Werther Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 James Bond - i Sean Connerys skikkelse - tar en kort pause i Furkapasset: Ble nok mange slike ufrivillige pauser med en lunefull, engelsk sportsbil Selv foretrekker jeg Roger Moore. Han er helt sjef i rollen som James Bond - digger alle filmene hans. Morsom og sjarmerende, rett og slett. "The persuaders" er også en sabla kul serie han spilte i, der han kjørte Aston Martin og kollegaen en Ferrari 246 Dino. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Regnr på bobla stemmer ikke, den eldste kjente, 38/03 har regnr 42802 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Edit: Hmmm, se på mitt forrige innlegg(nederst på forrige side), der er originalbildet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 42801 finnes ikke i dag mener jeg 42802 38/03 er den eldste som finnes i dag. Den og 38/31 (Hitlers cab) står på VW museet. 38/06 er den eldste i privat eie hos Grundman familien. Regnr går av en eller annen grunn ikke i rekkefølge heller, regnr 42803 foreksempel som naturlig ville vært 38/04 er ikke det, det er derimot en av de 3 hjørnesteinsbilene som ble presentert for Hitler da de la ned hjørnesteinen for fabrikken. Alle disse 3 var forøvrig basert på VW30 chassi mens 38 og nyere KDF er basert på VW60 chassi. Ingen av de 3 bilene finnes lenger, men Grundman sitter på ett av VW30 chassiene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2012 Feilpost er det jo ikke. Originalbildet er her: Selvfølgelig er det feilpost - hvis du ikke finner en tråd som kombinerer bildemanipulering og stanceworks, kan du jo lage en, slik at de som leter etter akkurat det vet hvor de skal lete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2012 IIIA er tidlig nummerserie fra Stuttgart. Det er ikke utenkelig at VW har fått overflyttet nummeret til en annen bil av forholdsvis tidlig produksjon. Spørsmålet er derfor hvor gammel bilen som står sammen med Ferry Porsche i 1978 egentlig er... Misliker å poste bilder fra gammel nazipropaganda, men here we go... 1938: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Feilpost er det jo ikke. Originalbildet er her: Selvfølgelig er det feilpost - hvis du ikke finner en tråd som kombinerer bildemanipulering og stanceworks, kan du jo lage en, slik at de som leter etter akkurat det vet hvor de skal lete. Den påståtte linken til originalbildet virker ikke. Hvorfor laster du den ikke opp til bimmers bildeserver og poster den i stedet for ?? Jeg er herved skyldig deg en øl og beklager i samme slengen, jeg ser nå at du har rett. Her er forresten bildet: Det er ikke utenkelig at VW har fått overflyttet nummeret til en annen bil av forholdsvis tidlig produksjon. Spørsmålet er derfor hvor gammel bilen som står sammen med Ferry Porsche i 1978 egentlig er... Hvor gammelt bildet er vet jeg ikke. Det eneste jeg vet er at Bobla er 1938 modell og Golfen en 1978 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Der har du enda en av Cornerstonebilene ja, og som du ser stemmer ikke den med den på bildet fra 78. Caben på mitt bilde hadde forøvrig splitrutecab, den eneste som hadde dette og det ble senere bytta mot ett større vindu. Den 3dje cornerstonebilen var en ragtop om jeg ikke husker aldeles feil? Skal se om jeg finner noen bilder. Marius: om den er en 38 så er det 38/03, men da fatter jeg ikke hvorfor den nå har annet regnr. Edit: Her er alle 3 bilene under cornerstoneseremonien som også Barockengelens bilde er henta fra: Og den nærmeste har samme regnr som 38/03 har nå.. Og her er caben "min" bakfra: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Utrolig hva man lærer under researchen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Må innrømme at jeg har endel 100 talls timer med lesning om disse bak meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2012 Her er alle 3 bilene under cornerstoneseremonien Og der ser vi at 801 var grå, mens bilen sammen med Ferry Porsche ser sort ut. Men detaljene på den sorte ser forholdsvis riktige ut for en 38-modell, gjør de ikke? IIIA-43006 regner man vel med var den som dukket opp igjen for noen få år siden, eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2012 Selv foretrekker jeg Roger Moore. Han er helt sjef i rollen som James Bond - digger alle filmene hans. Morsom og sjarmerende, rett og slett. Joda, man kan argumentere med at Moore tilførte serien en humor Connerys filmer manglet, og Moore har en høy stjerne hos undertegnede. Likevel, tidlig Bond-Moore er bedre enn sen Bond-Moore, synes jeg. Vi skal heller ikke glemme Moores tidligere arbeid på fjernsyn - i rollen som Helgenen, som serien ble kalt i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Stemmer, den fantastiske 38/06, her hjemme hos eier: Bilen i bakgrunnen er en 1939 Type 62 Kübelwagen prototype, vokser ikke på trær de heller Og her er boka om 38/06: Håper de gjør alvor av en engelsk versjon, for den skal jeg ha! Bildet på bokas cover er forresten ikke shoppa, det er kun tatt mot en mørk bakgrunn, denne lakken er sykt svart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 23, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2012 Og her er boka om 38/06: Hmmm, 29,90 euro på amazon.de. Fristet... VW-entusiaster tar virkelig hobbyen på alvor: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Ingen av bilene har airbag... Hartge katalog 1988 - 1989.. stygt ratt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå