S.Arnesen Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Var til mr andersen HEI HEI HEI... Nå ser du til helvette å skjerper deg Breitbau....... Det er mr.Arnesen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Jeg jobber som automatiker i Aibel A/s. Der bør du kannsje høre. Når jeg fikk jobb der i august hadde dem over 400 stk innleigd så da var det ikke vanskelig å få jobb, vet ikke hvordan det er nå. Aibel har jo drift og vedlikehold på 50% av den norske kontinentalsokkelen+ en del prosjekter. Jeg jobber i samme firma, noe jeg har gjort i 4,5 år. Er ikke sjangs i havet for å komme offshore engang... Helt idiotisk, folk som begynner i firmaet kommer rett ut, mens vi som har vært der en stund har visstnok for lite erfaring... Tror det vil gå veldig fort nedover med innleigte folk også nå, var veldig nær en konkurs nå i november... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Var til mr andersen HEI HEI HEI... Nå ser du til helvette å skjerper deg Breitbau....... Det er mr.Arnesen.... Beklager beklager Edit: trokke jeg glemmer det med det første nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Var til mr andersen HEI HEI HEI... Nå ser du til helvette å skjerper deg Breitbau....... Det er mr.Arnesen.... Beklager beklager Du er tilgitt... Klarer ikke å motstå det søte smilet ditt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 Jeg jobber offshore, noe jeg vil anbefale alle som har lyst og som passer til å jobbe offshore. Mange som lar det bli med tanken, men aldri gjør noe med det... Har du søkt, og lagt inn cv på nett, rundt hos de forskjellige riggselskapene? Nå er det ikke så mange stillinger som elektirkere på et skift... På vår rigg (flyterigg/borerigg) vil jeg tro det er en eller muligens to faste per skift/crew. Det er altså 6 crew på en rigg, siden vi jobber 2/4 rotasjon. En annen mulighet med fagbrev og sikkerhetskurs som du har, er å søke på andre stillinger enn elektriker, bare for å komme deg ut å få erfaring i første omgang. Aker Drilling, Dolphin, Transocean, Oddfjeld, Saipem er et par boreselskaper for å nevne noe. Vil nok tro at det kan være vanskelig å komme offshore uten offshore erfaring, men en gang må bli den første. Du kan sende meg en pm hvis du lurer på noe du tror jeg kan svare på. Det er ikke sikkert men Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 ..... zzZZZzzZZzz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 28, 2008 Share Skrevet November 28, 2008 ..... zzZZZzzZZzz Fint at du ville dele dette med forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 jeg har fagbrev som elektrikker, div offshore kurs til 60 lapper. er flink og effektiv til å jobbe. men har søkt på rundt 100 plattform jobber men 0 svar:(og nå er det jo dårligere tider i tillegg... men søkte på rundt 4-5 suplybåter og fikk jobb med en gang. så man må nok jobbe seg oppover. eneste måten du får jobb på plattform er vis du har offshore erfaring Viss du skal være på en plattform ja og nekter og bevege deg rundt på litt forskjellige installasjoner så er dette sant. Det var gjort med en søknad og ett intervju for meg å få meg jobb offshore.... da har du jævlig flaks, jeg har ikke engang fått jobb på on/offshore firmaer:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Hvis din cv ikke er god nok, så kan det være en årsak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Jeg jobber offshore, noe jeg vil anbefale alle som har lyst og som passer til å jobbe offshore. Mange som lar det bli med tanken, men aldri gjør noe med det...Har du søkt, og lagt inn cv på nett, rundt hos de forskjellige riggselskapene? Nå er det ikke så mange stillinger som elektirkere på et skift... På vår rigg (flyterigg/borerigg) vil jeg tro det er en eller muligens to faste per skift/crew. Det er altså 6 crew på en rigg, siden vi jobber 2/4 rotasjon. En annen mulighet med fagbrev og sikkerhetskurs som du har, er å søke på andre stillinger enn elektriker, bare for å komme deg ut å få erfaring i første omgang. Aker Drilling, Dolphin, Transocean, Oddfjeld, Saipem er et par boreselskaper for å nevne noe. Vil nok tro at det kan være vanskelig å komme offshore uten offshore erfaring, men en gang må bli den første. Du kan sende meg en pm hvis du lurer på noe du tror jeg kan svare på. Det er ikke sikkert men ikke sjans i havet:) har søkt alle de der, sa tilogmed at jeg tok hva som helst av jobb til halv lønn. bare for å få meg erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 du jobber som elektrikker eller? tviler på at det er cven egentlig, har fått hjelp av en installatør som ser på cver hver dag.. kan ha noe med å gjøre at jeg bare er 23, men de burde jo ikke vurdere dyktighet etter alder da?! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Nei, det har mye med tilfeldigheter og flaks å gjøre.. Det er kanskje mange søknader, og få stillinger. Den dagen de trenger en mann så tar de kanskje den øverste søknaden i bunken.. Jeg tror ikke det nytter å tilby seg å jobbe gratis heller, selvom tanken er god. Det er ikke det det går på. Det koster mye penger å sende en mann offshore (evt i land igjen), så de er opptatt av å finne riktig mann å satse på. Du burde iallefall sørge for å ha en skikkelig bra CV. Og fortsett å søke omigjen, samt oppdater cv i deres database på nettet. Det er CV de ser på, de leser ikke så mange søknader tror jeg. Ihvertfall ikke lange søknader, det tviler jeg på at noen gidder. Min cv inneholdt personalia øverst på første side, også de mest relevante opplysningene først, og med en gjennomsiktig perm (forsiden), samt kopier av alle kursbevis jeg hadde. Viktig med ryddig layout, og så få med seg viktige ting som mange kanskje ikke skriver om fordi de selv synes det er en selvfølge. F.eks gikk jeg i klasse med en som hadde masse bra erfaring han ikke tok med i cv pga han sa det var noe alle kunne lært seg blablabla. Som å sveise under vann (dykking). Ordbruken kan også påvirke. F.eks gi inntrykk av at du har fokus på sikkerhet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Jeg jobber offshore.....Dolphin A/S. 10 år i selskapet iår....tiden går fort gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bergen_ Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 Fekk meg jobb i Odfjell drilling. Har ikkje offshore-erfaring, men har tatt bore- og brønnteknikk og sikkerhetskurs. Tok litt tid, og var på eit par intervju før eg fekk jobb. Er som det blir sagt, det skal klaffe litt. Er mange som sender søknader, så det er lett for at ein søknad drukner i mengden. Det vi fekk beskjed om var å passe på å ta kontakt med personalkoordinator med jamne mellomrom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet November 29, 2008 Share Skrevet November 29, 2008 du jobber som elektrikker eller? tviler på at det er cven egentlig, har fått hjelp av en installatør som ser på cver hver dag.. kan ha noe med å gjøre at jeg bare er 23, men de burde jo ikke vurdere dyktighet etter alder da?! Hvor bor du i lande da? Om du bor i nord-norge eller på øst-lande så er det vanskligere å få jobb enn for en i vest.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå