sveinern2 Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Hei! Har et kjapt spørsmål, Ble stoppet i stikk kontroll lørdan den 13. Måtte blåse, vise førerkort, vognkort osv. Alt så greit ut sa de, og ønska meg en god kveld videre. Men i dag fikk jeg brev i posten, et forelegg på 3000kr pga jeg ikke hadde hat med meg gyldig førerkort. Ser på lappen nå at det har gått ut på dato, så det er greit... Men er det normalt at de ikke sier noe når du blir stoppa?? De sa jo alt var ok.. Kjipt nå før jul! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 det hadde ikke jeg godtatt, da du ikke har signert på noe. du må signere for å godta.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2008 Det er det jeg må gjøre nå, fikk et brev jeg måtte signere og returnere til politiet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emil_j Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Bare la det ligge, hvis du ikke får no mere brev er det jo bare å glemme:) men du får nok noen brev før de ringer å minner deg på det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Hvis det har gått ut er det vel neppe mye å protestere på.. Men synes man kunne fått et brev i posten eller noe når utløpsdatoen nærmet seg da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
emil_j Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 men de pleier å si fra om sånt før de sender deg forelegg da.. jeg ville ikke brydd meg om det første. Jeg fikk vel faktisk 3 brev før jeg MÅTTE svare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Det der synes jeg var litt pirkete av dem. Hvis de har noe å si så synes jeg de skal si det på stedet, ikke feige ut og ettersende det i posten. Og hvis de sier at alt så greit ut der å da så viser det jo bare at de gjemmer seg bak et brev. Har de noe å påpeke synes jeg jaggu at de skal si det på stedet når du er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2008 synest det var litt rart av politiet, men ikke noe som sier at de Må si ifra der og da? Synest bare bahandlingen var litt rar! Betale skal jeg jo, er jo jeg som har gjort en feil her. Bare kjipt nå rett før jul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Trodde man fikk førerkort i 75 år e.l.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 er det ikke 500,- for sånt? hvis man ikke har med seg lappen så er det vel 500 i bot elns. så om du faktisk viser den, men den er utløpt så er det 3k? du har hatt prøvetid i to år nå eller, har du fullført alt, mørkekjøring osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 3000?! Det er dyrt... Får vel ikke prikk på førerkortet også? Strafferammene og bøter i Norge er ikke til forstå seg på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Trodde man fikk førerkort i 75 år e.l.? Dersom man har utvidet førerkort (dvs. flere bokstaver i førerkortet) må det fornyes hvert 10. år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinern2 Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2008 ja, 3000 er mye penger for en lærling, rett før jul! Det som har skjedd er at jeg fikk lappen før jeg tok mørkekjøring. Har hatt mørkekjøring men har glemt/ikke vist at jeg måtte få det skrivd i førerkortet.... bakpå sto det en dato, og det var når kortet gjikk ut på "dato". Det tenkte ikke jeg på Menmen! Skal fikse det first thing i morgen. Men merklig jeg fikk fortsette å kjøre, uten gyldig førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Trodde man fikk førerkort i 75 år e.l.? Dersom man har utvidet førerkort (dvs. flere bokstaver i førerkortet) må det fornyes hvert 10. år. Dette gjelder også for de med sykdommer som kan medføre at de blir uegnet til å kjøre bil. Faren min har epilepsi har derfor lappen på perioder over enten fem- eller ti år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Humoren i situasjonen, er at de lot deg kjøre videre uten gyldig førerkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå