Simpel Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Det var no som svarte.... Men sikkert like greit, hehe. "Letze Monat, dreizehn Boote - abgesoffen mit Mann und Maus!" Synes tysk er et flott språk jeg
Fredrik Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Det var no som svarte.... Men sikkert like greit, hehe. "Letze Monat, dreizehn Boote - abgesoffen mit Mann und Maus!" Synes tysk er et flott språk jeg Sikkert ikke så kult for de som gikk ned med mann og mus. Husk at det bl.a var ganske mange norske skip som ble senket av tyske u-båter. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=11316
PenguiN- Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Skrevet Desember 7, 2008 perik, hva i helvette er det du prater om? siste måned, gikk 30 båter ned med mann og mus...hvis tysk er et fint språk, burde du kunne finne noe finere enn akkurat det å skrive om.
Dirty Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 la bimmers være slik det er liker det sånn. Har heller ikke noe imot å betale et par hundre iåret vis det skal hjelpe. ikke at jeg ser poenget egentlig. men bimmers.no er så bra at dette forumet går det jo ikke ann å gi slipp på hehe. ikke bytt på noe som går bra? eller no i den duren. er det ikke no som heter det ?
S.Arnesen Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 la bimmers være slik det er liker det sånn. Har heller ikke noe imot å betale et par hundre iåret vis det skal hjelpe. ikke at jeg ser poenget egentlig. men bimmers.no er så bra at dette forumet går det jo ikke ann å gi slipp på hehe. ikke bytt på noe som går bra? eller no i den duren. er det ikke no som heter det ? Enig med deg, eneste forandringen jeg ønsker er en egen kategori til treff....
[space] Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Enig med deg, eneste forandringen jeg ønsker er en egen kategori til treff.... Det er vel egentlig ikke et dumt forslag det der, uten at jeg har tenkt så nøye gjennom det...
Hyggmaister Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Dirty å co: "Never change a winning team", er det ett ordtak som heter. Innen organisasjonsteori er man samtidig som man er klar over dette ordtaket, også obs på den såkalte "suksessfellen", som går ut på at man blir så opphengt i tidligere suksess, og hva som alltid har funket før, at man ikke ser rom for forbedringer. Det ligger utrolig mye viktig i begge utrykkene, samtidig som det vil være farlig å henge seg for mye opp i noen av dem. Vinnerne, både av internettfora, bedrifter, regjeringer, kort sagt alt som organiseres på ulike vis - er de som finner den gode, gylne middelveien
[space] Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 "If it's not broken, don't fix it" er mye brukt i min branseje som IT-mann Samtidig er det MANGE flere brukere her nå, enn for få år siden, så en utvikling i oppbygging og struktur vil jo være ganske naturlig.
AuroraDriver Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Jeg har vært moderator i ett annet phpBB forum, og jeg vet hvor mye arbeid det er. Folk er, som nevnt tidligere, i mange tilfeller noen sensur jævler hvis ting går mot dem. Hvis noe også er feil på forumet så "SKAL DU FIKSE DET NÅÅÅÅÅ!", om du sitter og bugfixer problemet akkurat nå det spiller ingen trille fordi problemet er bare ikke løst. Jeg fikk ikke akkurat betalt for å vedlikeholde forumet hellere, som kan heller beskrives som en gratis tjeneste for folk som var rundt meg (selv venner kan vise seg å være faenskap fra en annen planet.). Min fritid > Dine problemer, dette gjelder vel Gunnar også. Jeg har sett forslaget for andre ranker og at ranker skal bety noe som peiker på ansvar. Det er bare tull og tøys. For de mindre innvidde så har forum en gruppefunksjonalitet, der man putter inn de folkene som skal ha ekstraordinære rettigheter. Rank brukes mest bare for gøy. Vanlige brukere som moderatorer over sine egne innlegg? Plx go away! Tåler du ikke å høre usakelige meninger, da lurer jeg på hvordan du takler livet ellers. For å si det slik, man skal hellere være fornøyd med den innsatsen Gunnar gjør. Selv jeg syns vel at siden er ganske lite avansert, men så er det bare forumet jeg bruker. Da er plutselig siden helt ålreit for min del, tror jeg har klikket på linkene på høyre og venstre kolonne ett par ganger, forumet derimot Hvis man derimot er ufattelig god på å lage websider, med inngående kunnskap om PHP, databaser, forum etc. Kan man hellere lage en mockup, evt. en side som virker og presentere den for bimmers.no, slik at man kan ta stilling til den. Å utvikle en side tar tid, siden trenger ett design, funsksjonalitet som virker osv. Å si at Gunnar skal gjøre ditt og datt, delegere ansvar til den ene og den andre, viser bare at man ikke helt har satt seg inn i den tidkrevende prosessen å lage en webside er. Slik jeg har forstått det, så er bimmers.no en enkel side for å samle bmw interesserte folk (med eller uten bil). Og den gjør vel jobben sin, selv om ikke alt er perfekt
Dirty Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 ":1xy48bns]"If it's not broken, don't fix it" er mye brukt i min branseje som IT-mann Samtidig er det MANGE flere brukere her nå, enn for få år siden, så en utvikling i oppbygging og struktur vil jo være ganske naturlig. Hehe var det jeg leita etter ja i bakhodet. Jobber i IT bransjen selv. men akkuratt nå er jeg forskalinsnekker så går feil vei nå
Simpel Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Er enig i at moderatorer bør utpekes, ikke automatisk oppnevnes etter antall innlegg. Mange innlegg betyr ikke nødvendigvis kvalifikasjoner som moderator. Betaling - skjønner at Gunnar ikke har lyst til å kreve betalt da det innebærer forpliktelser, men hva med donasjoner? Tror noen har vært inne på dette før, men hva skjedde med den ideen? Hvis "tvungen" betaling blir innført tror jeg bimmers.no vil miste mange brukere, ikke så mye på grunn av pengemangel som prinsipp hos enkelte. Mindre brukere betyr mindre aktivitet/utlagt kunnskap = bimmers.no mindre interessant = ond sirkel, dere skjønner.. Mener nå fortsatt tysk er tøft som språk nesten uansett hva som blir sagt. Som språk altså, hold nå betydning unna. Favorittglosen min er "Einspritzung".
///Martin Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Skjønner ikke hva folk klager etter for tiden. Bimmers.no er et veldig ryddig, enkelt og ikke minst oversiktlig forum som er enkelt å bruke. I forhold til mange andre bilforum syns jeg bimmers.no er blant det aller, aller beste. MEN når det er sagt syns jeg at disse "underbildene" eller bimmerbanner som de blir kalt ikke bør være tillatt. Jeg vet dette er en veldig konservativ uttalelse men syns enkelt og greit at de ødelegger den rene stilen som er her inne. Mange andre forum som tillater disse blir veldig rotete i mine øyne. Holder ikke det med et avatar-bilde da? Ellers er det kjempekjekt å kunne bruke dette forumet som surfe og diskusjonsarena sammen med andre bimmer-fanatikere som meg selv
[space] Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 MEN når det er sagt syns jeg at disse "underbildene" eller bimmerbanner som de blir kalt ikke bør være tillatt. Jeg vet dette er en veldig konservativ uttalelse men syns enkelt og greit at de ødelegger den rene stilen som er her inne. Mange andre forum som tillater disse blir veldig rotete i mine øyne. Disse bildene i signaturen er allerede mot reglene, og de brukerne som legger inn slike blir alltid varslet om å fjerne de når en av moderatorene oppdager det. Det gjør leseligheten mye bedre! På generelt grunnlag kan jeg vel si at signaturene bør holdes på et minimum. Å liste 10 tidligere biler med x forran er egentlig uinteressant. 4-5 linjer burde være mer enn nok.
Fredrik Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Er enig i at moderatorer bør utpekes, ikke automatisk oppnevnes etter antall innlegg. Mange innlegg betyr ikke nødvendigvis kvalifikasjoner som moderator. Ingen moderatorer her inne kom til stillingen pga. mange innlegg. Bare så det er nevnt... jeg har mange innlegg nettopp fordi jeg har vært hhv. viseadministrator og moderator siden 2005 (les: man skriver mange flere innlegg når man har disse funksjonene i forumet). De primære kriteriene for å bli moderator her inne er først og fremst at man er en person Gunnar mener passer til å være moderator (type: voksen og relativt klar i toppen). Dernest må man kunne skrive og ordlegge seg på en fornuftig måte... og sist, men ikke minst bør man ha litt kunnskaper om BMW og biler generelt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå