Fredrik Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 He-he, selv om ingen har kommentert innlegget ditt, betyr ikke det at ikke andre er enige. Tenk på 12-år gamle gutter i dag som ser på hva jentene liker, og derfor ønsker å bli akkurat som Bieber! Food for thought...James Bond har blitt litt utvannet med årene, originalen ville neppe lagt skjul på hvor lite sans han hadde for Justin Bieber. Hahaha... du kan få sagt det... Sean Connery er James Bond selv om Roger Moore absolutt gjorde sitt for rollemodellen også. Dette må da være tidenes kuleste bilde... The Samba står høyt i kurs hos enkelte her skjønner jeg og det er forståelig. Skikkelig entusiastforum og historien om 38/06 er jo bare fantastisk. Her er et annet bilde av 38/02.. subsidary of Bundesarchiv. Dette bildet elsker jeg... enkelt og greit... slik det bør være. Det er ingen tvil om at enkelte ting var bedre før i tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Hvor er historien om 38/06? Link? Så har jeg noe å gjøre på jobb imorgen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Og her er boka om 38/06: Hmmm, 29,90 euro på amazon.de. Fristet... VW-entusiaster tar virkelig hobbyen på alvor: Det bildet var min bakgrunn på jobbpc`n lenge Hvor er historien om 38/06? Link? Så har jeg noe å gjøre på jobb imorgen... http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... sc&start=0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Når jeg ser slike renoveringer så lurer jeg på hvor "ekte" bilen er...når de bytter så og si ALT av stål på bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Akkurat det blir meget diskutert i tråden også, men de skal uansett ha for jobben, og at de gjorde det akkurat som i 1938. Men man kan jo ikke underslå det faktum at store deler av bilen er nytt, men for min del betyr det ingenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Knut, kanskje vi skal kjøpe oss en Nash. Så cruiser vi storgaten i Molde. Tror du folk snur seg? http://ads.seriouswheels.com/listing/10 ... Coupe.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 23, 2012 Share Skrevet Januar 23, 2012 Søte bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Søte bilen Den var ihvertfall unik. Nei jeg tror vi begge er enige om at vi heller hadde cruiset i denne: http://ads.seriouswheels.com/listing/10 ... rdtop.html (har vært postet før). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Helt klart, klassisk MB SL er stil på meget høyt nivå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Aldri vært fan av pagode versionen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Aldri vært fan av pagode versionen... Helt OK, men det er mye mer interessant for oss å vite hvorfor... For meg er W113 "Pagode" (1963-71) en av de helt store MB´ene. Designet er tysk minimalisme på sitt aller beste... elegant, enkelt og ikke minst lett. W113 er selve essensen av en klassisk Mercedes-Benz skalert ned til en relativt liten roadster. Modellen er også et oppgjør med 50-tallets klassiske, men lett svulstige former og designet viser veien fremover for Mercedes-Benz de neste 20 årene. Paul Bracq sto for designet og han er også kjent for modeller som Mercedes-Benz W100, W108/W109, W114/115 samt BMW E12, E21, E23 og E24. Alle de tre Pagode modellene (230SL/250SL/280SL) har en rekkesekser (150-170 HK) og alle modellene kunne fås med en manuell 5-trinns ZF gearkasse og servostyring (svært uvanlig på denne tiden). Ekstrautstyret omfattet bl.a sperredifferensial og 280SL har skivebremser rund baut (også svært uvanlig på denne tiden). Modellene kom som Coupé (med sittebenk bak) og Roadster (uten sittebenk bak). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 24, 2012 Share Skrevet Januar 24, 2012 Er vel rett og slett mer glad i svulstige former og stor størrelse... Pagode ser ut som en lekebil... Spenstig og ettertraktet bil til tross...ikke helt min greie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2012 He-he' date=' selv om ingen har kommentert innlegget ditt, betyr ikke det at ikke andre er enige. Tenk på 12-år gamle gutter i dag som ser på hva jentene liker, og derfor ønsker å bli akkurat som Bieber! Food for thought...James Bond har blitt litt utvannet med årene, originalen ville neppe lagt skjul på hvor lite sans han hadde for Justin Bieber.[/quote'] Hahaha... du kan få sagt det... Sean Connery er James Bond selv om Roger Moore absolutt gjorde sitt for rollemodellen også. Dette må da være tidenes kuleste bilde... Det var vel lignende tanker jeg gjorde meg da jeg postet det samme bildet på side 24. Moderne varianter matcher liksom ikke den karismaen man finner i en Aston Martin fra 1960-tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2012 Og så tar vi en personlig melding: Den går til deg. Ja, til deg som bruker tid på å irritere deg over det lave kunnskapsnivået som du mener gjør seg gjeldende på debattfora på internett, og som rister litt ekstra på hodet når du leser sitat som det under: Renault 16 har jeg hatt' date=' skammer meg enda..[/quote']Men det er da glimrende! Blir du med og kikker på en Renault 16 som er til salgs? Neste helg? Fint å ha med en ekspert. Akkurat denne er det visst noen som har mekket veldig på slik at akselavstanden på den ene siden er 7cm lengre enn på den andre. Amatører! Tror du jeg kan prute bilen mye ned i pris pga. dette? Det spørs om du ikke kan få ned litt pris der ja Min var en TX, svært godt utstyrt, sentrallås, el.vinduer, servo, turteller og 5 gir. Det var også bytta til R20 motor, så den gikk ikke verst. Den endte sitt liv i ett sandtak, begynte visst brenne og vi hadde ikke noe å slokke med Så, nå skal du høre: 1: Både knut_olestad og jeg selv er absolutt fullstendig klar over at Renault 16 faktisk ble laget med forskjellig akselavstand på venstre og høyre side. 2: Den humoristiske sansen din er ikke all verden, er den vel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Januar 29, 2012 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2012 Og som en ekstraservice for dem som ikke er så veldig inne i franske 60-tallsspesialiteter, her er en illustrasjon av Renaults løsning med liggende torsjonsstaver i bakhjulsopphenget, noe som altså gir forskjellig akselavstand på venstre og høyre side. Den endte sitt liv i ett sandtak, begynte visst brenne og vi hadde ikke noe å slokke med Her kan vi vel trekke følgende lærdom: Dersom du kjører Renault til et sandtak, husk å ta med en spade, slik at du kan slukke brannen når Renaulten begynner å brenne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå