RoaldJ Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 har hørt de sier Omega på politiradioen her på vestlandet av og til.. men sjekka på "fonetisk alfabet" nå at det heter Oscar.. hehe.. meinte foresten India... vet ikke hvor jeg fikk Indigo fra
Snusfenrik Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Ja det blir brukt en del ymse ord på nett, har hørt mye rart selv her i Bergens-området, og omegn. Ikke noe å si på kreativiteten noen ganger Men så lenge man blir forstått, så går det vel greit
Der Barockengel Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Har vært tidligere vært diskusjon om innføring av personlige bilskilt, og nå ser det ut som at det vil bli innført til neste år. Og prisen blir kun 200-300,- kroner ekstra..!!http://www.aftenposten.no/forbruker/bil ... 736888.ece Fra artikkelen: Samferdselsminister Liv Signe Navarsete sier hun ikke vil stille seg i veien for å gi norske bileiere muligheten til å ha personlige bilskilt og at det kun er spørsmål om tid. Men 22. mai 2007 var tonen en annen: Flotte bilskilt er noe stort jåleri. Jeg ønsker ikke en utvikling i Norge der bileiere skal kunne kjøpe seg et spesielt bilskilt. - Det sier samferdselsminister Liv Signe Navarsete (Sp) til NTB Kjekt at folk ikke henger seg opp i gamle standpunkter, men tør å skifte mening.
EirikL Skrevet Oktober 28, 2008 Skrevet Oktober 28, 2008 Hadde lyst på dette for noen år siden. Tanken var en sort Merce med mørke ruter og MIB på skiltet
Gunnar Skrevet Oktober 29, 2008 Skrevet Oktober 29, 2008 Fra artikkelen:Samferdselsminister Liv Signe Navarsete sier hun ikke vil stille seg i veien for å gi norske bileiere muligheten til å ha personlige bilskilt og at det kun er spørsmål om tid. Men 22. mai 2007 var tonen en annen: Flotte bilskilt er noe stort jåleri. Jeg ønsker ikke en utvikling i Norge der bileiere skal kunne kjøpe seg et spesielt bilskilt. - Det sier samferdselsminister Liv Signe Navarsete (Sp) til NTB Kjekt at folk ikke henger seg opp i gamle standpunkter, men tør å skifte mening. Haha.. snakk om populistkjerring. Jeg er ikke egentlig sikker på om jeg er så begeistret for disse personlige skiltene. Jeg liker ikke at alle rundt meg kjenner igjen meg og bilen min. Kanskje jeg har gjort en dårlig vurdering og tatt en skummel forbikjøring en gang. Sjansen er stor for at jeg skjønte at jeg dreit meg ut der og da - så jeg har ikke behov for at "alle" husker det for evig og alltid. Samtidig lurer jeg også litt på hva som skjer når man kjøper seg bil med personlige skilt - ser det står at disse skal følge eier, dermed plukker eier disse av en brukt bil som selges. Hva skal man da trille rundt på når man har kjøpt bilen? Må man kjøpe prøvekjennemerker for dagene frem til man har fått nye skilter på plass? Og får bilen da et nytt tilfeldig nummer hver gang den bytter eier - hvis eier plukker med seg de eksisterende skiltene? PS: Jeg tror jeg bestiller nye skilter til BMWen mens det fortsatt er aluskilt...
mad-fun Skrevet Oktober 30, 2008 Skrevet Oktober 30, 2008 Da er personlige bilskilt avlyst for denne gang. http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1224497292943&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert
Deep Dish Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 30, 2008 Da er personlige bilskilt avlyst for denne gang.http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1224497292943&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert Hehe, se der ja... Var derfor jeg satt ett spm.tegn i overskriften, regnet nesten med at det kom.. Men som Ingard sier: "Det var gøy så lenge det varte..!"
Disaster Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Jeg er rimelig sikker på at det likevell kommer vent og se. Optimist som jeg er
Der Barockengel Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 Jeg er rimelig sikker på at det likevell kommer vent og se. Der er jeg faktisk enig med deg. Husk at Vegvesenet ganske lenge har måttet arbeide med politiske føringer om at slike skilt var unødvendig jåler som man ikke vil ha noe av. Så jeg tror nok de kommer - bare ikke riktig ennå. Men at dette er den skiltreformen man burde prioritere høyest, er jeg uenig i. Her er to skilttyper jeg heller ville sett innført (men som jeg ikke har noen forhåpninger om å se innført i Norge): *Personlige skilt med mulighet til å bruke samme skiltet på flere biler - man kan jo bare bruke én bil om gangen. *Sesongskilt - som bare kan brukes i valgte måneder hvert år, og som automatisk blir betraktet som avregistrert resten av året.
///Mysild Skrevet Oktober 31, 2008 Skrevet Oktober 31, 2008 fornøyd med m mitt skilt jeg... har en st regga bimemr på sørlandet, noe det er få av, og har veldig enkle tall bla 3 samme i rekkefølge... tungvint å måtte lære seg nytt regnummer
Captain Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Da er personlige bilskilt avlyst for denne gang.http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1224497292943&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert Jepp, som jeg skrev på tirsdag (side 2 i tråden)
opt Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Håper det blir noe av, da skal jeg ha HÆSTKUK, bare i tilfelle jeg blir stoppet
[space] Skrevet November 1, 2008 Skrevet November 1, 2008 Navarsete er da politiker av beste sort. Det er jobben dems å komme med selvmotsigelser og idiotiske forslag. Mener det er en på e46fanatics som har noe sånt som I1I11I
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå