Gå til innhold

Hjulstilling? skjevt ratt.

Anbefalte innlegg

Skrevet
Løsne rattet, sving hjula rett og sett rattet korrekt på ; )

Mener du det der seriøst? :?

Forøvrig kan gående foringer i bakstillingen også føre til at man må styre i mot når man kommer opp i fart.

Skrevet

hagenisse, ja.

Om hjulstilling er justert, så ser jeg ikke problemet. Jo, to hagenisse, det er og bruke nye kroner eller belage seg på debatter med verkstedet, for og få de til å stille på nytt pågrunn av at du er så forbanna lat, at du ikke gidder og sette rattet slik det skal være.

Tips; Hør med verkstedet/ skjekk kvittering om det er tatt hjulstillingskontroll ved bytte av styrekule ; ) Er det ikke gjort, så skal du selvfølgelig få dette justert , men at det ble gjort under bytte er høyst sannsynlig. Det glemmer man ikke ; )

Skrevet

Fliid: Det er særdeles ikke høyst sannsynlig at det ble tatt forstillingskontroll ved bytte av styrekule. Alt for mange SLØVE verksteder som gir f... i slikt.

Og i et slikt tilfelle er det ikke bare å løsne rattet og sette det korrekt på.

Skrevet

Varierte erfaringer tdeligvis.

Enig i sistnevnte kommentar. : "Og i et slikt tilfelle er det ikke bare å løsne rattet og sette det korrekt på."

Skrevet
Fliid: Det er særdeles ikke høyst sannsynlig at det ble tatt forstillingskontroll ved bytte av styrekule. Alt for mange SLØVE verksteder som gir f... i slikt.

Ved bytte av bærekule (som trådstarter har fått gjort) mener jeg BMW-verkstedet her i Tromsø sa at det overhode ikke er nødvendig med forstillingskontroll. Dette verkstedet er til og med noe pirkete...

Mvh Tommy

Skrevet

OI! Meget, meget , meget slurvete av meg! Står bærekule ja! tommyfo, takk for at du skrev ordet. Nei, det blir ikke tatt hjulstillingskontroll ved skifte av bærekule.. Tenkte styrekule hele veien jeg... Få skjekket forstillingen. Noe er gjort på verksted, som ikke skulle vært gjort siden den var slik etter den kom fra verksted.

Beklager feilinformasjonen på det sterkeste.

Skrevet

ja.

tilbake til temaet, hva skal jeg gjøre?

verkstedet sa i dag, du trenger hjulstilling. de gjorde ikke di.

Skrevet

Ved en ordentlig kontroll og justering av hjulstilling er det å kompensere for skjev rattstilling normalt. Der hvor jeg jobba ble i allefall dette gjort.

Men har ved selv syn sett at ikke alle vst gjør dette.

Ratte vil bli skjevt hvis en justerer bla spissing mer på ene siden en den andre.

Spissinga vil være rett men tanstanga eller styresnekka vil ikke lenger være midtstilt.

• 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...