Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
nydelige fruer det der... menne, m3'n er bremset til 294hk på hjulene, er virkelig m3 driverket så lite effektivt? totalt ubrukelig det orginale hk antallet da jo...

17% drivverkstap hvis oppgitt effekt i motor stemmer. Er ikke det ganske normalt tap?

kan hende det, men fortsatt skuffende å vite at det er under 300 effektive hk i en slik børse.

15-17% effekttap i drivverk forklarer jo hvorfor e30 m3 er såppass slapp.

vet jeg fikk noen fiender nå, men det er ikke til å skyve under teppe at e30 m3 er utdatert for lengst motormessig....

Rull inn a

hva?

Han kjører E30 M3... Syns de går greit jeg, men er jo en grunn til at folk hiver inn turbo/S50/S38 i de...

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

hehe Arnesen du er tøff, det der hadde ikke jeg turt komme med hehehe. Men litt enig de orginale M3 jeg har prøvd må du faktisk jobbe med for å få 200 på.

Tilbake til bakhjulshester. Jeg fikk beskjed av han som mapper på autokvikk at 8% tap på bakhjulstrekk og 15 -20 på firhjultrekk. Og han mapper mye. Men ligner ikke bmw å oppnevne mere hk enn det er. Det er vel mer en AUDI sykdom..

Skrevet

Hehe Arnesen..s14 er utgått på dato - hva forventer du da? Hvor gammel er motoren :wink:

Synes det er mer rettferdig å sammenlikne den med andre 2.3 liters 4ere uten pustehjelp, konstruert på 80-tallet :)

Skrevet
hehe Arnesen du er tøff, det der hadde ikke jeg turt komme med hehehe. Men litt enig de orginale M3 jeg har prøvd må du faktisk jobbe med for å få 200 på.

Tilbake til bakhjulshester. Jeg fikk beskjed av han som mapper på autokvikk at 8% tap på bakhjulstrekk og 15 -20 på firhjultrekk. Og han mapper mye. Men ligner ikke bmw å oppnevne mere hk enn det er. Det er vel mer en AUDI sykdom..

hehe... kommer nok endel reaksjoner på det ja, men det får bare være. Er ikke meningen å tråkke e30m3 eierene på tærnet, men jeg passet på å nevne bilens enestående kjøreegenskaper også da :wink:

Har personlig aldri kjørt en e30 m3, men har sittet på mange ganger på rudskogen på trackday og slikt.

Skrevet
Hehe Arnesen..s14 er utgått på dato - hva forventer du da? Hvor gammel er motoren :wink:

Synes det er mer rettferdig å sammenlikne den med andre 2.3 liters 4ere uten pustehjelp, konstruert på 80-tallet :)

ja, det er jo akkuratt det jeg sier. motoren er utdatert mot dagens prestanda...

på den tiden da den ble lansert var jo s14 sjefen på banen...

Skrevet

skjønner ikke vitsen med å dra inn s14 motoren i denne diskusjonen for dette er motorer du ikke kan sammenligne mellom. disse motor skiller det jo nesten 25 år mellom og tenk deg all den utviklingen som har vært. men en s14 kjører fra ganske man ge så biler som blir produsert i dag også den. men du kan ikke sammenligne 2 slike motorer

Skrevet
skjønner ikke vitsen med å dra inn s14 motoren i denne diskusjonen for dette er motorer du ikke kan sammenligne mellom. disse motor skiller det jo nesten 25 år mellom og tenk deg all den utviklingen som har vært. men en s14 kjører fra ganske man ge så biler som blir produsert i dag også den. men du kan ikke sammenligne 2 slike motorer

klart man kan sammenligne disse to, det er jo på den måten man kan se utviklingen.

Det jeg sier er jo det at det som var hårette på den tiden, er ikke av samme kaliber nå....

skjønner jo at siden du har e30 m3 setter du denne på en pidestall, men fakta er jo fakta...

Skrevet

er ikke mot fakta på det du sier. men som du la det frem i første innlegge ditt så dro du det fram som en sammenligning og det blir feil for de er 2 helt forskjelige 10 år og motorer.

men nå skal jeg ikke være mere OT i denne tråden for det var ikke denne diskusjonen våres som var tema i denne tråden. beklager til trådstarter

Skrevet
er ikke mot fakta på det du sier. men som du la det frem i første innlegge ditt så dro du det fram som en sammenligning og det blir feil for de er 2 helt forskjelige 10 år og motorer.

men nå skal jeg ikke være mere OT i denne tråden for det var ikke denne diskusjonen våres som var tema i denne tråden. beklager til trådstarter

nå var det strengt talt i sammenheng med tap av effekt i drivverk jeg dro frem e30 m3 da...

Har siklet mye på den M5'en, fyy fa.. for en bil!

Er det en hartge utgave? eller er det bare litt hartge snacks på den?

Skrevet

S14 stiller jo ganske sterkt idag også.

Sett den opp mot en 2,3 liter fra en nyere bil. Det er ikke mange som presser ut 200hk på en 2,3 nå heller.

En 2008 320i har 2 liter og 170hk. S14 i 320is har 2 liter og 192k.

Så motorkonstruksjonen er nok ikke utdatert sånn sett.

Men sammenlignet med maskineriet i andre m-biler, er den blitt ganske puslete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...