Gå til innhold

Post et bilde av bilen og få det fikset opp! [IKKE styling]


HappyHenke
 Share

Anbefalte innlegg

på mitt og ditt ;-)

Hehe nei var ikke det. Skulle kanskje gjort som du og brenne bygningene bak, de var litt overeksponert.

Prøvde ut et nytt triks.

Lage bakgrunnen i en layer (crtl+j)

filters-blur-gaussian blur til bakgrunnen er blurry men man fortsatt kan se linjene

endre layeren fra norma til soft light.

endre opacity / fill etter ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

det jeg gjorde:

tok auto levels, color og contras... la på layer der jeg laget kanten, så tok jeg nytt layer der jeg tok "selective colour" og tok mer framtredende på det blå, gule og oransje... så sort/hvitt layer, og "hentet" fram bilen igjen og forgrunnen, så tok jeg burn tool på himmelen og husene... tok vel 4 min...

så lenge du tar auto levels, colour og contrast og et layer med selective colour, så kommer du langt!

Prøvde å gjøre det du skrev der, men fikk ikke til noe (utenom de auto tingene). Ser at jeg suger når det gjelder å bruke layer. ](*,)

Og hvordan fikk du den svarte kanten innforbi den opprinnelige bildekanten, jeg får den bare utenpå???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg gjorde:

tok auto levels, color og contras... la på layer der jeg laget kanten, så tok jeg nytt layer der jeg tok "selective colour" og tok mer framtredende på det blå, gule og oransje... så sort/hvitt layer, og "hentet" fram bilen igjen og forgrunnen, så tok jeg burn tool på himmelen og husene... tok vel 4 min...

så lenge du tar auto levels, colour og contrast og et layer med selective colour, så kommer du langt!

Prøvde å gjøre det du skrev der, men fikk ikke til noe (utenom de auto tingene). Ser at jeg suger når det gjelder å bruke layer. ](*,)

Og hvordan fikk du den svarte kanten innforbi den opprinnelige bildekanten, jeg får den bare utenpå???

hehe... markere en 4 kant i bildet langs kantene, så du har ca 2mm ut til bildekanten, så høyreklikk og select inverse ;-) så new fill layer, solid colour, normal og velg den fargen du vil...

fargene: new adjustment layer, selective colour, normal, så kan du styrke de forskjellige fargene...

sort/hvitt: new adjustment layer, black/hvite, normal, så ok, så velger du bakgrunnsbildet på menyen til høyre og klikker brush tool, så velger du hardness og størrelsen på menylinja (når fargen er sort, kommer fargen på bildet fram, når den er hvit, blir det grått igjen) dette står over de forskjellige layerene til høyre... så kan du ta burning tool og "brenne" bakgrunnen...

trodde du kunne slikt e.h.d... hehe :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så tonet jeg ned fargene i bakgrunnen.

en blanding av disse to hadde vært bra!

Takk for tipset :wink: Setter pris på alle tips og tilbakemeldinger, bra eller dårlig.. Er bare lærdom :wink:

er vel det alle lærer av... hehe ;-)

vet ikke åssen din skjerm er, men det øverste ser du at er PSa, og det andre kan se ut som om det trenger litt... med mindre man går får det voldsomme, så må man prøve å få fargene til å se naturlige ut.... :-D

har enda tilovers å se et tre som holder på å sprenge av klorofyll :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gode fotografer vet å bruke fotosjåpp mener du...

Joda, til en viss grad.

No offence, men jeg tror ikke du vet helt hva du prater om nå. :beer:

hmmm... vet du? :-P

har tatt en del bilder uten fotosjop som dette:

IMG_0428.jpg

men på dagbilder som dette:

IMG_2615copy.jpg

må man bruke litt photoshop for å få vekk, legge til noen farger... hvis ikke kan bildet bli veldig kjedelig...

IMGP0923.jpg

i forhold til dette:

IMGP0923copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...