe den hos KOED for ca: kr. 1000,-
Otis Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Utifra det jeg kunne se på min bil, så kan man enkelt bytte ut ballasten med hvilken som helst, da kablene hadde hurtig feste alle veier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå