eliot Skrevet Juni 13, 2010 Share Skrevet Juni 13, 2010 rent morsom tråd ... hvertfall for en som liker bil å bilhistorie . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Synes det er litt kult at "superbil"-merkene på den tiden hadde nogen lunde samme design. For eksempel Ferrari Dino og Lamborghini Miura, begge fra 1970-tallet. Og hvordan Ferrari og Aston Martin hadde store designmessige likheter på noen av modellene på 50-60-tallet. For eksempel Ferrari 250 GT Coupe, Aston Martin DB4/DB5. Vet ikke om jeg skal plassere Jaguar E-Type Coupe fra 1966 inn i listen her(heller vel mer over til Datsun 240z ligne på), men kan da ta Jaguar XK140 fra 1957 som da ligner på 1963 Morgan Plus Four Roadster / 1958 Morgan Drophead Coupe. Ferrari 250 GT Coupe Aston Martin DB5 Jaguar XK140 Morgan Drophead Coupe Slenger inn ett jeg TROR ikke er med tidligere.. Kom også over dette, kan være artig lesestoff for de meget interesserte Står også mer om Alpina, litt mer E12 og E28, sharknose, Opel Kadett også Ford Capri på denne siden: http://www.oldschoolhr.com/forums/showt ... p?p=155522 som er hentet ut ifra magasiner Anbefales, fordi dette var artig lesestoff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Var mye som stod på et annet språk som jeg ikke skjønte mye av på forrige link. Men noen engelske utdrag var der og synes denne var interessant, også E12 M535. Her sammenligner de bilen med andre biler som man ser helt nederst. KULT! Jeg legger ikke ut flere artikler, men finner de på forrige link Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Juni 14, 2010 Share Skrevet Juni 14, 2010 Synes det er litt kult at "superbil"-merkene på den tiden hadde nogen lunde samme design.For eksempel Ferrari Dino og Lamborghini Miura, begge fra 1970-tallet. Og hvordan Ferrari og Aston Martin hadde store designmessige likheter på noen av modellene på 50-60-tallet. For eksempel Ferrari 250 GT Coupe, Aston Martin DB4/DB5. Vet ikke om jeg skal plassere Jaguar E-Type Coupe fra 1966 inn i listen her(heller vel mer over til Datsun 240z ligne på), men kan da ta Jaguar XK140 fra 1957 som da ligner på 1963 Morgan Plus Four Roadster / 1958 Morgan Drophead Coupe. Jeg vet ikke helt om jeg er enig i at de ligner mer på hverandre enn alle biler gjør i en gitt periode. Eksempelvis ser alt fra Jaguar, Aston Martin, Corvette, Ferrari (i hvert fall de med motoren forran) og Slr ganske like ut i profil. Lamborghini har stoppet helt med produksjon av slike gt-biler, så de skiller seg litt ut her. Mellom de andre er det stort sett detaljer som skiller dem. Slik har det alltid vært. Likevel så har du et poeng, ettersom en god del av merkene ikke produserte egne design. Den oppgaven ble ofte gitt til diverse designstudioer plassert rundt omkring i Italia. Miura som du nevnte var designet av Bertone (de krangler fortsatt om hvem innad i firmaet som egentlig gjorde det), mens Dinoen var Pininfarinas verk. Italierne er kjent for å være noen late jævler, noe som resulterte i at en del av designene ble brukt om og om igjen. Bertone designet blant annet følgende biler: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juni 15, 2010 Share Skrevet Juni 15, 2010 Husker at det Bertone designet har vært oppe i en tråd tidligere (noen år tilbake) angående den BMWen. Vet ikke hva jeg synes om designet på disse, så som så. Uansett så synes jeg ihvertfall at man kan se ganske like trekk på de jeg nevnte Selvfølgelig er de ikke kliss like. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trollet_ Skrevet Juni 26, 2010 Share Skrevet Juni 26, 2010 Tommeln opp for utrolig bra tråd satt i ca to timer og koste meg med Klassisk rock over stereoen, vel en liter kaffe og las igjennom alle 41 sidene, følger med her:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 legger med noen bilder fredrik og dere andre forhåpentligvis liker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Tenk å bare kunne hat en av de 02`ene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Skikkelig kule bilder, Erebus! Likte spesielt disse: C111 er jækla kul, superbil med turbodiesel fra 1976. Synd den ikke ble serieprodusert, men var vel kanskje 35-40 år forut for sin tid? Det panserbildet må være tatt i en gammel 190SL? Ser slik ut... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnleif Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Denne står hos BMW i munchen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnleif Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Fra rudskogen 96 Fra våler 96 Hvis disse to bilene er i live ville jeg hørt ifra noen som kjenner bilene igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Måtte bare ta ett kjapt søk på den B7 Alpinaen, står på Lier ennå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå