Gå til innhold

Spm om forelegg

sveinern2
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har et kjapt spørsmål,

Ble stoppet i stikk kontroll lørdan den 13. Måtte blåse, vise førerkort, vognkort osv. Alt så greit ut sa de, og ønska meg en god kveld videre.

Men i dag fikk jeg brev i posten, et forelegg på 3000kr pga jeg ikke hadde hat med meg gyldig førerkort.

Ser på lappen nå at det har gått ut på dato, så det er greit...

Men er det normalt at de ikke sier noe når du blir stoppa?? De sa jo alt var ok..

Kjipt nå før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der synes jeg var litt pirkete av dem. Hvis de har noe å si så synes jeg de skal si det på stedet, ikke feige ut og ettersende det i posten.

Og hvis de sier at alt så greit ut der å da så viser det jo bare at de gjemmer seg bak et brev. Har de noe å påpeke synes jeg jaggu at de skal si det på stedet når du er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det ikke 500,- for sånt?

hvis man ikke har med seg lappen så er det vel 500 i bot elns. så om du faktisk viser den, men den er utløpt så er det 3k?

du har hatt prøvetid i to år nå eller, har du fullført alt, mørkekjøring osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, 3000 er mye penger for en lærling, rett før jul!

Det som har skjedd er at jeg fikk lappen før jeg tok mørkekjøring. Har hatt mørkekjøring men har glemt/ikke vist at jeg måtte få det skrivd i førerkortet.... bakpå sto det en dato, og det var når kortet gjikk ut på "dato". Det tenkte ikke jeg på :cry:

Menmen! Skal fikse det first thing i morgen. Men merklig jeg fikk fortsette å kjøre, uten gyldig førerkort :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man fikk førerkort i 75 år e.l.?

Dersom man har utvidet førerkort (dvs. flere bokstaver i førerkortet) må det fornyes hvert 10. år.:)

Dette gjelder også for de med sykdommer som kan medføre at de blir uegnet til å kjøre bil. Faren min har epilepsi har derfor lappen på perioder over enten fem- eller ti år.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...