Gå til innhold

Bensinpumpa stoppet under kjøring (E30) !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mulig at det er kontaktfeil eller er det bare å kjøpe ny pumpe?

Reléet klikker som det skal og har prøvd å kortslutte 30 og 87b i kontaken til reléet uten hell. Sikringa er også helt fin.

Er en 86 mod 320i, har vel ikke bensinpumpa inni tanken?

Skrevet

Hadde samme problemet på min E39. Der var det dårlig kontakt fra sikringsboksen ut til bakre drivstoffpumpe... Vanskelig å feilsøke på, måtte sette strøm rett på pumpa...

Skrevet

Kommer jo ingen fremmedlegemer inn i tank så lenge den er tett. At den er så rusten innvendig at rust flak blir sugd inn i pumpen er uhorvelig lite sannsynlig.

Sett spenning direkte på pumpen og hør om den går. Går den ikke, så bytt pumpe.

Skrevet

langt har pumpa gått?

de fleste jeg har vært borti ryker på ca 300000km

ikke kjøp biltema pumpe ivaffall :P

ryker fort

er på min 5'te nå, får byttet på garantien hele tia, så er ikek så farlig for meg, men gidder ikke kjøpe ny der lenger :P

Skrevet

min røyk også under kjøring. hadde heldigvis kommet meg på en liten vei, og ikke e18 som jeg kjørte på 3 minutter før jeg stoppa. dritfet opplevelse, av alle bilene som ikke en gang gadd å stoppe for å spørre om jeg trengte hjelp. blei litt sjokkert, for jeg stopper nesten alltid om jeg ser en bil med varsellys på. Heldigvis kom pappa å taua meg hjem:D

Skrevet

Alle de gangene jeg har vært med i biler som har rast/stoppa har det ikke vært EN som har stoppa og spurt om vi trenger hjelp.

Men så har det gjerne vært biler med utslitte bakdekk, herpa styling og turbo stikkende opp av panseret også :roll:

Skrevet
Er det normal at bensinpumpa ryker etter bilen har stått lenge?

Jeg hadde samme problemet på min etter at den hadde stått i 2 måneder.

Løsningen var å bytte hovedreleet.

Det er et hvitt eller sølvfarget rele som sitter på venstre støtdempertårn i motorrommet.

Du finner samme typen rele i alle BMW, så det er lett å låne ett for å teste.

Skrevet

Skal ta å sjekke på spenninga så snart jeg får noen til å taue hjem bilen :(

Er det god spenning så er det vel pumpa som er dårlig, hvis ikke skal jeg prøve å se om jeg finner hovedreleet.

Skrevet

Vil også nevne en litt merkelig gniste lyd som kom fra motor da jeg prøvde å starte den. Hørtes ut som høyspenning som slo over til jord. Kan godt hende dette bare er fordi det ikke er bensin i kammerne, lurte bare på om det kan ha noe med et relé å gjøre også?

Skrevet

har hat samme feil på min hele 2 ganger faktisk. dene ene gangen hadde kablene på pumpa rett og slett løsna. den andre gangen hadde kontaktene iret.. prøve og skru de av puss de med stålbørste og skru de sammen igjen. pumpa ligger på insiden av kanalen foran venstre bakhjul.

Skrevet

Hører at pumpa gir et lite dunk når tenninga kommer på også ser jeg at den rører litt på seg. Kan det være noe som har kjørt seg fast?

Skrevet

Har du prøvd å koble fra bensinreturen på fuel railen for å se om det spruter bensin når du drar den på startmotoren?

Det kan jo hende at det er dyser eller tenning som tuller.

Skrevet

Nei er nok bensinpumpa som ikke går rundt. Lurer bare på om det kan ha blitt mye kondens som har froset og som tetter igjen eller noe. Men har egentlig vanskelig for å tro at det skal være noe som ligger i tanken å blokkerer. Pumpa burde jo kunne gå litt rundt da.

Hvordan fungerer egentlig ting mellom pumpa og tanken? Er det bare en slange som står nedi tanken eller er der noe filter som kan gå tett? Og hva er de runde sakene som henger på bensinslangene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...