Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
gradene må selvfølgelig gies til di som er aktive,kunnskapsrike, og voksne og relativt modne.

Dette blir jo i seg selv et problem. Hvem er aktiv nok, hvem er kunnskapsrike nok osv..Å bedømme ser jeg ikke for meg som en lett oppgave.

det at du ikke vet hvem som er aktive på forumet sier vel sitt om din mengde aktivitet her inne.

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
fordi gunnar kun trenger å vokte sine feks 10 generaler og ikke sine 1000 vis av brukere ?

Og vi vanlige folk, vi er ikke moderatorer, men at vi har lov å slette unna en tråd MEn må grunngi dette ser jeg ikke noe problem i..

The must be a firmer chain of command!

Gunnar trenger ikke å vokte alle brukerene på forumet, det er derfor vi har moderatorer...

Etith: skriveleif

Skrevet

Er vel derfor man har moderatorer for å sjekke over å styre ting,trenger jo ikke andre for det,blir bare rot...

Er vel heller brukerne her inne som må begynne å bli litt mere voksene å slutte å komentere andre sine salgs tråder med dritt..Å uvitene ting som dem tror dem har peil på,men men sånn er det når man er ung..

Ikke noe stykt ment,men man blir litt oppgitt noen ganger :wink:

Skrevet

Er det bare meg, eller er det uvanlig mye syting her om dagen? ;)

Moderator i egen tråd: Her støtter jeg meg til hagenisses uttalelse.

Oppdeling i serier: Her gjelder fortsatt argumentet at mange serier deler utstyr/deler.

Å "døpe om" bilstereoforumet høres greit ut i mine ører.

Vi moderatorene diskuterer diverse forbedringer as we speak.

Skrevet

Vi har nok moderatorer, og det er sjeldent problemer med at folk ikke oppfører seg her på bimmers. Så det er ikke problemet..

"Problemet" er vel folk ønsker seg noen oppgraderinger som til syvende og sist blir vanskelige å gjennomføre.

Jeg ser ikke noe positivt i at tråder bare blir slettet. Hvis noen har skikkelig, personlige grunner til at de føler det de har skrevet ikke lengre skal stå på nettett, er det vel bare å spørre Gunnar om det kan fjernes.

Skrevet
gradene må selvfølgelig gies til di som er aktive,kunnskapsrike, og voksne og relativt modne.

Dette blir jo i seg selv et problem. Hvem er aktiv nok, hvem er kunnskapsrike nok osv..Å bedømme ser jeg ikke for meg som en lett oppgave.

det at du ikke vet hvem som er aktive på forumet sier vel sitt om din mengde aktivitet her inne.

Jeg vet hvem som er aktive, ja, men hvordan bestemmer man om folk er aktiv NOK. Går aktivitet ut på å ha flest mulig innlegg per dag? Poenget mitt er at det er mange problemstillinger som oppstår med et slikt opplegg.

Skrevet
":1ya113c4]Er det bare meg, eller er det uvanlig mye syting her om dagen? ;)

Er ikke bare deg.

Forøvrig; Jeg irriterer meg mer over innholdet i postene til enkelte (eller, mangelen på det) enn oppbygging og forumfunksjoner.

:angry:

Skrevet

søkefunksjonen er noe dritt :) men jeg fåreslår å "ta" penger fra brukerene, si 200 kr i året el.

vill få vekk en del inaktive brukere samt mer seriøst.tullinger å skurker vil holde seg vekke.ikke mange som gidde å bruke penger på tull å vas :) folk kan heller ikke gå inn å se på prosjekter osv får å se hvor de bor å hvor de oppbevarer gromdeler :) er folk som snoker rundt på alle slags forum for å hente informasjon før et brekk :)

det var min mening :)

GiljeN

Skrevet
søkefunksjonen er noe dritt :) men jeg fåreslår å "ta" penger fra brukerene, si 200 kr i året el.

vill få vekk en del inaktive brukere samt mer seriøst.tullinger å skurker vil holde seg vekke.ikke mange som gidde å bruke penger på tull å vas :) folk kan heller ikke gå inn å se på prosjekter osv får å se hvor de bor å hvor de oppbevarer gromdeler :) er folk som snoker rundt på alle slags forum for å hente informasjon før et brekk :)

GiljeN

Helt enig der,ta betaling!

Skrevet

GiljeN

Helt enig der,ta betaling!

Problemet med dette er at da blir Gunnar "forpliktet" til å drifte forumet, noen han ikke er nå...

Skrevet

Dersom det skal være slik at alle fra brigader som blir tilbydt grad, skal være litt moderatorer, hvordan skal da disse inndelingene gjennomføres? Hvis jeg stenger en Ot-tråd, så skal neste rang se til at jeg gjorde det av riktig årsak, så skal neste rang se til at rangen under har sjekket at jeg har gjort det riktig?

Altså, dette med nærmeste tjenestevei, er du klar over hvordan dette praktiseres i forsvaret? Det praktiserer på en slik måte at alle ledd har fått informasjonen som er relevant for deres stilling.. Løytnant troppsjef får vite alt, kaptein kompanisjef får vite nesten alt. Major batterisjef får vite enda mindre siden avgjørelse er tatt i det riktige ledd.

Det da med at alle har sine ansvarsområder vil jo bare gjøre det en haug vanskeligere å treffe riktig person, siden det da ikke vil fungere som i forsvaret der du kontakter din nærmeste foresatte. Dessuten er jeg usikker på hvor mange moderatorer det er mulig å ha!?

Det er ingen tvil om at rangen har noe å si. Selvfølgelig har den det, ikke bare i kjøp og salg seksjonen. Folk med gult bånd blir lagt mer merke til på godt og vondt.. Bare se hvor lett "stjernene" dine kom inn i bildet, med ett spørsmål om hvorfor du med alle dine stjerner ikke har fått med deg diskusjoner om dette før?

Her er det lettest at det er slik som det er i dag.. Moderator er moderator og alle vet hvem de er. Det går ikke etter antall innlegg, slik som rang gjør, men de velges ut etter andre kriterier, og de kriteriene tipper jeg er ganske strenge.. De færreste av oss passer vel egentlig til å være moderatorer ;)

Derfor er jeg også imot styring over egne tråder..

Skrevet

Den andre tingen jeg henger meg opp i, er at tiden, TIDEN til Gunnar ikke blir bedre med verken betaling, eller flere moderatorer...

Som Gunnar har skrevet før, er det svært svært få som faktisk gjør noe ut av alle de tilbudene om hjelp som de har gitt.. Når alt kommer til alt er det ikke så enkelt allikvel virker det som..

I en tidligere tråd svarte gunnar, at ting kunne ordnes om noen flisla badet hans.. Veeel.. jeg kunne godt flislagt badet hans, men der kommer det igjen på at dersom jeg skal gjøre den jobben gratis for gunnar, samt tape arbeidsinntekt de dagene jeg er borte fra jobben, blir det ett alt for stort bidrag å gjøre alene..

Derimot, hvis en av dere kan blande lim, en kan kappe fliser, en kan gi meg flisene, en kan stappe i fliskryss, en kan fuge flisene, en kan vaske flisene, og en legger silikon, så tror jeg vi er der.. Men alle skjønner vel at slikt ikke går :P

Skrevet

Bimmers er jo "livsverket" til Gunnar (på nett) og da er det ikke bare bare å gi fra seg kontroll. Det skjønner jeg veldig godt!

Derfor blir vel også bidragsytere folk han VET er seriøse og til å stole på. Nå sier jeg ikke at folk her generelt ikke er til å stole på, men dere skjønner sikkert hva jeg mener.

Skrevet
Den andre tingen jeg henger meg opp i, er at tiden, TIDEN til Gunnar ikke blir bedre med verken betaling, eller flere moderatorer...

Som Gunnar har skrevet før, er det svært svært få som faktisk gjør noe ut av alle de tilbudene om hjelp som de har gitt.. Når alt kommer til alt er det ikke så enkelt allikvel virker det som..

I en tidligere tråd svarte gunnar, at ting kunne ordnes om noen flisla badet hans.. Veeel.. jeg kunne godt flislagt badet hans, men der kommer det igjen på at dersom jeg skal gjøre den jobben gratis for gunnar, samt tape arbeidsinntekt de dagene jeg er borte fra jobben, blir det ett alt for stort bidrag å gjøre alene..

Derimot, hvis en av dere kan blande lim, en kan kappe fliser, en kan gi meg flisene, en kan stappe i fliskryss, en kan fuge flisene, en kan vaske flisene, og en legger silikon, så tror jeg vi er der.. Men alle skjønner vel at slikt ikke går :P

Kan blande lim for deg jeg. :D Stiller med egen blande maskin og rørere nok til 4*50liter :D Så tar vi noen øl og gjør en dag ut av det... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...