Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå var jo alt klappet og klart da Galro, Manglet kun kaross delene. Så når de er skrudd på har du ikke lenger tilgode og se den bilen. Fordel og lese det som står på linken...

Har du hørt om Vector? Panther Six? Hispano suiza? Brokernet Silver Sting? Prosjektene til Malcom Brickin? Eller min yndling:

3108431782_eb672b754d_o.jpg

Alle skulle lage superbiler. Noen hadde prototyper som kjørte rundt, men ingen av dem kom noe særlig lengre. Tucker hadde også mange kjørende prototyper på sin tid. Førkirgsbilen Phantom Corsair er også enda et godt eksempel.

:)

Skrevet

Nå skal det sies at NTNU m.fl har vært involvert i utviklingen av Koenigsegg bilene.

Tror nok Norge ønsker å fremstå som altfor politisk korrekte til å i overskuelig framtid hjelpe en bilprodusent som produserer upraktiske biler opp og frem. Man kan være heldig å håpe på at noen av de sprøe grunderne i Norge ønker å spytte inn litt prestisjekroner.

Polly er jo et skoleeksempel på hva en privatperson med et drivende ønske om å få til noe ekstraordinært kan gjøre. Å gjøre sånn som han har gjort med TransAm'n er jo på grensen til fantastisk. Her snakker vi om MYE mer enn kun å bolte en stor motor i bilen. Det var som Polly sa "å oppnå over 300km/t er ikke et problem, men å holde den der derimot.. ". Han burde absolutt blitt tilbudt en jobb der han kunne bruke sin enorme kompetanse på større prosjekter.

Skrevet
Fyk så ikke mye bra ut, den får fyken av meg (hoho:P) men så har vi jo Think da!

den danske var rå!

Så var det det med å ha på seg 2008 briller når man kikker på over 50 år gamle konstruksjoner... det blir bare tullball. BMW 501/501 kom på markedet i 1952 og selvom den ultimativt fikk en 3168 cm3 stor V8 er det liten tvil om at designet allerede var gammeldags ... derav kallenavnet "Der Barockengel" eller Barockengelen på norsk. Citroën DS som kom på markedet i 1955 var som et romskip i forhold... aldri har en bilmodell vært mer moderne... :wink:

Nå tror jeg nesten du må lese hva snabbast skrev en gang til, Fredrik. :wink: Var ikke snakk om Trollet her.

Skrevet

Nå tror jeg nesten du må lese hva snabbast skrev en gang til, Fredrik. :wink: Var ikke snakk om Trollet her.

OK... evt. min feil, men poenget i innlegget er fornuftig nok.

Skrevet

OK... evt. min feil, men poenget i innlegget er fornuftig nok.

Poenget sier jeg absolutt ingenting på, var bare at det var sak om den FYK'n og ikke en fra 50-tallet.

Skrevet

Det gjelder da stortsett alle biler at delene kommer fra underleverandører!

Forresten er vel Bård Eker ganske tungt inne i Koenigsegg også nå, på design og utvikling.

Skrevet
Det gjelder da stortsett alle biler at delene kommer fra underleverandører!

Forresten er vel Bård Eker ganske tungt inne i Koenigsegg også nå, på design og utvikling.

Jepp Bmw får jo støtfangerne sine fra Norge ;) Angående FYK så er jo den ganske genial med tanke på at den er en supersportsbil som går på miljøvennlig drivstoff. Typisk norsk med andre ord :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...