Wendel Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Jeg har desverre også opplevd dette med "firmabilen", ambulansen. Den står ofte på tomgang når jeg er innom butikker etc da den har en tendens til å sluke strøm pga alt utstyret inni. Har også opplevd at folk står å venter på oss etter vi har vært innom å henta pasient mens bilen har stått på tomgang ute for å kjefte. Noen skjønner hvorfor bilen må stå på tomgang, etter å ha forklart de litt. Mens andre synes det er helt forkastelig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olavesen Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 bestefar har akk kjøpt hummer å får høre ofte at han ikke tenker på miljøet. folk sier han burde bygge om til gass for å skåne miljøet. han sier at en så flott motor skal få all den bensinen den trenger, ikke ødelegge den med gass, mange som snur seg å går vekk . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MatsBuer Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 11, 2008 Han der burde tatt seg en tur til jobben min, der står det 10 biler på rekke og rad og varmer seg en halvtime før vi er ferdig på jobb Du burde sagt at du ikke liker snø og derfor lar bilen stå på tomgang døgnet rundt for og få fart på den globale oppvarmingen skal jobbe på samme sted i morgen, da skal jeg ta å si det:) kansje ruse bilen litt mens jeg sier det;) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 11, 2008 Share Skrevet Desember 11, 2008 Jeg har desverre også opplevd dette med "firmabilen", ambulansen. Den står ofte på tomgang når jeg er innom butikker etc da den har en tendens til å sluke strøm pga alt utstyret inni. Har også opplevd at folk står å venter på oss etter vi har vært innom å henta pasient mens bilen har stått på tomgang ute for å kjefte. Noen skjønner hvorfor bilen må stå på tomgang, etter å ha forklart de litt. Mens andre synes det er helt forkastelig:) Her snakker vi en vaskeekte ambulanse, og så kritiserer folk at den står på tomgang?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wendel Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Jeg har desverre også opplevd dette med "firmabilen", ambulansen. Den står ofte på tomgang når jeg er innom butikker etc da den har en tendens til å sluke strøm pga alt utstyret inni. Har også opplevd at folk står å venter på oss etter vi har vært innom å henta pasient mens bilen har stått på tomgang ute for å kjefte. Noen skjønner hvorfor bilen må stå på tomgang, etter å ha forklart de litt. Mens andre synes det er helt forkastelig:) Her snakker vi en vaskeekte ambulanse, og så kritiserer folk at den står på tomgang?? Stemmer det, ganske utrolig egentlig.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Hvis miljøhysterikerne klager på at du står på tomgang, så er det jo bare å gi litt gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Men er det ingen her som tenker seg om to ganger før de lar bilen stå der og gå en gang? Enig i at det kan bli for hysterisk, og pleier selv å starte den før jeg begynner å skrape is om morgenen, hvis det er nødvendig, men tar meg bare noen få min., og på den tiden har varmen begynt å komme. Synes det blir litt for langt over på andre siden å bare blokkere fullstendig for at det skal være noe problem å la bilen stå og surre på tomgang, om ikke annet med tanke på at det vurderes sterk å gjøre dette ulovlig og at bilen/bilisten/du ikke akkurat blir mer populær hos en stor gruppe folk. Ang. ambulansen så kan blir jo den noe helt annet selvfølgelig, men kan også forstå at folk med mindre teknisk innsikt synes at ambulansefolk o.l. burde gå foran med et godt eksempel i de meste, inkludert miljøhensyn. EDIT: Rettet en litt for pinlig morgenleif! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snurresprett Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 hehe, har oplevd det selv en gang og men da var det ungdom som sa ifra. Jeg og en kompis sto og snakket sammen på den lokale samlingsplassen, tomgang var jo en selvfølge. Så hadde det seg slik at natur og ungdom hadde samling denne helga dette skjedde og sto å ventet på bussen for å komme seg hjem, så var jo selvfølgelig noen "berter" der som måtte bort å slenge med leppa. Ble belønnet med turtallsperre når vi dro og kompisen min hadde en gammel overtrimmet turbodisel som fikk mer en nok disel:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AuroraDriver Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 N&U er en gjeng med sippeunger som ser verden med skylapper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Grasatfahrer Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Miljøkrise ja .. det er tydeligvis et tøyelig begrep som har eskalert som følge av medias og redaksjonenes politiske agenda. For det de IKKE skriver om er at nå fryser faktisk isen til igjen enkelte steder.. noe som jo er merkelig da vi skal jo ha global oppvarming i følge betterwisserene. Og et lite poeng til , der ligger noen lik nedgravd på svalbard som ble undersøkt i år . Dette var 17 fangstmenn som døde og ble begravet der i 1872/73 det som er interesant er at forskerene måtte reise opp der på høsten i år for å åpne gravene da der var so mye tele i jorda tidligere på året at man ikke kunne grave seg ned. Forsåvidt greit nok det, MEN de 15 fangstfolkene døde og ble BEGRAVET gjennom vintern og frem til våren , og siste nedtegnelsen i dagboka var i midten av april . Altså viser jo dette at i 1873 var der så mildt på svalbard at en kunne stikke en spade i jorda og grave seg ned 2- 2,5 meter fra februar og frem til mars - april .. noe som ikke har vært mulig senere år skal man tro de som har prøvd. Men for all del , man kan jo begrense seg litt mtp forurensing der en kan uten å gå helt bananas med domedagsprofetier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Men er det ingen her som tenker seg om to ganger før de lar bilen stå der og gå en gang? Jeg tenker meg som regel om. Gjør det aldri om jeg skal inn i butikken eller slike ting, som jeg registrerer at noen gjør. Men jeg må innrømme at det er like mye av andre grunner som av miljøhensyn, miljøhensynet blir på en måte en bonus. Ene grunnen er at jeg vet folk som har stoppet bilen, tatt nøklene og pælma de avgårde i buskas, andre grunnen er at jeg er IKKE komfortabel med å ha bilen stående og gå lenger enn 10-15 minutter uten at jeg følger med på instrumenter. Tenk om en kjøleslange sprekker, vifta er defekt, osv. Utrolig kjedelig å blåse motoren fordi man ikke gadd å slå av bilen. Nok en grunn til at jeg elsker Webastoen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Må innrømme at jeg har fått disse dieselbilene opp i halsen, fordi de står på tomgang overalt hvor man er. Spesielt Transportere og Hiacer... Driter en lang vei i forurensing, men lyd-forurensingen er det verste jeg vet. Hater raklinga fra bedritne dieselbiler...Skru nå av skiten, får ikke mye varme ut av anlegget uansett. Dieselfolk har tomgangssyke, de MÅ la bilen stå på tomgang overalt. Se ved f.eks resirk/glass-containere o.l, bensinbiler står avslått mens de bedritne VAG-bilene står og kakler, gjerne med nærlys rett mot trafikk eller andre folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Har faktisk opplevd at en kar var inne i bilen min og slo av motoren mens jeg var inne på narvesen for å levere en leid dvd. Skal love at vedkommende fikk høre det når jeg kom ut og ferska han! At jeg kunne stoppa motoren er en ting, men å gå inn i fremmedes biler på den måten er forkastelig! Han skal bare være glad det var meg og ikke noen med langt større muskler og lynne som ei illsint bikkje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 12, 2008 Share Skrevet Desember 12, 2008 Altså...isen på polene har jo smeltet før...var det bilene sin skyld den gangen? ;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet Desember 13, 2008 Share Skrevet Desember 13, 2008 Hehe, helt utrolig hva folk gjør! Bruker egentlig ikke å la bilen stå på tomgang pga jeg har hørt at det ikke er bra for den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå