HappyHenke Skrevet November 29, 2008 Forfatter Share Skrevet November 29, 2008 på mitt og ditt Hehe nei var ikke det. Skulle kanskje gjort som du og brenne bygningene bak, de var litt overeksponert. Prøvde ut et nytt triks. Lage bakgrunnen i en layer (crtl+j) filters-blur-gaussian blur til bakgrunnen er blurry men man fortsatt kan se linjene endre layeren fra norma til soft light. endre opacity / fill etter ønske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 ps er nesten for vanskelig egentlig... hehe... er for mye man kan gjøre... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 det jeg gjorde: tok auto levels, color og contras... la på layer der jeg laget kanten, så tok jeg nytt layer der jeg tok "selective colour" og tok mer framtredende på det blå, gule og oransje... så sort/hvitt layer, og "hentet" fram bilen igjen og forgrunnen, så tok jeg burn tool på himmelen og husene... tok vel 4 min... så lenge du tar auto levels, colour og contrast og et layer med selective colour, så kommer du langt! Prøvde å gjøre det du skrev der, men fikk ikke til noe (utenom de auto tingene). Ser at jeg suger når det gjelder å bruke layer. Og hvordan fikk du den svarte kanten innforbi den opprinnelige bildekanten, jeg får den bare utenpå??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Og så tonet jeg ned fargene i bakgrunnen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 det jeg gjorde: tok auto levels, color og contras... la på layer der jeg laget kanten, så tok jeg nytt layer der jeg tok "selective colour" og tok mer framtredende på det blå, gule og oransje... så sort/hvitt layer, og "hentet" fram bilen igjen og forgrunnen, så tok jeg burn tool på himmelen og husene... tok vel 4 min... så lenge du tar auto levels, colour og contrast og et layer med selective colour, så kommer du langt! Prøvde å gjøre det du skrev der, men fikk ikke til noe (utenom de auto tingene). Ser at jeg suger når det gjelder å bruke layer. Og hvordan fikk du den svarte kanten innforbi den opprinnelige bildekanten, jeg får den bare utenpå??? hehe... markere en 4 kant i bildet langs kantene, så du har ca 2mm ut til bildekanten, så høyreklikk og select inverse så new fill layer, solid colour, normal og velg den fargen du vil... fargene: new adjustment layer, selective colour, normal, så kan du styrke de forskjellige fargene... sort/hvitt: new adjustment layer, black/hvite, normal, så ok, så velger du bakgrunnsbildet på menyen til høyre og klikker brush tool, så velger du hardness og størrelsen på menylinja (når fargen er sort, kommer fargen på bildet fram, når den er hvit, blir det grått igjen) dette står over de forskjellige layerene til høyre... så kan du ta burning tool og "brenne" bakgrunnen... trodde du kunne slikt e.h.d... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Gode fotografer trenger ikke Photoshop, heter det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Gode fotografer trenger ikke Photoshop, heter det gode fotografer vet å bruke fotosjåpp mener du... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Og så tonet jeg ned fargene i bakgrunnen. en blanding av disse to hadde vært bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Og så tonet jeg ned fargene i bakgrunnen. en blanding av disse to hadde vært bra! Takk for tipset Setter pris på alle tips og tilbakemeldinger, bra eller dårlig.. Er bare lærdom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Og så tonet jeg ned fargene i bakgrunnen. en blanding av disse to hadde vært bra! Takk for tipset Setter pris på alle tips og tilbakemeldinger, bra eller dårlig.. Er bare lærdom er vel det alle lærer av... hehe vet ikke åssen din skjerm er, men det øverste ser du at er PSa, og det andre kan se ut som om det trenger litt... med mindre man går får det voldsomme, så må man prøve å få fargene til å se naturlige ut.... har enda tilovers å se et tre som holder på å sprenge av klorofyll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn H Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 gode fotografer vet å bruke fotosjåpp mener du... Joda, til en viss grad. No offence, men jeg tror ikke du vet helt hva du prater om nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Mange fotte bilder, utrolig gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HappyHenke Skrevet November 29, 2008 Forfatter Share Skrevet November 29, 2008 gode fotografer vet å bruke fotosjåpp mener du... Joda, til en viss grad. No offence, men jeg tror ikke du vet helt hva du prater om nå. Og hva får deg til å tro at gode fotografer ikke bruker photoshop? Jeg er interessert i å høre begrunnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 gode fotografer vet å bruke fotosjåpp mener du... Joda, til en viss grad. No offence, men jeg tror ikke du vet helt hva du prater om nå. hmmm... vet du? har tatt en del bilder uten fotosjop som dette: men på dagbilder som dette: må man bruke litt photoshop for å få vekk, legge til noen farger... hvis ikke kan bildet bli veldig kjedelig... i forhold til dette: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Crappy skjerm, så fargegjengivelsene er ikke bra. Men det som er bra her er noe helt annen på en annen skjerm.. fikk testet det via pappas PC, den har sånn 1080 HD skjerm, der var det helt annet og ser at jeg har mye som kunne vært endret. men men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå