Gå til innhold

CDV - Clutch Delay Valve

Rayb
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...
  • 5 months later...

Fjernet denne for en stund siden selv, og synes at den griper bedre ved girskift eneste litt lugging ved igangsetting (kun en vanesak). Men det er tydelig at mange ikkje vet om denne ventilen for mitt lokale bmw verksted mente at clutchen var gåen :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 months later...
  • 2 months later...
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 1 year later...

Dreg denne opp att for å komme med ein sterk anbefaling til alle som "slit" med clutchen sin, om å fjerne denne ventilen/innstrupingen. Heilt sidan eg kjøpte bilen min for 3-4 månader sidan, har eg slitt med å bli venn med clutchen. Det føles som den aldri tek på samme plass, slurar både her og der, og resultatet blir rykkete igangsetting og krypkøyring. Samt at eg både føler meg, og ser ut som ein, idiot :)

Snubla over denne tråden og tilsvarande på utanlandske forum, og symptoma samanfalt. Fekk den fjerna idag, og det er som å ha fått ny bil :) Mykje bedre igangsetting og girskifte 1->2. Føles mykje sterkare på låge turtal, sidan den ikkje tvangsslurar etter girskifte. Føles rett og slett endeleg som ein vanlig clutch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjørt E39en i 4 år nå med uthullet CDV bestilt fra Zeckhausen. Jeg vil påstå at den jobben kombinert med å bytte ut "lastebilgirstanga" med en Z3-stang er to av de beste modifikasjonene alle med manuelt giret E39 kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...