Jump to content

Vanskelig å selge bil for tiden?

Pelton
 Share

Recommended Posts

• Replies 45
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Spørsmålet er heller om du aveterer den andre steder enn kun bimmers?

Jeg vet ikke hvordan disse ligger i pris men når jeg solgte min bil så satt jeg på "selges" klistremerker med mobilnummer på vinduene og la den inn i autodb. Stresset ikke stort med det da jeg brukte bilen daglig. Ble solgt til slutt. :)

Men over til bilen så er det en typisk Ungdomsbil og da blir det fort et smalere marked.

Ok...skal være ærlig. Bilen din ser ut som en ungdomsbil, men har motoren til en pendlerbil/arbeidsbil. Selv om det er blitt mer populært med diesel er det ikke mange ungdommer som vil ha både BMW og diesel. Du får E36 320i coupe til samme pris, gjerne gått mindre og med mer utstyr. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt...

Er aldri et problem å selge bil så lenge prisen er rett. Jeg solgte en shabby E46 i dag for 40 000...

Er aldri et problem å selge bil så lenge prisen er rett. Jeg solgte en shabby E46 i dag for 40 000...

WHAT? :shock::?:

Tro meg...det er sannsynligvis en av norges mest shabby E46 med skilter. 98 mod 318i sedan med mange bulker(skader for 40 000) , rust, gåene støtdempere, oljelekkasje, ikke katalysator osv... Bare å bli kvitt den!

NOK OT!

Ok...skal være ærlig. Bilen din ser ut som en ungdomsbil, men har motoren til en pendlerbil/arbeidsbil. Selv om det er blitt mer populært med diesel er det ikke mange ungdommer som vil ha både BMW og diesel. Du får E36 320i coupe til samme pris, gjerne gått mindre og med mer utstyr. Jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt...

Ja, det er jo en ungdomsbil. Men ikke en jalla rånebil med masse plast og europrisstyling. Kun "originale" bmw deler. Utenom de stygge baklyktene da... som vil bli byttet så snart jeg får handa mi ut av gipsen...heh :wink:

Vet desverre at det er mange ungdommer som ikke vil ha diesel, dette bunner nok som regel i fordommer og uvitenhet.

For å ta ditt exsempel så parkerer tds`en en 320i.....på halvparten av drivstoffforbruket. (Tipper du aldri har kjørt en TDS)

Som du sier er ikke disse bilene typiske ungdomsbiler, noe som gjør at de i mange tilfeller er kjørt "snillere" og er i bedre stand enn (mange) bensinere med samme kmstd. Desuten er nok levetiden på dieselmotorene vesentlig lengre.

høy km stand til prisen.. og markedet til e36 er vel ikke lenger fornuftige folk som skal en fornuftig bil men heller første bilen til ungdommer som ikke er så ivrige på dieselbiler generelt. kan jo hende det finnes noen fornuftige ungdommer der ut men da skremmer også høy km.stand

høy km stand til prisen.. og markedet til e36 er vel ikke lenger fornuftige folk som skal en fornuftig bil men heller første bilen til ungdommer som ikke er så ivrige på dieselbiler generelt. kan jo hende det finnes noen fornuftige ungdommer der ut men da skremmer også høy km.stand

Kmstd ville ikke bekymret meg. Men så har jeg positive erfaringer med disse bilene.

Hadde kansje vært skeptisk selv om det hadde vært en bil/motor jeg ikke hadde noen erfaringer med/kjennskap til. Så skjønner den.

Uansett om Dieslen banker en 320, så er det fortsatt en diesel!

Ungdommene som er på jakt etter den type bil vil gjerne også ha BMW 6er lyden. ikke diesel under panseret.. Diesel er den negative siden på den bilen. Senke prisen nesten 10000kr til.

Jeg ville ALDRI betalt 58k for den, men hadde det plutselig en dag stått 320/325 bensin motor i den så aktuelt med en gan :wink:

Solgte just en 94 325tdsa med 220 på telleren, for 30 000,-

Den var ok teknisk men trengte ny lakk.

Var veldig mange som ringte og sendte mail, men det var stort sett inbytte folk var interesert i. Den ble solgt etter 2 uker. brukte både finn og autodb.

Mulig du får 58 000 for din bil, men det tar sikkert tid. Hvis du må bli kvitt den raskt har du vel ikke annet valg enn å sette prisen ned.

Din er jo også ganske sparommelig utstyrt, men vet ikke om det har noe særlig å si i denne prisklassen.

lykke til uansett