Snadder Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Hadde nettopp service 2 på bilen i forrige uke. Styrte unna BMW verkstedet her i Kr.Sand. De ga meg en prisantydning på 10 - 12.000 kr for denne. Så jeg brukte da Lund Båt og Bil. De tok hele pakke og måtte da betale 5.500kr for en utmerket jobb. Nå skiftet de ikke noe som hadde med bremser da. Bare sjekket dem osv. Men de byttet jo alt av filter + + + Noen andre her som har kommet så langt ned i pris på en så omfattende service? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 jeg fikk den for 6700 kr på et lokalt verksted Høyland Auto... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 hvorfor er egentlig forskjellen så stor? gjør merkeverkstedene en bedre jobb? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BlueM Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Om det er Inspection 2 du tenker på, så tror jeg at jeg betalte 6700 kr for det på Tronrud bil for min gamle E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snadder Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2008 hvorfor er egentlig forskjellen så stor? gjør merkeverkstedene en bedre jobb? Tror ikke de gjør noe bedre jobb nei. Tvert imot. Men prisene er satt mye høyere for filter, plugger, olje + + + Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 hvorfor er egentlig forskjellen så stor? gjør merkeverkstedene en bedre jobb? Om de gjør en bedre jobb eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men de gjør en vesentlig ting som ikke ikke-merkeverksteder gjør. De sjekker blandt annet om bilen skal inn til kontroller, har fabrikkinnkallelser eller om den har feil og mangler som skal utbedres. Dersom du da ikke tar service hos en BMW forhandler og finner ut et halvt år senere at bilen skulle vært inne på kontroll frasier de seg ansvaret fordi du har foretatt en service utenom forhandlernettverket og at de da ikke har hatt muligheten til å sjekke bilen. Dette gjelder da selvsagt spesielt for nyere biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snadder Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2008 hvorfor er egentlig forskjellen så stor? gjør merkeverkstedene en bedre jobb? Om de gjør en bedre jobb eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men de gjør en vesentlig ting som ikke ikke-merkeverksteder gjør. De sjekker blandt annet om bilen skal inn til kontroller, har fabrikkinnkallelser eller om den har feil og mangler som skal utbedres. Dersom du da ikke tar service hos en BMW forhandler og finner ut et halvt år senere at bilen skulle vært inne på kontroll frasier de seg ansvaret fordi du har foretatt en service utenom forhandlernettverket og at de da ikke har hatt muligheten til å sjekke bilen. Dette gjelder da selvsagt spesielt for nyere biler. Det har du helt sikkert rett. Men det er vel innenfor 5 år husker jeg ikke helt feil? Jeg er nøye med service, men syntes det er for dyrt og unødvendig å bruke merkeverksted nå som bilen er 8 år gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 hvorfor er egentlig forskjellen så stor? gjør merkeverkstedene en bedre jobb? Om de gjør en bedre jobb eller ikke skal jeg ikke uttale meg om, men de gjør en vesentlig ting som ikke ikke-merkeverksteder gjør. De sjekker blandt annet om bilen skal inn til kontroller, har fabrikkinnkallelser eller om den har feil og mangler som skal utbedres. Dersom du da ikke tar service hos en BMW forhandler og finner ut et halvt år senere at bilen skulle vært inne på kontroll frasier de seg ansvaret fordi du har foretatt en service utenom forhandlernettverket og at de da ikke har hatt muligheten til å sjekke bilen. Dette gjelder da selvsagt spesielt for nyere biler. I Norge er det lover som sikrer at folk har lov til å bruke det verkstedet de selv ønsker. Dersom en bil skal inn på reklamasjonsarbeid/akskjoner må forhandleren varsle bileier om det. Det eneste merkeforhandlerne har monopol på er koding av nøkler, da det må holdes litt under kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Ja, det er riktig, men nå er det jo ikke alle BMW'er som er handlet fra BMW forhandler heller.. Svært, svært mange biler i Norge er kjøpt av en "jalla" forhandler (dvs. ikke-BMW-forhandler) og det er ikke mange av de som følger opp dette. Jeg kan bekrefte dette da jeg har vært en kunde av et av Oslos største bilsenter som ikke varslet meg om en fabrikkinnkallelse/aksjon. Jeg var mye i dialog med BMW Norge angående den saken og fikk beskjed om at bilene som ikke går igjennom BMW's nettverk ikke vil få de innkallelsene og aksjonene fra importøren. Rett og slett fordi de ikke vet om de. Er da bilen inne til service hos en autorisert BMW forhandler har de da først muligheten til å finne ut av dette. Jeg retter siste setning i mitt første innlegg til.. "dette gjelder hovedsak nyere bruktimporterte biler".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Er bilen importert stiller det seg selvagt annerledes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Hadde nettopp service 2 på bilen i forrige uke. Styrte unna BMW verkstedet her i Kr.Sand. De ga meg en prisantydning på 10 - 12.000 kr for denne.Så jeg brukte da Lund Båt og Bil. De tok hele pakke og måtte da betale 5.500kr for en utmerket jobb. Nå skiftet de ikke noe som hadde med bremser da. Bare sjekket dem osv. Men de byttet jo alt av filter + + + Noen andre her som har kommet så langt ned i pris på en så omfattende service? Takk for denne!!! Skal selv gi service 2 da denne ikke har hatt det på dritlenge. Lund båt og bil, er det de som er vegg i vegg med BMW import? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snadder Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Hadde nettopp service 2 på bilen i forrige uke. Styrte unna BMW verkstedet her i Kr.Sand. De ga meg en prisantydning på 10 - 12.000 kr for denne.Så jeg brukte da Lund Båt og Bil. De tok hele pakke og måtte da betale 5.500kr for en utmerket jobb. Nå skiftet de ikke noe som hadde med bremser da. Bare sjekket dem osv. Men de byttet jo alt av filter + + + Noen andre her som har kommet så langt ned i pris på en så omfattende service? Takk for denne!!! Skal selv gi service 2 da denne ikke har hatt det på dritlenge. Lund båt og bil, er det de som er vegg i vegg med BMW import? Jepp, det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 26, 2008 Share Skrevet Oktober 26, 2008 Du vet ikke tilfeldigvis om de tar lakkeringsjobber også? (GRRR... var nettopp på legevakta, men det er en anna historie). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Da har jeg vært på Lund Bil og bestilt time. Får vel i neste uke engang. Virka som en hyggelig kar. Har også gitt han i oppdrag å lakkere frontfangeren jeg får av GS bildeler (som jeg bestilte idag). har også bestilt facelift nyrer. Håper at dette blir meget bra og en grei pris. Sa at jeg kom pga skryt fra en annen her. Skal høre om vi kan klare å få til noen avtaler med han slik at vi kan få rimeligere servicer o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet Oktober 27, 2008 Share Skrevet Oktober 27, 2008 Har en liten lakkeringsjobb te han viss han har litt rabatt for bimmersfolk;) Wabby...kommer du med tilbakemld når du er ferdig med bilen!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå