Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

1978: Siste år med sidespeil i krom - og våren har kommet til Alpene.

"Se, vi er så kule, ass."

amxcmue706va4uxeyiiz.jpg

"Thi-hi - vi har fått nye solbriller. *fnis*"

u82z67h3c0trlxph6ezt.jpg

Som vi ser, var BMW veldig tidlig ute med MMS også.;)

Skrevet

Siden E12 ikke hadde plass for klokke i instrumentpanelet på biler med turteller, var denne plassert i midten av dreiebryteren for regulering av varmeapparatviften - der den var synlig for alle som oppholdt seg i bilen. Tidlige årganger hadde en analog klokke, her i en 1979-modell var klokken blitt digital, med belysning i samme farge som resten av instrumentpanelet.

Ellers ser vi at bilen er tidsriktig utstyrt med radio med kassettspiller, og som med girspakkule i ekte tre - en luksussedan verdig.

Siden dette fortsatt er 70-tallet, er selvsagt askebegeret og sigaretttenneren mer strategisk plassert for føreren enn bryteren for bakrutevarme.:P

6m1y8kzboibdept3xlnz.jpg

Hekk-bilde av toppmodellen 528i, lett gjenkjennelig med sine doble eksosenderør. 1979-utgaven har selvsagt de nye baklyktene.:)

7ukxzzlid819x57a6si6.jpg

Skrevet
Flyvende BMW´er er ikke uvanlig.... ellers må jeg si at "Alpebildene" er både sjarmerende og interessante... :D

Alpebildene er interessante på mange måter.:)

Flygende BMWer er morsomt - men ditt bilde av en flygende BMW er jo helt riktig. Bildet jeg postet over, er det imidlertid noe veldig galt med.;)

Skrevet
Mye tøft her, tror jeg må ha E12 igjen :D

Jeg må legge til at jeg er fan av faceliftutgaven, en BBS eller M frontfanger gjør også susen :wink:

Kan ikke si meg uenig i det der.:D

Når vi er inne på felger og dekk: Her er en prefacelift med dekk som må være veldig komfortable - i alle fall når veien går rett fram. :)

0rg98sm9qe8opkxnc3gb.jpg

Skrevet
Flygende BMWer er morsomt - men ditt bilde av en flygende BMW er jo helt riktig. Bildet jeg postet over, er det imidlertid noe veldig galt med.;)

Har stirret på bildet i en halvtime tidligere i dag, og prøver igjen nå men kan ikke finne noen feil. Kan du snart legge ut svaret???

Skrevet

Kan det være regnr som ikke helt stemmer? :)

Ved siden av E28 er det nok E12 som er mitt hjerte nærmest ja!

Noe så lekkert!

Har sikla mye på den Alpinaen tidligere i tråden, tror jeg vil bli lei meg den dagen annonsen forsvinner, og det ikke er pga at den har havna hos meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...