Andreas1 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Selvfølgelig, men poenget er kun å risikere risikoen for bulker i størst mulig grad. Her er forøvrig originalen fra 2005... http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=2 ... E6re#23502 Skriveleif forekommer, men er rettet nå... Tenkte ikke så mye over den skrivefeilen siden jeg skjønte hva du mente. Det jeg imidlertid fant litt festlig var at noen hadde, - tja la oss gjerne si "lånt", innlegget ditt fra 2005 og relansert det uten å verken korrigere, prøve å skjule det eller vise til tidligere referanse. Tipper du fikk en litt sånn "Deja Vu" følelse når du så tråden her?
Der Barockengel Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 I den siste siterte teksten mente jeg egentlig "Dessuten får lettere klaustrofobiske følelser av å sitte inne i de fleste nyere biler." Det var det jeg tenkte du mente også. Vi har en Mondeo av den nye typen her hjemme, og jeg sitter med angst hver gang vi må ta den med på tur. Den har høy front som gjør det uoversiktig, tykke stolper med tilhørende heftige blindsoner os.v. Interessant nok skrev jeg for ikke lenge siden følgende i E12-tråden : jeg prøvde baksetet i en ny Ford Mondeo nylig, og jeg fikk absolutte kjellerstueassosiasjoner - med mørke farger og små vinduer høyt oppe på veggen. Høye vinduslinjer og tykke vindusstolper er heller ingen direkte fordel ved rygging og parkering på uoversiktlige steder - jfr. også at BMW ser ut til å velge plassere et vindu i D-stolpen på sin nye 5 GT, noe som bør bedre utsynet på skrå bakover. Likevel så merker jeg at folk faktisk er snillere mot meg i trafikken når jeg kjører Bmw-en. Mange vinker meg frem selv om de egentlig har forkjørsrett (mange vinker generelt også ), ligger litt unna når jeg kjører sakte i mørket os.v. Joda, du kan ha rett i det; folk blir ofte litt mindre sinte når man kommer i gammel BMW.
Fredrik Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Tenkte ikke så mye over den skrivefeilen siden jeg skjønte hva du mente. Det jeg imidlertid fant litt festlig var at noen hadde, - tja la oss gjerne si "lånt", innlegget ditt fra 2005 og relansert det uten å verken korrigere, prøve å skjule det eller vise til tidligere referanse. Tipper du fikk en litt sånn "Deja Vu" følelse når du så tråden her? OK... takk for den... joda... et eller annet sted har jeg jo sett disse "reglene" før...
Andreas1 Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Likevel så merker jeg at folk faktisk er snillere mot meg i trafikken når jeg kjører Bmw-en. Mange vinker meg frem selv om de egentlig har forkjørsrett (mange vinker generelt også ), ligger litt unna når jeg kjører sakte i mørket os.v. Joda, du kan ha rett i det; folk blir ofte litt mindre sinte når man kommer i gammel BMW. I litt gamle, rare, morsomme biler generellt synes nå jeg. - Men det må være litt spesiellt. Denne BMWen og en håndfull andre biler er litt sjeldnere kost enn en burgunderrød 144 for å si det sånn... Elsker å se slike biler av fin årgang i bruk. For bare noen dager siden bare måtte jeg gå bort til en kar på bensinstasjonen jeg fylte diesel på og komplimentere han for hans usedvanlige Alfa, medio 70-tallet. En utrolig kreasjon med morsomme detaljer, og dette eksemplaret var veldig velholdt til å være bruksbil
Der Barockengel Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Tenkte ikke så mye over den skrivefeilen siden jeg skjønte hva du mente. Det jeg imidlertid fant litt festlig var at noen hadde, - tja la oss gjerne si "lånt", innlegget ditt fra 2005 og relansert det uten å verken korrigere, prøve å skjule det eller vise til tidligere referanse. Tipper du fikk en litt sånn "Deja Vu" følelse når du så tråden her? OK... takk for den... joda... et eller annet sted har jeg jo sett disse "reglene" før... Jeg har sett disse reglene postet flere ganger, og skal innrømme at jeg ble litt overrasket/irritert når Fredrik presenterte dem som sine egne på side 4. Når det gjelder lån av åndsverk, bør man tydeligvis passe på at det er riktig person man er sint på...
Mr.Silver Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Her er en fin lapp som en kompis av meg fant på frontruta si når han var på liseberg camping i sommer: Liten luring som prøvde å stjele seg noen regler her ja ser jeg Må si jeg lo godt når Fredrik "avslørte" hvem som hadde skrevet de
Zaphod Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Hahaha, genialt Fikk lyst til og kopiere...dog kanskje med "litt" mildere tone
Haug530D Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Jeg tar som oftest 2 plasser når jeg parkerer Slipper da å tenke på "kjøpesenterskader". Samme her, selv om det kan være litt irriterende for andre så driter jeg i det, folk kan jo likksom ikke la vær å dulte borti.
knut_olestad Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Hahaha, genialt Fikk lyst til og kopiere...dog kanskje med "litt" mildere tone Min variant, til og med laminert
marararius Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Parkerer alltid langt borte fra inngangen, men ikke i "narkohjørner" og sånt.. Setter den helst så jeg ikke kan få noen bilder nærme meg uansett, og må jeg parkere ved siden av noen setter jeg ved siden av biler som ser fine og velholdte ut. Setter den aldri fra meg langs veien i byen, eller plasser hvor det går folk forbi, eller det er mye trafikk. Er vel litt overdrivi nøye med parkering, men går bra, for dama er samme! Funker jo også, for jeg har fortsatt ikke fått noen parkeringsbulker eller riper, og om det er 2 minutter lengre å gå, så gjør det meg ingenting. Liker heller ikke å fly rundt på kjøpesenter, så skjelden jeg trenger å bekymre meg for noe med parkering sånn!
oveb Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 bruke å dobbeltparkere e, å gjerne litt unna inngangen slik at d ikkje e så mye trafikk der.. billigere mæ parkeringsbot enn parkeringsbulk ;p
Truls 87 Skrevet Desember 16, 2008 Skrevet Desember 16, 2008 Godt å se at ikke jeg er den eneste gærningen her!!! Kjenner meg igjen i de fleste beskrivelsene her. velger mine plasser med omhu og tenker gjennom de fleste scenarioer før jeg forlater bilen.. Både med tanke på parkeringsbulker og annet hærverk. Som andre nevner er noe av det værste jeg veit å kjøre ombord i ferger. makan til mange tankeløse idioter på en plass:P Og der kan jeg ikke velge hvor og hvordan jeg skal parkere. Hvis jeg må forlate bilen er jeg alltid førsteman ned på bildekk når dem åpner det for å passe på og holde alle dører mens folk setter seg inn. pleier å stå ved siden av bilen og "sperre" passasjen. Dette ser ut til å gjøre så folk automatisk velger en annen vei forbi en annen stakkars bil mens de sleper trillebaggen og den sammenslåtte barnevogna langs bilsidene.
Andreas1 Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 Det er en ting som slår meg når jeg ser igjennom parkeringsvanene til de forskjellige folkene her, og det er at det er neimen ikke rart at det er flere som misliker BMW-eiere... Det er noen som har ganske sære parkeringsvaner, spesielt den 2-plassers parkeringen Synes nå det er litt ergelig å måtte kjøre rundt å lete etter parkering på allerede overfylte senter bare fordi noen tar to plasser Da tenker jeg litt sånn at enten er eieren på kanten til det syke opptatt av bilen sin, fantastisk egoistisk, utrolig dårlig til å parkere, eller hinsides ufattelig feit som må ha så stor plass for å komme inn og ut av bilen.
doffa Skrevet Desember 17, 2008 Skrevet Desember 17, 2008 2 plasser er det jeg bruker og parkere på. har ikke hatt en p bunk til dags dato enda på mine BMW`r. har jo fått min del av sinte lapper i ruta. som for eks: "har ikke du lys på din store flotte BMW? Se og slå dem på neste gang du parkere. dust" eller "parkering hva er det" slike havner støtt og stadig på ruta mi. hehe var litt for frekk en gang da tok jeg og parkerte midt på 4 plasser. hehe ble noe klaging og div skit slenging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå