sveinis Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Jeg trenger en billig pendlerbil/nr 2-bil som er billig i drift. Har sett på litt forskjellig, men...ehemm...vel...tja...altså... jeg vurderer nå MB 190 diesel, 2-litern Denne er visstnok veldig gjerrig på drivstoffet (og dau som bare rakkern). Noen her som tør å innrømme at de har erfaring med MB 190? Vil dere i så fall dele den med meg? Blir det for tøft å stå fram med denne informasjonen, send meg en pm... (Har også sett på VW golf 2 tdi, men må innrømme at jeg gjerne vil ha bakhjulsdrift. Dessuten har jeg skrudd såpass mye golf, at akkurat det er jeg litt lei av...)
D.C.V Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Har en Ford Mondeo 93mod stv Der har du møkkabil, ikke eu ok og skiltene er levert i dag
bingo Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 jeg har hatt en 190e, er veldig lenge siden nå. men jeg tror jeg bestemte meg for å ALDRI ha en igjen. var ganske god å kjøre å alt det der. men hadde noe problemer med motoren som jeg aldri fant helt ut av, girkassen låste seg i ett gir med gjevne mellomrom, ruster en del rundt jekkfestene, altid dugg på rutene( fuktige biler) osv osv. mulig jeg har vært maks uheldig, men det var nå min erfaring
Saltkjelen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Dersom du ikke er så veldig opptatt av hvordan bilen ser ut og er, så vil jeg definitivft anbefale å se på 80-talls Ford Escort og Ford Fiesta. Jeg hadde tidliger en 1981/1982 Ford Fiesta 1.1 og den var pålitelig som bare rakkern. Startet og gikk, selv i 20 kuldegrader og den hadde stått nedsnødd på fjellet i 3 mnd. Samme pokker, så startet og gikk den. Bil til 5000kr. Kjører nå en 1988 Ford Escort 1.6 2 dørs. Helt OK bil som starter og går, fungerer like fint dag etter dag. Ikke hatt en eneste kostnad på bilen. Gikk like fint igjennom Eu.kontroll. Meget, meget positive med Ford bilene som billigbiler. Kanonkjøp.
Rayen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 kjøp 190 du..for mye bil for pengene mener no eg..hadde 190 i et og et halv år!..var faen ikke en feil!.. bilen bare gikk og gikk.. startet hver dag..og herjet endel med den..dette var riktig nok en 1,8 93 model..så var av di siste..kjøper du en facelift fra 89-93 så kan du fine mye bra biler til rundt 20 tusen..og vil påstå dette er en bedre bil en en gamel bmw i samme prisklassen..men ville ikke kjøpt en gamel diesel..kjøper heller en bensin..di drikker ikke så mye bensin!..
Fredrik Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Jeg trenger en billig pendlerbil/nr 2-bil som er billig i drift. Har sett på litt forskjellig, men...ehemm...vel...tja...altså... jeg vurderer nå MB 190 diesel, 2-litern Denne er visstnok veldig gjerrig på drivstoffet (og dau som bare rakkern). Noen her som tør å innrømme at de har erfaring med MB 190? Vil dere i så fall dele den med meg? Blir det for tøft å stå fram med denne informasjonen, send meg en pm... (Har også sett på VW golf 2 tdi, men må innrømme at jeg gjerne vil ha bakhjulsdrift. Dessuten har jeg skrudd såpass mye golf, at akkurat det er jeg litt lei av...) Jeg har hatt to stk. Mercedes-Benz W201 190E... begge på 80-tallet. Den første var en brukt 1984 190E 2.0 i 1985 og den andre var en ny 1989 190E 2,3... begge fantastisk fine biler. Man skal huske på at selve modellen W201 nå snart er 30 år gammel og det gjenspeiler de respektive modellene på alle måter... de er gamle teknisk og dynamisk. W201 var imidlertid langt foran sin tid da den kom på markedet og på enkelte områder er den vesentlig bedre enn selv E36. Det viktigste er ikke hvilken av W201 modellene du kjøper, men at bilen du vurderer er godt vedlikeholdt... de fleste har nå kjørt lengre enn langt og bærer naturligvis preg av det. Vår gamle 1989 Mercedes-Benz W201 190E 2,3 i 1990
sveinis Skrevet November 2, 2008 Forfatter Skrevet November 2, 2008 Se her,ja! Takk for svar folkens! Jeg har også hatt en 1982 escort, saltkjelen. Den var gått 398 000 når jeg vraka den. En 1,3 liter som var ekstremt pålitelig, og som gikk på 0,4 på langkjøring Men nå vil jeg gjerne ha noe som er bittelitt større, så jeg faktisk kan klemme nedi ei barnevogn om det skulle bli nødvendig. Fin bil du har bilde av der, Fredrik!! Er det mye forskjell på facelift og pre-facelift, Rayen?
Rayen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Vil si meg veldig enig med det "Fredrik" sier her.. Finner du en som er godt vedlikeholdt kan du få mye bil for pengene..
hauken Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 håper du ikke følger rådet til saltkjelen og kjøper escort eller fiesta...rekner med at du har visse minstekrav....
Saltkjelen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 håper du ikke følger rådet til saltkjelen og kjøper escort eller fiesta...rekner med at du har visse minstekrav.... Æsj, er det mulig å være så arrogant? Får jeg spørre hva som er så galt med å ratte rundt i en Fiesta eller Escort..?
hauken Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 håper du ikke følger rådet til saltkjelen og kjøper escort eller fiesta...rekner med at du har visse minstekrav.... Æsj, er det mulig å være så arrogant? Får jeg spørre hva som er så galt med å ratte rundt i en Fiesta eller Escort..? hva skal eg si?....fungerer vell kanskje viss du bor norraførr nå når mørketida setter inn?
Rayen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 håper du ikke følger rådet til saltkjelen og kjøper escort eller fiesta...rekner med at du har visse minstekrav.... Æsj, er det mulig å være så arrogant? Får jeg spørre hva som er så galt med å ratte rundt i en Fiesta eller Escort..? Kjørte forresten en fiesta 2 uker i vinter 1,1..sykt artig bil..høres ut som du kjører sykt fort når du ligger i 80 og er sykt bensin gjerrig.. En sånn bil er bare tidi spør du meg:Phehe
Rayen Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 Se her,ja! Takk for svar folkens!Jeg har også hatt en 1982 escort, saltkjelen. Den var gått 398 000 når jeg vraka den. En 1,3 liter som var ekstremt pålitelig, og som gikk på 0,4 på langkjøring Men nå vil jeg gjerne ha noe som er bittelitt større, så jeg faktisk kan klemme nedi ei barnevogn om det skulle bli nødvendig. Fin bil du har bilde av der, Fredrik!! Er det mye forskjell på facelift og pre-facelift, Rayen? ja..det er endel forsjell..i mine øyne er faceliften sykt fin i forhold til pre-facelift.. se bare på disse to linkene under..er andre fangere/ finere interiør og plankene på siden på faceliften kontra pre faclift. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link Facelift.. strøkent eksemplar med høy pris då..men her ser du to forsjellige biler i mine øyne.. http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... T.svl=Link
Odd-M Skrevet November 2, 2008 Skrevet November 2, 2008 En arbeidskollega rundet 1 mill kilometer med en 190 2.0 før han avskiltet den. Påstår at bilen ikke har stoppet en eneste gang på de 25 årene han har hatt den, til tross for at han bruker gasspedalen meget flittig. Det er selvsagt byttet noen slitedeler på disse årene, men han påstår det bare har vært begatellmessige problem med bilen. Han kjører nå en 190E 2.0 som er kjørt såpass mye at de fleste ville avskrevet den for 10 år siden. Jeg har kjørt begge bilene og de imponerte meg stort km-standen i betraktning.
Mexos Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 håper du ikke følger rådet til saltkjelen og kjøper escort eller fiesta...rekner med at du har visse minstekrav.... Æsj, er det mulig å være så arrogant? Får jeg spørre hva som er så galt med å ratte rundt i en Fiesta eller Escort..? Kjørte forresten en fiesta 2 uker i vinter 1,1..sykt artig bil..høres ut som du kjører sykt fort når du ligger i 80 og er sykt bensin gjerrig.. En sånn bil er bare tidi spør du meg:Phehe Har hatt en 83 Mk1 Fiesta 1,1L Selv. Utrolig morsom bil Og jeg må si at jeg synes karroseriet er rå gromt! Dette bildet er tatt i 2006.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå