Erebus Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Tipper du sikla lovlig lenge på den siste der waq.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Det fantes utvilsomt mye rått på veiene her i landet allerede på 80 tallet Jappetiden gjorde sitt til det Forøvrig en nydelig bil du har Orginalpolizei! Sånne biler med kjent historie er uhyre intressante, og i dine hender er jeg trygg på at den ivaretas og blir stellt pent med for framtiden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Ja heia mercedes, og buuuu med 635i Fredda Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Ja heia mercedes, og buuuu med 635i Fredda Ikke tull nå! Mercedes er og blir et merke jeg aldri skal ha, men det stopper meg ikke for å rose eldre og velholdte MBer som denne over her Og E24 er fortsatt veteran drømmen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 He he he, fair enough! Synes en E9 3.0 CS er fetere jeg men.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 He he he, fair enough! Synes en E9 3.0 CS er fetere jeg men.. E9 er langt fetere enn 250Cen, men det er så. Her er forresten min gamle E9 som var litt i samma stilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Hvorfor bygger de ikke lenger slike biler som du har Originalpolizei? Når jeg ser hvordan interiøret med dashboard, dører og seter er konstruert på dine biler virker det som om det meste vedr. biler har gått den gale veien de siste 30 årene. Selvfølgelig har spesielt motorer og drivverk blitt bedre med årene, men når man tenker på hvor fin f.eks M30 motoren var da den var på høyden er jeg ikke så sikker lenger. Jeg husker tydelig hvor sexy eksoslyden var fra en E28 M535i uten katalysator og andre restriksjoner... for ikke å snakke om M110 Twincam motoren i f.eks Mercedes-Benz W115 280C. Det finnes et par unntak og ringreven Ferdinand Piëch er ansvarlig for et par av dem. Volkswagen Phaeton har blitt utskjelt i de aller fleste sammenhenger, men den har én ting som minner litt om tradisjonelle gammeldagse konstruksjonsløsninger... og det er måten bagasjeromslokket er hengslet på... elegant... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 5, 2012 Share Skrevet Mai 5, 2012 Bilene har vel blitt bedre med årene, kanskje? Det skal bli morsomt å se hvor lenge de nye holder..... Ta en titt på dagens trafikkbilde - det er jo en nitrist svart og grå masse. Det som fascinerer med eldre biler er fargene på eksteriør og interiør, materialvalg og små detaljer. Det som før var forkrommet stål er erstattet med billig sprø plast etc. - samt muligheten som før fantes til å skille de ulike bilmerkene fra hverandre gjør at jeg liker de gamle bilene best. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Har også lagt merke til det... Nesten alle bildene i denne tråden inneholder biler med masse forskjellige farger... En annen ting er at folk faktisk har taket nede midt på vintern... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 En annen ting er at folk faktisk har taket nede midt på vintern... Dette var jo fullt mulig på en tid da veiene ikke var sørpete av våt saltlake. Jeg trente aktivt langrenn da jeg var mellom 13 og 16 år gammel... altså rundt 1980-83. Jeg gikk alltid på ski helt hjem til Vinderen etter en tur i lysløypa på Frognerseteren/Tryvann. Det er relativt små veier/stier ned til Tråkka ved Holmendammen, men deretter gikk jeg på ski på fortauet langs trafikkerte veier. Dette gikk helt fint den gangen... selv med konkurranseski... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erebus Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Orginalpolizei, min kommentar om at E9 er fetere var myntet på fredrik 90 sin E24 fetisj... Han mener også at E24 facelift er kulest, jeg synes den første modellen er klart renere og penere i linjene. Slankere, om du vil. Din W108 ( er det koden?) er absolutt nydelig. Hadde vært artig om du kunne gitt oss en litt uhøytidelig sammenligning mellom E24 og din nye 250C! Opplevd kvalitet, reel kvalitet, kjørekomfort, motorlyd osv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Det er en smaksak det der med hva man liker, du sliter litt med å forstå at andre kan like noe annet en det du liker så godt E24 synes jeg er flotte biler med fantastiske linjer uansett hvilken årsmodell det er snakk om, men på faceliftutgavene så synes jeg de har fått prikken over Ien. Ett litt mer kraftig og "80 talls" aktig utseende synes jeg kler bilen så absolutt, jeg liker også interiøret bedre i faceliften, med bla midtkonsol helt mellom setene Preface Facelift Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
originalpolizei Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Ja, med to E24 i garasjen må jeg si at E24 er noen hakk hvassere enn MBen. E24 kjører bedre, går bedre og ser bedre ut(min mening), men så er det en langt nyere konstruksjon også. MB W114 som coupéen heter, har røtter tilbake til 60-tallet så sammenligningen blir litt vanskelig. E9 er vel mer naturlig sammenlignbar, men også der stikker E9 av med poengene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mai 6, 2012 Share Skrevet Mai 6, 2012 Men er det nå helt fair å sammenligne Mercedes-Benz W114 med E9? Såvidt jeg vet ble E9 markedsført vis a vis E3 og det er forløperen til E23... altså den første 7-serien. Jeg vil derfor hevde at det er mer korrekt å sammenligne E9 med Mercedes-Benz C107... altså SLC fra perioden 1971-81. Begge hadde bl.a stor suksess i racing, men Mercedesen trakk vel det lengste strået i luksussegmentet siden den hadde en V8 motor. Jeg tror ikke at W114 og etterfølgerne hadde en egentlig pendant hos BMW. Det er først nå at BMW kommer med en konkurrent til C207. Correct Me If I'm Wrong... Mercedes-Benz C107 i Rallye Deutschland 2008. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå