Gå til innhold

E38 MKIV nav oppgradering, mp3 tilkobling og tlfbytte

vikan2
 Share

Anbefalte innlegg

Det er også ganske viktig for meg at det ser mest mulig originalt ut, at artist/tittel kommer i display og at alt kan styres fra rattet. Med disse kriteriene kommer man ikke uten iPod.

Det at det ser mest mulig orginalt ut, og medførerer minst mulig "ødeleggelse" av orginal interiøret er veldig viktig for meg også. I gamlebilen, 728'n, kunne jeg gått på noen flere kompromiss, men når jeg nå har fått meg en såpass strøken 740, vil jeg at det jeg ettermonterer skal stå i stil til resten av bilen.

Så det å kunne gjemme ipod dockingen i askebegeret slik som her;

http://stores.homestead.com/2point5/-st ... Detail.bok

det er nå ganske genialt. Så jeg lurer nok på om jeg ikke bare skal få tak i en brukt ipod som kan ha sin faste plass i bilen..

Av samme grunner blir det vell den bluetooth retrofit saken som havner på plass etterhvert også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at det ser mest mulig orginalt ut, og medførerer minst mulig "ødeleggelse" av orginal interiøret er veldig viktig for meg også. I gamlebilen, 728'n, kunne jeg gått på noen flere kompromiss, men når jeg nå har fått meg en såpass strøken 740, vil jeg at det jeg ettermonterer skal stå i stil til resten av bilen.

Så det å kunne gjemme ipod dockingen i askebegeret slik som her;

http://stores.homestead.com/2point5/-st ... Detail.bok

Ganske greit at slike ting finnes, da det gjør "prosjekter" som dette mye enklere. Skal ha noe tilsvarende på min, men da E46 har askebeger helt fremme under klima-innstillingene blir det en gjemt under luken der. Om du kun skal benytte deg av iPod i bilen og ingenting annet kan det også være et alternativ å gjemme den bort i bagasjerommet e.l. Da er den ikke så lett å se med tanke på innbrudd, og kablingen blir noe enklere. Ulempen er jo selvfølgelig at det blir tungvindt når man skal ha den med seg.

Så jeg lurer nok på om jeg ikke bare skal få tak i en brukt ipod som kan ha sin faste plass i bilen..

Jeg tror nok en brukt iPod er det enkleste. Da slipper man problemet med at nyere iPoder (alle som er sluppet etter iPhone kom) ikke vil lade med gamle systemer. Ingen av iPod-systemene kan lade de nyeste pr. d.d., men Dice kommer med muligheten for dette i slutten av november. Kjøper du brukt ville jeg gått for en iPod Classic som kommer med 80 eller 160Gb minne, noe som burde holde i et par år. :)

Kjøp Dice sin, har veldig god erfaring med den. Hadde den i den gamle E39'en min. Kunne styre den fra rattet + headuniten. Fikk opp låtnavn i "OBD'en" og det fungerte bra. Og den er ganske billig.

Dice er genialt, og jeg skulle ha det selv, helt frem til torsdag. :) Dice klarer ikke å vekke iPod skikkelig opp fra dvalemodus alltid, noe som kan være tungvindt om iPoden ikke er i nærheten, da denne må vekkes opp manuelt av og til. Dette skal ikke være noe problem med Intravee II, samt at med Intravee II får man opp mye mer informasjon og menyer, imot den ene linjen Dice gir. Dette er forsåvidt bare en fordel om man har navigasjon. Har man vanlig CD-spiller er det bare plass til en linje uansett.

er en grei film som viser det jeg mener. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Dice og Intravee virker jo veldig gode, men jeg må si jeg likte den dockingen i askebegeret til Specdock. Med de to andre blir vell ipodn liggende løst en stand? Det gjør jo imidlertid ikke så mye hvis man vil ha den i hanskerommet eller bak.

Er montering av disse systemene komplisert?

Det må vel strekkes kabel fra bagasjen og frem om man vil ha den fremme... Kan ikke si jeg gleder meg til en sånn jobb, ser for meg en del demontering der ja.

Ser ut som at specdock kun selges i statene, har dette noe å si for om det vil fungere i en europeisk bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Dice og Intravee virker jo veldig gode, men jeg må si jeg likte den dockingen i askebegeret til Specdock. Med de to andre blir vell ipodn liggende løst en stand? Det gjør jo imidlertid ikke så mye hvis man vil ha den i hanskerommet eller bak.

Er montering av disse systemene komplisert?

Det må vel strekkes kabel fra bagasjen og frem om man vil ha den fremme... Kan ikke si jeg gleder meg til en sånn jobb, ser for meg en del demontering der ja.

Ser ut som at specdock kun selges i statene, har dette noe å si for om det vil fungere i en europeisk bil?

Som kjennern skrev, så er bare docken en løs holder som du kobler til Dice/Intravee eller en av de andre iPod-tilkoblingene. Også uavhengig av land eller verdensdeler. Det vil bli som en slags skjøteledning. Om du skal ha iPod fremme må det nok trekkes kabel frem ja. Hvor mye arbeid dette er vet jeg ikke, men det er nok overkommelig.

En ting som kan være verdt å nevne er at Intravee krever et Alpine-adapter i tillegg, noe som gjør den litt dyrere enn Dice.

Noen som vet om det systemet interiew eller hva f.. :) funker med 4:3 systemet og med all den infoen?

mvh raymond

Ja, hvis du ser her vises systemet med 4:3-skjerm til venstre og 16:9-skjerm til høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...